XXL Nutrition

Libië wel en Syrië niet?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt, die Ban Ki Moon (net als Kofi Annan) kan beter stoppen met zijn functie net als zijn organisatie. Ga wat anders doen dan open deuren intrappen en cliches oproepen. Pseudo, quasi belangrijk figuur uithangen.

VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon zegt dat het conflict in Syrië ernstige gevolgen heeft voor het buurland Libanon. In een rapport aan de Veiligheidsraad heeft Ban het onder meer over het grensoverschrijdende geweld en de toenemende bedreiging van de stabiliteit in Libanon.

De VN-chef doet verder een herhaalde oproep aan Hezbollah-strijders om niet in Syrië te vechten. De Libanese Hezbollah-beweging steunt het leger van president Assad.

Dit had ik ook nog allemaal kunnen bedenken.

Wanneer roept Ban Ki Moon de jihadgroepen op om te stoppen en buitenlandse jihadvechters terug te keren ? Zolang die niet wegggaan mag Assad ook extra hulp inroepen.

http://nos.nl/artikel/574816-ban-syrieoorlog-schaadt-libanon.html
 
Laatst bewerkt:
A Salafi movement in Jordan has revealed that nearly 10,000 foreign militants were killed in Syria since the foreign-hatched conflict hit the country in 2011.
The so-called Jordanian Jihadi Salafi Movement said that some 9936 extremist militants from different parts of the world, especially from Tunisia, Libya and Iraq, have been killed during the nearly three years of conflict in Syria, Manama Voice news agency reported on Monday.
Some 1902 Tunisians, 1807 Libyans, 1432 Iraqis, 800 Palestinians and 202 Jordanians were among the victims. Many extremists are trying to destabilize Syria under the banner of al-Qaeda terrorist network.
According to the data, some 828 Lebanese, 821 Egyptians, 714 Saudis, 571 Yemenis, 412 Moroccans, 274 Algerians, 71 Kuwaitis, 42 Somalis, 21 Bahrainis, 19 Omanis, 9 Emiratis, 8 Qataris, 3 Sudanese, 1 Mauritians, and nearly 30 others from Caucasus and Albania have lost their lives in Syria conflict.
The report says most of the dead are affiliated to the terrorist groups of al-Nusra Front and the Islamic States of Iraq and the Levant (ISIL).

Zie nog geen cijfers van Europese jiadisten. Maaar wanneer bedankt Obama, Assad en co ? Ik denk dat talloze Syrische opponenten van Assad ook helemaal niet zitten te wachten op bovenstaande figuren.
 
Het is gewoon hallucinant dat het Westen actief deze terroristen steunt. Ze zijn maar zelden ZO hypocriet geweest. Ze in Irak bestrijden en in Syrie steunen.
 
Zie nog geen cijfers van Europese jiadisten. Maaar wanneer bedankt Obama, Assad en co ? Ik denk dat talloze Syrische opponenten van Assad ook helemaal niet zitten te wachten op bovenstaande figuren.

+1. Wanneer ik in de Belgische media lees dat er weer jongeren naar Syrië zijn vertrokken, hoop ik telkens dat het is om tegen deze terroristische groeperingen te vechten. Jammer genoeg word ik ook telkens teleurgesteld.
 
Verdorie, is die oorlog nog steeds bezig? Wanneer kunnen we dat land nou eigenlijk gaan Germaniseren?
 
+1. Wanneer ik in de Belgische media lees dat er weer jongeren naar Syrië zijn vertrokken, hoop ik telkens dat het is om tegen deze terroristische groeperingen te vechten. Jammer genoeg word ik ook telkens teleurgesteld.

Belgie steunt de rebellen/terroristen (want die hebben de opstand gegijzeld) tegen Assad maar als onze jongeren naar daar gaan en terugkeren worden ze opgesloten. Schizofrenie ten top.
 
Belgie steunt de rebellen/terroristen (want die hebben de opstand gegijzeld) tegen Assad maar als onze jongeren naar daar gaan en terugkeren worden ze opgesloten. Schizofrenie ten top.

Ik snap niet wat die jongeren daar te zoeken hebben. Diegene die ze gehersenspoeld heeft mag echt een nekschot krijgen.
 
Ik snap niet wat die jongeren daar te zoeken hebben. Diegene die ze gehersenspoeld heeft mag echt een nekschot krijgen.

Vaak gaat het om laaggeschoolde jongeren, die weten dat ze niks maken van hun leven. Hun matig religieuze omgeving (ouders en zo) is ontgoocheld in hen op alle vlakken. De brainwashers gaan actief op zoek naar deze mensen. Maanden en jaren praten ze op hen in. Eerst worden ze steeds meer naar de moskee getrokken, gaan ze zich traditioneler gaan kleden en krijgen ze positieve reaties van hun "peers" (en ouders, oom,...). Dan gaat de volgende fase in: radicaler worden, meer en meer de hadieths er bij betrekken en steeds minder de Koran. Deze radicalisering zorgt voor een breuk met de "peers" en ouders,...
Daarna volgt de volgende fase:" zij die je niet steunen zijn ongelovigen". En dan volgt de volgende fase: "je broeders sterven terwijl jij hier geniet. Het leven op aarde is maar een test. Wil je hier genieten van 1 aarbei? of inhet paradijs van alles wat je maar wil?" En voila. De helft haakt af, de andere helft vertrekt.
Van diegene die vertrekken, komt de helft ontgoocheld terug omdat ze de verschrikkelijke daden die ze zagen niet kunnen verzoenen met wat hun menselijkheid hen zegt te doen. De anderen sterven daar of komen nog radicaler terug.
Diegene die terugkomen en ontgoocheld zijn, en er willen uitstappen worden ter dood veroordeeld zoals Jejoen.
 
Verdorie, is die oorlog nog steeds bezig? Wanneer kunnen we dat land nou eigenlijk gaan Germaniseren?

Nog eventjes wachten tot ze elkaar volledig uitgemoord hebben. Germaniseren verloopt dan namelijk veel vlotter :). In dat opzicht is het natuurlijk een spijtige zaak dat de mooie collectie chemische wapens vernietigd wordt.
 
Bij bomaanslagen op christelijke doelen in de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn op Eerste Kerstdag zeker 49 doden en bijna 90 gewonden gevallen. Het dodental is veel hoger dan aanvankelijk werd gemeld.

Bommen ontploften voor een kerk en op een kerstmarkt in een christelijke wijk. De eerste aanval was op een Assyrische markt in de zuidelijke wijk Dora. Daarbij vielen 35 doden en 56 gewonden.

Enkele minuten daarna ontplofte er een auto met explosieven voor de nabijgelegen Mariakerk, op het moment dat mensen de kerk verlieten. Er vielen 14 doden en 31 gewonden.

Christenen zullen erg blij zijn met de oorlog die toentertijd door de VS is gestart tegen Saddam Hoessein. Door het verwijderen van de pan Arabische Hoessein zijn christenen zo ongeveer gehalveerd in Irak door zowel aanslagen als tallozen die zijn gevlucht.
 
Christenen zullen erg blij zijn met de oorlog die toentertijd door de VS is gestart tegen Saddam Hoessein. Door het verwijderen van de pan Arabische Hoessein zijn christenen zo ongeveer gehalveerd in Irak door zowel aanslagen als tallozen die zijn gevlucht.

Die aanslagen waren er de hele tijd al, vóór de val van Saddam. Het kwam echter niet dagelijks op het nieuws, media hè ; ) En niet alleen de Christenen, ook de andere bevolkingsgroepen die elkaar uitmoorden. Dit jaar zijn er in Iraq al meer dan 8000 slachtoffers gevallen.
 
Die aanslagen waren er de hele tijd al, vóór de val van Saddam. Het kwam echter niet dagelijks op het nieuws, media hè ; ) En niet alleen de Christenen, ook de andere bevolkingsgroepen die elkaar uitmoorden. Dit jaar zijn er in Iraq al meer dan 8000 slachtoffers gevallen.


Met welke bronnen staaf je deze verklaring?
 
Christenen zullen erg blij zijn met de oorlog die toentertijd door de VS is gestart tegen Saddam Hoessein. Door het verwijderen van de pan Arabische Hoessein zijn christenen zo ongeveer gehalveerd in Irak door zowel aanslagen als tallozen die zijn gevlucht.

Die waren al gehalveerd nadat koning Faisal werd afgezet. (Heb aangetrouwde Iraaks-Christelijke familie).
 
Die aanslagen waren er de hele tijd al, vóór de val van Saddam. Het kwam echter niet dagelijks op het nieuws, media hè ; )

En niet alleen de Christenen, ook de andere bevolkingsgroepen die elkaar uitmoorden. Dit jaar zijn er in Iraq al meer dan 8000 slachtoffers gevallen.

Ik betwijfel of dat zo was, ik kan je bron helaas niet nagaan. Maar wat ik zeker weet is dat de situatie zeer verslechterd is voor ze nadat Hoessein is afgetreden.

Het is ook logisch nadenken want de gestarte oorlog maakte het pas dat er grote groepen rebellen ontstonden in Irak waarvan sommige het vervolgens niet alleen gemunt hadden op Amerika maar ook op rivaliserende geloven of afsplitsingen van.

Voorbeelden zijn ook Egypte en Syrie waar de stabiele dictator is afgetreden en de situatie voor christenen rap is verslechterd door het vacuüm.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe ontwikkelingen zijn dat het nu iedereen tegen iedereen is zo ongeveer, Assad lacht uiteraard over de verdeeldheid want verdeeldheid maakt in deze zeker zwakker.

Er zijn veel doden onder de 'rebellen' en jihadgroepen tevens gewonden en talloze gevangen. Allemaal Allah Akbar roepen en tegelijk tegen elkaar vechten. Volgens mij weten ze van gekkigheid niet meer wat te doen...
 
Nieuwe ontwikkelingen zijn dat het nu iedereen tegen iedereen is zo ongeveer, Assad lacht uiteraard over de verdeeldheid want verdeeldheid maakt in deze zeker zwakker.

Er zijn veel doden onder de 'rebellen' en jihadgroepen tevens gewonden en talloze gevangen. Allemaal Allah Akbar roepen en tegelijk tegen elkaar vechten. Volgens mij weten ze van gekkigheid niet meer wat te doen...

Ik ben ff op vakantie geweest en snap er niets meer van. Jihadisten met banden met Al Qaida hebben zich verenigd, maar andere weer niet. Sommige worden bewapend door Saudis, sommige door Russen. Aleppo ingenomen van ISIS, luchtaanval van Assad. Soenieten, sijieten, christenen en wat huurlingen die t sws niets uitmaakt.
Bestaat er geen mooi overzichtje van?

---------- Toegevoegd om 17:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven