AndroidHealthClinic

Lichaam gespierder aan een kant

Breaker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
72kg
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb me in eerste instantie alleen geregistreerd voor mijn volgende 'probleempje'.

Ik sport al sinds ik 8 ben erg fanatiek,
Ik volleybal al 10 jaar. en van 11 tot 17 heb ik zwemmen ernaast nog gedaan.

Ik Fitness nu 2-3x per week sinds vorig jaar maart. en ben al flink breed voor mijn leeftijd. alleen valt mij op als ik mezelf bekijk dat mijn tepels een beetje uit balans zitten zegmaar (de ene wat hoger dan de andere)nu is het zo dat als ik mijn armen omhoog doe mijn bovenlichaam rechts een stukje breder is dan links is, je kan het zien als je goed kijkt. ik denk dat het komt omdat ik al 10 jaar volleybal en rechts ben en jah,, ik ben aanvaller en ik smash erg hard voor mijn leeftijd en denk dat mijn lichaam zich doordat ik rechts ben, daar verder ontwikkeld heeft als links. ook zijn mijn schouders rechts gemiddeld wat breder als je me van de zijkant bekijkt.

Bottomline: mijn vraag is of ik gewoon door moet gaan met mijn lichaam gelijk opbouwen (trainen) of dat ik links zegmaar net wat meer zou moeten doen. want doordat rechts nu gespierder is is de huid daar zegmaar wat strakker zodat mijn tepel iets lager zit dan de linker

ps. klinkt wat gay over tepels praten zo maar tis gewoon zo! :p

edit:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Is het trouwens nodig voor mij om bijvoorbeeld wat poeder voor shake in te slaan? train nu 2x in de week met volleybal (aan eind training compleet doorweekt) en 3x fitness ik per week (2 tot 2,5 uur per keer) soms ren ik nog wat maar dat is eigenlijk niet nodig. ook fiets ik naar school momenteel en dat is anderhalf uur bij elkaar. thuis doe ik ook nog wel wat oefeningetjes als ik vindt dat ik te lang weinig heb gedaan, gewoon om mijn spieren te blijven prikkelen.

Laatst bewerkt:
blijven eten en trainen. trekt wel bij maar helemaal gelijk krijg je het nooit

Beide kanten even hard aanpakken, trekt vanzelf wel bij. Met je sterkere kant moet je zeker NIET nog een paar meer reps eruit gaan pompen "omdat je het met die kant wel kan". Je moet gewoon je zwakste kant tot de limiet pushen en de sterke kant evenveel reps met iets laten doen (in geval van DB's). Mijn linkerbicep (ik ben links) was vroeger veel sterker dan de rechter. Door de rechter tot het maximale te laten gaan en de linker hetzelfde als de rechter te laten doen is dat nu verholpen.

Gewoon doorgaan met het gewicht wat je met je zwakkere kant aankunt, niet zwaardere gewichten met rechts gaan tillen.

Niemand is helemaal symmetrisch, als je geluk hebt trekt het een beetje bij.;)

haha yes ik ben dus niet de enige die dat van de tepels merkt bij zichzelf :p
achja niemand heeft het door dus waarom zou je je er druk om maken ;)
gewoon lekker blijven trainen, grote kans dat het bijtrekt.
ik had eerst ook een soort inham in mn linker chest en nu die wat voller is zie je het bijna niet.
zoals al gezegd: in ieder geval allebei de kanten even veel doen.

Heeft iedereen. Extra reps met je zwakke kant, evt. ondersteunen met je sterke arm.

trekt wel bij maak je maar geen zorgen

• Topic Starter Topic Starter
Is het handig dat ik een oefening doe waardoor ik specifiek links iets meer kan belasten?

Laatst bewerkt:
Is het handig dat ik een oefening doe waardoor ik specifiek links iets meer kan belasten?

Dat zou je kunnen doen, maargoed, iedereen heeft dat een kant sterker is dan de andere......... Gewoon goed trainen, beiden kanten zelfde gewicht, Of train met je slappe kant wat langzamer, maar dat verschil blijft.......

foto? hoor je van anderen dat je lichaam uit balans is?

Met dumbbells gaan trainen, zo weet je zeker dat je sterke kant niet gaat compenseren voor je zwakkere kant.

Af en toe van hand wisselen he.

Ja ik doe altijd gelijk links en rechts en nee ik hoor nooit dat mijn lichaam uit balans is eigenlijk hoor ik alleen 'wow ivo' :P maar als ik zeg dat mijn tepels iets schreef staan dan zeggen ze wel van; huh?! ja! :P hoe kan dat dan. dus valt niet echt op schijnbaar

Wonen er btw veel lekkere sletjes in Didam? :)

Euh ja gaat wel denkik, ben ik ook niet zo erg geïnteresseerd eigenlijk.
Als je het echt goed doet heb je geen 1nightslet maar een 1nightstand he ;)

heb gauw genoeg in de gaten wat voor boter er in de kuip zit.

Iemand trouwens antwoord op de vraag helemaal onderaan first post? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
shakes zijn aanvullingen

als je goed eet , heb je dit niet nodig

Ik eet vrij goed, ik bedoel groente met avondeten probeer ik zoveel mogelijk binnen te scheppen en fruit is over algemeen appel en mandarijn/sinaasappel per dag. ontbijt/lunch is vezelrijk genoeg en ik zorg dat mijn stofwisseling opgang blijft. eiwitten krijg ik ook wel redelijk genoeg binnen. maar ik denk toch dat het net iets sneller kan gaan met eiwit shake na trainen. ik heb dan ook al tonnetje poeder ingeslagen stiekem eigenlijk :D zal wel extra opletten wat ik ervan ga merken. meestal als ik een shake koop na het trainen voel ik me een stuk beter namelijk. waardoor ik de volgende dag ook meer gemotiveerd ben en sneller door me reps kan gaan als wanneer ik geen shake heb gehad na de vorige training.

waarschijnlijk valt het zelfs niet zo op als je zelf denkt.

Hoe bedoel je dat precies? ???

Terug
Naar boven