Het probleem met de 'teruggekeerden' is dat ALS er een oproer ontstaat bijvoorbeeld vanuit de politiek jegens de islam er met de teruggekeerden kennis en mankracht is die overgedragen kan worden waarmee een vuist kan worden gemaakt waar je denk ik beter niet mee te maken krijgt.
Ook dreiging aan zich kan het al maken dat heel veel mensen toch geneigd zijn om dingen toe te staan die ze liever niet toestaan.
Ik denk niet dat er een strijder terugkomt met het idee nu ga ik een aanslag plegen, al kan er met het juiste vonkje en elk ander individu natuurlijk van alles gebeuren maar het is niet de intentie.
---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------
Wat 'enger' is dat er zeker honderden jihadi uit west Europa in Syrie rondlopen, stel dat men in Nederland of Belgie of Frankrijk eens algemeen stelt na democratische verkiezingen of nadat meerdere gematigde partijen ook een soort 'niet meer islam in ons land' gevoel krijgen (iets wat IK niet uitsluit op iets langere termijn): "wij werken niet meer mee met het installeren van de islam in ons land".
Dat zou mogen want dat konden we ook allemaal en masse na jegens het christelijke geloof in NL dus waarom hypocriet doen ?
Er hoeft dan maar 1 gek te zijn met wat aanzien bij radicalen die zegt dat het gerechtvaardigd is een heilige oorlog te starten en dat zou in praktijk betekenen dat er wel duizenden jihadi's kunnen opstaan vanuit dit gebied. Als er naar Syrie honderden gaan vanuit Frankrijk, Belgie, NL en Duitsland hoef je geen wetenschapper te zijn dat het veel minder moeite is om met 3 ? 4 ? of 5 keer zoveel te gaan op veel kortere afstand.
De verbale jihad, het prediken is een sterkere op het moment in west Europa dan werkelijk een aanslag uitvoeren.