XXL Nutrition

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge G-d de dappere Syrische strijders de overwinning brengen
 
Iran steunt helemaal geen PKK, dat bedoelt 'ie.

Maar goed de 'oppositie' in Syrie krijgt dus wapens, en straks krijgen we weer te horen dat het allemaal steeds meer escaleert. Maar de strategie van de 'Vrienden van Syrie' is om zoveel tegenstand te bieden tegen Assad dat hij niet meer anders kan dan onderhandelingen starten. Nu is hij aan de winnende hand dus is daar geen reden voor..

Maar verschil is dat meer wapens en geweld bij oppositie wordt beantwoord door Assad met eenzelfde manier en nu dus ook legitiem. Iran is wat mij betreft niet meer of minder fout als ze Assad's soldaten wapens geven. Of Rusland bijvoorbeeld.

Eerst = Assad tegen Syrische 'revolutionairen'
Toen = Assad tegen Syrische revolutionairen en buitenlandse jihadi's.
Toen = Hezbollah + Assad tegen " "
Nu Hezbollah + Assad tegen revolutionairen, jihadi's met wapens van westen.

Wachten op de volgende meespelers.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is er in Libanon ook al veel gebeurd wat met Syrie te maken heeft. Nu ook 12 soldaten gedood.

Leger weet ook niet echt wat te doen want elke kant dat het kiest is voor de ander een reden om oorlogje te gaan voeren. En ze zitten daar niet te wachten op een nieuwe burgeroorlog....alhoewel die is al mini begonnen dus dan heet het nog een çonflict'.
 
http://www.liveleak.com/view?i=b57_1372272008

2:193- Fight them on until there is no more tumult and religion becomes that of Allah

8:12- “I will instill terror into the hearts of the unbelievers: smite ye above their necks and smite all their finger-tips off.”

Two Christians, one of them a priest, have been beheaded by militants because they were suspected of cooperating with the Syrian military.

A video uploaded to the internet yesterday shows two men with their hands bound, surrounded by dozens of people, many of them armed and cheering in celebration.

Recently, a Catholic priest was executed by foreign militants. The monastery in which he resided was burnt and looted, echoing the events of a massacre in Homs last month which resulted in the entire population of a Christian village being wiped out and their houses and possessions burnt. Two Christian bishops who were kidnapped by Chechen gunmen in Aleppo earlier this year, are still missing.

Waarschuwing: kan als schokkend worden ervaren. Veel allah geroep en onthoofdingen
 
Iran steunt helemaal geen PKK, dat bedoelt 'ie.

Maar goed de 'oppositie' in Syrie krijgt dus wapens, en straks krijgen we weer te horen dat het allemaal steeds meer escaleert. Maar de strategie van de 'Vrienden van Syrie' is om zoveel tegenstand te bieden tegen Assad dat hij niet meer anders kan dan onderhandelingen starten. Nu is hij aan de winnende hand dus is daar geen reden voor..

Maar verschil is dat meer wapens en geweld bij oppositie wordt beantwoord door Assad met eenzelfde manier en nu dus ook legitiem. Iran is wat mij betreft niet meer of minder fout als ze Assad's soldaten wapens geven. Of Rusland bijvoorbeeld.

Eerst = Assad tegen Syrische 'revolutionairen'
Toen = Assad tegen Syrische revolutionairen en buitenlandse jihadi's.
Toen = Hezbollah + Assad tegen " "
Nu Hezbollah + Assad tegen revolutionairen, jihadi's met wapens van westen.

Wachten op de volgende meespelers.
Lijkt me dat je deze keer niet weet waar je het over hebt omdat je enkel praat over wapens die Iran levert en niet de duizenden troepen die ze naar Syrië sturen om Assad te helpen.

Eerst = Assad tegen Syrische 'revolutionairen'
Toen = Assad tegen Syrische revolutionairen en buitenlandse jihadi's.
Toen = Hezbollah + Assad tegen " "
Nu Hezbollah + Assad tegen revolutionairen, jihadi's met wapens van westen.
Dit klopt al helemaal niet.
 
Vertel waarom het niet klopt ? Iran heeft geen duizenden troepen gestuurd. Iran gaat pas als laatste wat doen als het ECHT niet anders kan. Ok her en der zal er Iraniërs heen zijn gegaan maar geen honderd-honderden of duizenden.
 
Vertel waarom het niet klopt ? Iran heeft geen duizenden troepen gestuurd. Iran gaat pas als laatste wat doen als het ECHT niet anders kan. Ok her en der zal er Iraniërs heen zijn gegaan maar geen honderd-honderden of duizenden.
:roflol:
Dude srsly, Iran heeft al troepen gestuurd en ze willen er nog extra sturen (weet niet of die er al zijn).
Raar dat er al 100+ Iraanse basij gedood zijn in Syrië hé.

Extra: http://www.independent.co.uk/news/w...-president-assad-forces-in-syria-8660358.html
Oud artikel van 2011 toen er nog maar 40 Basij gedood zouden zijn:
http://www.yalibnan.com/2011/12/09/over-120-hezbollah-basij-fighers-killed-in-syria-report/
http://www.businessinsider.com/bi-leaked-stratfor-emials-iranians-firing-on-syrians-2012-3
http://www.yalibnan.com/2013/04/08/more-hezbollah-fighters-killed-in-syria-to-be-buried-in-lebanon/
http://www.guardian.co.uk/world/2012/may/28/syria-army-iran-forces
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/iran-sends-army-syria-revolutionary-1871848
http://www.liveleak.com/view?i=f03_1347802632&comments=1




Waarom onderstaande niet klopt heb ik al meer dan genoeg uitgelegd.
Eerst = Assad tegen Syrische 'revolutionairen'
Toen = Assad tegen Syrische revolutionairen en buitenlandse jihadi's.
Toen = Hezbollah + Assad tegen " "
Nu Hezbollah + Assad tegen revolutionairen, jihadi's met wapens van westen.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf erbij er zitten geen grote hoeveelheden Iraniers daar. Ik geloof niks van duizenden troepen uit Iran dan was de situatie in Amerika/Israel allang veranderd wat betreft troepen inzet daar ben ik heilig van overtuigd. Als er daar duizenden Iraniërs zaten zou dat namelijk een directe bedreiging zijn voor Israel en dan zou Amerika alle bondgenoten strikken om heel snel te zorgen dat die geen voet aan de grond kunnen krijgen in een nieuw Syria.

(ook andersom duizenden VS troepen zou bij Iran een bedreiging zijn)

Het is een oorlog die kan uitlopen met Amerika en Iran maar tot die tijd doen de pionnen van Amerika ('rebellen') en de pionnen van Iran (Hezbollah) het nog.
 
Laatst bewerkt:
A senior rebel commander with the Free Syrian Army has been shot and killed by jihadis. As Paul Wood reports, the killing is part of an escalating struggle within the armed uprising between moderates and Islamists linked to al-Qaeda.

Het was een kwestie van tijd tot binnen de gelederen van de anti-Assad mensen ook een strijd zou komen.
 
Als in een westers land het volk (niet het hele volk, maar voor het gemak houden we op de helft) in opstand komt, dan zullen ze ook worden neergeslagen, de ME zal paraat staan. Als dat volk dan de wapens grijpt en legerbases aanvalt of regeringsgebouwen, dan zal het leger/de politie ook optreden en met scherp schieten.
NIEMAND zal zeggen dat de regering moet aftreden. Het zal terecht zijn als de regering opdracht geeft om vuurwapengeweld met vuurwapengeweld te bestrijden.

NUUUU hebben we te maken met niet-westerse landen en dan is het opeens normaal dat een gedeelte van het volk zomaar regeringstroepen aan kan vallen? Het is normaal dat ze zo de regering willen dwingen af te treden? ENNNN het is normaal dat westerse landen zich bemoeien met een interne aangelegenheid en het in hun arrogante kop halen om de regering te manen af te treden?


Ik vind dat bizar.
 
Ook de Koerden in Syrie worden nu actief en zijn in gevecht geraakt met radicale islamieten.

Koerden straks eigen gebiedje in Noorden, zal Turkije niet blij mee zijn hihi. Ik zie ooit nog wel een Koerdistan ontstaan.
 
Noureddine Abouallal is gesneuveld, mijn dag kan niet meer stuk.
 
kom ik weer op zo'n filmpje uit
http://www.youtube.com/watch?v=DNqIv46zaH0

---------- Post toegevoegd 28 July 2013 om 21:37 ----------

Percentage van tanks dat is uitgeschakeld moet ondertussen denk ik al minstens 20% zijn en waarschijnlijk meer?
 
van de weekend nog wat filmpjes gezien via liveleak...
ik dacht dat irak destijds naar de tering was, maar verdomme die syriers zijn helemaal naar de klote joh
 
Een vraag aan de mensen die pro Europese interventie zijn.

Zou je dan zelf ook gaan? Zie je graag je broer, neef of vader naar daar vertrekken? Waarom? En voor wat?

Ja ja.
Om wat extremistjes en As-sadistjes naar het paradijs te knallen. Voor democratie en een vredig bestaan vol vrijheid.

Reality check:
Interventie zou vooral tegen Assad zijn gericht en de extremisten die aanwezig zijn zouden wellicht kunnen ontsnappen en van Syrië een moslimland willen maken.
Men zou zowel tegen Assad als tegen extremistische rebellen moeten aanvallen. Note: niet alle rebellengroepen bestaan uit extremisten. Men zou ze permanent moeten uitschakelen. Arresteren enkel tijdelijk nut en daarna begint het weer...

Reality check2: indien men dat zou doen zou de bevolking wellicht meer en meer tegen zijn. Ook al helpt het hen, het blijven blinden die een boekje blindelings volgen. De bevolking zou dan wellicht radicaliseren en toch ook weer voor islamistisch regime kiezen.

Conclusie: interventie zou wellicht niets uitmaken. Als men in Syrië betere levensomstandigheden wil dan zou de bevolking beter eerst eens naar zichzelf kijken en dat boekje in hen reet stoppen. Een trend in het Midden-Oosten / Noord-Afrika (moslimlanden) is dat wanneer ze meer vrijheid krijgen ze dan toch weer gaan stemmen op zij die hen het weer willen afnemen... Hoe kan je daar nu ooit iets mee bereiken? Het volk heeft in veel van die landen al voldoende kansen gehad om een echt democratisch systeem met veel vrijheid te lanceren, maar grepen nooit de kans...allemaal omwille van dat domme boekje dat ook ontworpen is om hen te onderdrukken. Gaan ze het ooit beseffen? Islam is bijna een genetische ziekte (net als andere godsdiensten maar bij Islam nog meer) die van generatie op generatie doorgegeven wordt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Echter geen antwoord op mijn vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven