MuscleMeat

Libië wel en Syrië niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom moet de ****ing VN dat nou weer onderzoeken. Laat de Arabische Liga dat lekker zelf onderzoeken.

Apart dat het precies gebeurd nu er VN inspecteurs in de buurt zijn, Assad is niet zo dom vermoed ik. Maar volgens diverse rapporten was al moeilijk uit te maken wie of wat precies doet en deed en dat zal nu niet anders zijn.

Spreken nu al van 1300 doden? Als dat waar is gaat Obama niet anders kunnen dan ingrijpen of gezichtsverlies leiden.

Gezichtsverlies door een (voor Amerika) irrelevant land als Syrië?

pls go
Omdat ze zeiden dat het gebruik van chemische wapens de rode lijn was voor ingrijpen...
Als de VS toont dat ze hen dreigementen geen waar maken is dat groot gezichtsverlies ja.
Zo lijken ze zwak tov andere (vijandige) landen waarnaar ze in de toekomst conflicten mee hebben zoals NK. Dan weten ze dat ze zowat alles kunnen doen wat ze willen omdat de VS te p*ssy is wanneer het er op aan komt.

Omdat ze zeiden dat het gebruik van chemische wapens de rode lijn was voor ingrijpen...
Als de VS toont dat ze hen dreigementen geen waar maken is dat groot gezichtsverlies ja.
Zo lijken ze zwak tov andere (vijandige) landen waarnaar ze in de toekomst conflicten mee hebben zoals NK. Dan weten ze dat ze zowat alles kunnen doen wat ze willen omdat de VS te p*ssy is wanneer het er op aan komt.

De vs heeft 10 keer niks te zoeken in Syrie, behalve dan de rebellen wapenen voor hun eigen wapenindustrie. Verder, wat rode lijn betreft ben ik het niet met je eens, de vs stuurt al jaren diverse bedreigingen naar NK en die gaan lekker door met hun kernonderzoek, hetzelfde geldt voor Iran.

ze doen er idd weinig aan in ons zicht, weet alleen niet wat ze achter de schermen doen. dus ga me er verder neit mee bemoeien. zou het wel fijn vinden als er consequenties zijn voor deze actie in syrië. moet een grens zijn en met zenuwgas of wat voor nucleare of chemische zooi ga je over die grens heen,

De vs heeft 10 keer niks te zoeken in Syrie, behalve dan de rebellen wapenen voor hun eigen wapenindustrie. Verder, wat rode lijn betreft ben ik het niet met je eens, de vs stuurt al jaren diverse bedreigingen naar NK en die gaan lekker door met hun kernonderzoek, hetzelfde geldt voor Iran.
Syrie is de poort naar Iran. Maar door de komst van de nieuwe Iraanse president is dat wel van minder belang geworden.
Er is een verschil tussen dreigen en een lijn stellen. Dat de dreigementen niet allemaal uitgevoerd worden is niet meer dan normaal, maar een rode lijn...

Los van het feit of het in dit concrete geval waar is of niet, op zich zou het tactisch wel een briljante zet zijn. De FSA moddert al lange tijd aan, en het ziet er momenteel echt niet naar uit dat de Syrische rebellen snel zullen winnen.

Een aanval met zenuwgas georganiseerd door de rebellen zelf en waarbij men de schuld op Assad zou kunnen afschuiven, zou hen kunnen verzekeren van internationale steun.

wrede beelden, dat mensen tot zoiets in staat zijn :-/

Waarom moet de ****ing VN dat nou weer onderzoeken.

De VN kan beter eerst eens hun eigen falen onderzoeken bij de genocides in Rwanda en Bosnië.

Must Read!
2h4j9yb.jpg

Als dat waar is gaat Obama niet anders kunnen dan ingrijpen of gezichtsverlies leiden.

Obama moet zijn populistische mond houden.

Laatst bewerkt:
Denk dat de kans op ingrijpen nu 50/50 is. Men wil niet, maar veel keuze blijft er niet meer over. Nog zo'n aanval die 1000+ doden maakt en ingrijpen zal sowieso een feit zijn.

Ik ben bang voor eventueel domino effect.

Syrië -> Iran. Wat als Iran aanvalt en men ook tegen Iran moet oorlog voeren?

Eerder 10/90 want de wereld heeft geleerd van de zogenaamde mobiele chemische wapens laboratoria op basis waarvan de VS besloten Irak aan te vallen. Het moet nu 100% zeker zijn dat Assad die gifgas aanvallen heeft gedaan en niet de rebellen.

Eerder 10/90 want de wereld heeft geleerd van de zogenaamde mobiele chemische wapens laboratoria op basis waarvan de VS besloten Irak aan te vallen. Het moet nu 100% zeker zijn dat Assad die gifgas aanvallen heeft gedaan en niet de rebellen.
Als je kijkt waarmee het gifgas is verspreid dan is dit een sterke indicatie dat het Assad was. Ze werden namelijk verspreid via minstens 10 militaire raketten. Het is mogelijk dat rebellen deze van Assad zijn troepen 'gestolen' hebben maar het zou me eerder verbazen, zeker dat ze deze dan zonder de juist apparatuur allemaal on target geschoten hebben.
Dat het exact een jaar na de rode lijn van Obama gebeurt lijkt me een middenvinger van Assad. En moest Assad er niets mee te maken hebben, waarom houden ze de VN inspecteurs dan zo lang tegen terwijl ze weten dat na 24 uur en zeker na een paar dagen zowat alle sporen uitgewist zijn. En 'toevallig' dat Assad net na de aanval laat weten dat zijn soldaten chemische middelen bij rebellen gevonden hebben.

De killy's (terroristen) aan de rebellenzijde zouden zoiets wel durven maar deze lijkt me onwaarschijnlijk.
En zelfs als het de rebellen waren lijkt ingrijpen me nodig. Het veroveren en veiligstellen van de chemische wapens lijkt me een topprioriteit. Niet enkel voor Syrië maar ook voor ons eigen veiligheid. Door de gebeurtenissen in Syrië zou het me niet verbazen dat er binnen de 10 jaar een chemische terroristisch aanval zal gebeuren tegen een Westers land. Het is namelijk erg waarschijnlijk dat de extremisten onder de rebellen al zelf Sarin hebben geproduceerd. Hoeven ze enkel nog naar een Westers land te smokkelen (wat niet zo moeilijk is) en je kan de gevolgen raden. Let alone dat ze een deel van Assad zijn chemische wapens in handen krijgen. (wat volgens sommigen al zo is)

Chemische wapens rebellen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://therearenosunglasses.wordpress.com/

Chemische wapens gebruikt bij aanval:
Syria-missile-010.jpg

http://www.theguardian.com/world/2013/aug/22/syria-missiles-similar-chemical-weapons-attack

Je ziet duidelijk het verschil. En die van Assad zien er uit (ben geen expert) alsof ze gebouwd zijn om door vliegtuigen gedropt te worden (wat de rebellen niet hebben).

Turkije is ook ready for war. Als er geen aanval gebeurt is Assad lucky maar dit zal zeker geen 2de keer gebeuren.
Vraag me eigenlijk af hoe Assad de toekomst ziet. Of hij zo blind is om te zien dat hij geen (lange) toekomst meer heeft.

Vraag me af hoe Amerika en GB enzo het zien als ze Assad verdijven of aanvallen. In landen als Libie was geen 'jihad' in Syrie wel met duizenden buitenlandse vechters en uit Syrie zelf dus je komt ergens toch de radicaal islamieten tegen...en wat dan ?

Laat maar oorlogje komen, het zal weer een bevestiging zijn dat 'we' niet alles de baas kunnen. Irak was een voorbeeld, Afghanistan nummer 2 en dit zal 3 maal zijn dat 'we' ons ergens mee bemoeien zonder dat we echt iets bereiken.

Het zijn niet onze zaken, ik zou het ook niet prettig vinden als Arabische legers gaan invallen in West Europa (stel) om ons een richting op te sturen.

Laatst bewerkt:
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opsta...ters-beschieten-VN-inspecteurs-in-Syrie.dhtml

Zie je, wat een toeval. Had zo iets nog verwacht ook. Rebellen gaan dat niet doen... En geen doden enzo maar enkel de auto beschoten, dus om af te schrikken, niet om echt aan te vallen.

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 14:00 ----------

Vraag me af hoe Amerika en GB enzo het zien als ze Assad verdijven of aanvallen. In landen als Libie was geen 'jihad' in Syrie wel met duizenden buitenlandse vechters en uit Syrie zelf dus je komt ergens toch de radicaal islamieten tegen...en wat dan ?

Laat maar oorlogje komen, het zal weer een bevestiging zijn dat 'we' niet alles de baas kunnen. Irak was een voorbeeld, Afghanistan nummer 2 en dit zal 3 maal zijn dat 'we' ons ergens mee bemoeien zonder dat we echt iets bereiken.

Het zijn niet onze zaken, ik zou het ook niet prettig vinden als Arabische legers gaan invallen in West Europa (stel) om ons een richting op te sturen.
Als men nu aanvalt verwacht ik niet dat ze significante schade gaan toebrengen aan Assad maar vooral symbolisch.

http://www.liveleak.com/view?i=854_1377509866

Mercenaries Free Syrian Army executed three Christian priests near the village of Mashhad Ruhin.

Amerika zou die extremisten juist moeten aanvallen als ze hun beleid van de afgelopen 10 jaar naleven. Ze vallen toch Al Kaida overal aan met drones onder andere ? En Taliban in Afg en Pak ? Waarom in Syrie ze dan steunen ?

Laatst bewerkt:
Turkije is ook ready for war. Als er geen aanval gebeurt is Assad lucky maar dit zal zeker geen 2de keer gebeuren.
Vraag me eigenlijk af hoe Assad de toekomst ziet. Of hij zo blind is om te zien dat hij geen (lange) toekomst meer heeft.

Turkije heeft een van de beste legers ter wereld. Daar moet je niet mee ****en. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven