XXL Nutrition

lichaam "leren" minder uren slaap

Ovalidem

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m73
Massa
106kg
Vetpercentage
26%
Dag DBB,

Ik ben de laatste tijd heel erg bezig met mijn voeding en training in het algemeen. Ik heb begrepen dat je 6 maaltijden op een dag moet eten. Dit kan ik alleen als ik rond 5 uur opsta. Ik ben benieuwd of je je lichaam kunt laten aanpassen aan maar 6 uurtjes slaap. (Ik ga slapen om 23:00 uur)

Ik geloof dat het lichaam zich aanpast aan de spanningen ("stresses" in het engels) die het te verduren krijgt, dus waarom niet met slaap. Kan je lichaam genoegen nemen met minder slaap?

Ik weet zeker dat hier onderzoeken naar geweest zijn, ik weet zelf eigenlijk niet zo goed waar ik moet zoeken dus vraag ik het jullie maar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

6 maaltijden per dag zijn achterhaald.. Als je maar je nodige eiwitten/kh's/vetten en kcals binnekrijgt op een dag.. Maakt niet uit in 3,4 of 20 maaltijden..

6 maaltijden per dag zijn achterhaald.. Als je maar je nodige eiwitten/kh's/vetten en kcals binnekrijgt op een dag.. Maakt niet uit in 3,4 of 20 maaltijden..

dit dus.. hiernaast is slaap erg belangrijk voor je herstel en groei.. blijven lezen, zo te zien nog veel te leren!

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Topic Starter Topic Starter
Waarom zijn 6 maaltijden achterhaald? Ik snap het niet meer.

antwoord is al gegeven.. goed lezen

Als je meer eetmomenten hebt dan is je metabolisme hoger wat kan helpen bij een cut. Ik weet het niet meer.

en trouwens, het antwoord is niet gegeven want hij zei niets over slapen. Sorry als ik een beetje kortaf ben, ben nogal chaggerijnig.

Dag DBB,

Ik ben de laatste tijd heel erg bezig met mijn voeding en training in het algemeen. Ik heb begrepen dat je 6 maaltijden op een dag moet eten. Dit kan ik alleen als ik rond 5 uur opsta. Ik ben benieuwd of je je lichaam kunt laten aanpassen aan maar 6 uurtjes slaap. (Ik ga slapen om 23:00 uur)

Ik geloof dat het lichaam zich aanpast aan de spanningen ("stresses" in het engels) die het te verduren krijgt, dus waarom niet met slaap. Kan je lichaam genoegen nemen met minder slaap?

Ik weet zeker dat hier onderzoeken naar geweest zijn, ik weet zelf eigenlijk niet zo goed waar ik moet zoeken dus vraag ik het jullie maar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Neen. Je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid nodig als je echt fit wilt zijn.
En 6 maaltijden per dag is stierenschijt man.

Laatst bewerkt door een moderator:
In jouw geval (kijkend naar je BF) kan je zelfs met Intermitted fasting beginnen.

Goede rust is belangrijker dan over hoeveel maaltijden je je voeding over de dag verdeeld. Als het maar redelijk evenredig over de dag verdeeld is (bijvoorbeeld niet een enorme kcal en koolhydraat bom in de avond) is het goed. Natuurlijk is de samenstelling van die voeding het állerbelangrijkst.

Eet gewoon 4 keer per dag grote maaltijd verdeeld over de dag, is meer dan zat. Shake af en toe tussen door klaar. Niet zo stressen erover man je groeit wel. Hier op DBB leven ze als pro bodybuilders.

Wat is het grote voordeel van intermittent fasting ten opzichte van het traditionele dan?

Ga maar eens een paar weken trainen met 5-6 of met 8-10 uur slaap, je gaat het verschil snel genoeg merken

Ga maar eens een paar weken trainen met 5-6 of met 8-10 uur slaap, je gaat het verschil snel genoeg merken
Slaap elke nacht van 3 uur tot 8 uur in de ochtend, daarna eten trainen en de hele dag werken. Nooit een probleem. Als ik juist lang slaap voel ik me vochtig worden.

Wat is het grote voordeel van intermittent fasting ten opzichte van het traditionele dan?

Omdat je niet om de 3 uur een maaltijd naar binnen hoeft te gooien. Je vreet gewoon voordat je de deur uitgaat, en weer als je thuiskomt, en nog een keer voordat je gaat pitten.

Denk dat zwaar werk meer met je doet dan een goede nacht rust, gelukkig zit ik de hele dag op mijn luie reet.

Tuurlijk doet zwaar werk meer met je dan een GOEDE nachtrust.. Heroine spuiten doet ook meer met je dan een SLECHTE nachtrust, maar wtf heeft dat met dit topic te maken dude!??

Terug
Naar boven