MuscleMeat

lichaam "leren" minder uren slaap

Er word max 40-45min afhankelijk van persoon tot persoon aangeraden. Dit moet je uitzoeken voor jezelf , als je dit probeert dan is 4uur + max 20min wss niet genoeg. En ja 4 uur per nacht en dan in de namiddag je nap komt ong overeen met zoveel slaap.

Als je gaat slapen s'nachts koelt je lichaam af en warmt dan weer op als je moet opstaan. In de namiddag komt er weer zo'n moment dat je lichaam even afkoelt. Het is gunstig als je dit rond die tijd doet. Ja het klinkt raar maar ik heb er een boekje over gelezen en het is moeilijk om het goed uit te leggen.

Had ook gelezen dat er een Amerikaanse president (van een hele tijd geleden en kan even niet op z'n naam komen) sliep om de 6 uur 1 uur. Als je het bekijkt en je slaapt 8 uur elke nacht dan heb je tegen dat je 60 bent 20 jaar (ong) van je leven geslapen.

Om nog een even hieraan toe te voegen (nogmaals:P)
4 uur slaap plus een powerdutje komt niet overeen met 6-7 uur slaap imo.
Misschien voor sommige komt dit gevoelsmatig overeen maar niet voor spierherstel. Ik durf te wedden dat je harder groeit met 6-7 uur onafgebroken nachtrust dan 4 uur+een powernap.

Het moment van een powernap daar geef ik je gelijk in, dit is vaak ook het moment dat ik een 'dipje' voel opkomen.

Het is mogelijk om goed te kunnen functioneren met een dutje om de zoveel uur ipv aan één stuk door slapen. Of dit ideaal is vanuit bb-ooghoek is een tweede. Dit moet je jezelf wel aanleren omdat je niet zomaar in de remfase komt. Je zou dan zelfs bewuster gaan dromen, je kan je dromen dan beheersen. Zelf bepalen of je blijft dromen en wat je wilt dromen, out of body ervaringen kunnen er ook bij komen kijken. Freaky

om op de eigenlijke vraag terug te komen... als je dan toch 6X per dag wil eten, dan kan je dat toch evengoed om de 2 uur of 2,5 uur eten!
Ik eet ongeveer 8X per dag en dat om de 2 a 2,5 uur... en slaap al jaren niet langer dan 5,5u maar heb een job waarbij ik geen fysieke inspanning moet leveren, dat maakt al veel goed, het zijn toch niet je hersenen die je moet laten rusten maar je spieren ... het is voor iedereen anders en genetisch

en ja... ik heb gezien dat dit topic 2 weken oud is!

Laatst bewerkt:
dit dus.. hiernaast is slaap erg belangrijk voor je herstel en groei.. blijven lezen, zo te zien nog veel te leren!
Ik heb pas gelezen op xxl website als ik me niet vergis. Dat een lichaam maar ... eiwiten per uur kan opnemen(weetni juist hoeveel)en dat de rest in de urine terecht komt.
Dit is dus niet waar?

Slapen, eten, trainen en repeat. Alle drie heel belangrijk :)

Ik heb pas gelezen op xxl website als ik me niet vergis. Dat een lichaam maar ... eiwiten per uur kan opnemen(weetni juist hoeveel)en dat de rest in de urine terecht komt.
Dit is dus niet waar?

Wat JW zegt, bullshit.

Volgens mij heb ik ook wel is op die site wat gelezen;

Stond daar al niet bij vermeld dat het onzin was, ze beargumenteerde het met ;

Denk je nou echt dat schwarzenegger groot is geworden met porties van 30gr eiwitten (of zoiets dergelijks)

Btw er word wel meestal aangeraden om gemiddeld om de 1/2 uur 30/40 gr eiwitten te eten, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je lichaam niet meer kan opnemen. Het is alleen beter om bijvoorbeeld 6 maaltijden van 30gr eiwitten te eten, dan 1 maaltijd van 180 gr

Laatst bewerkt:
Het is alleen beter om bijvoorbeeld 6 maaltijden van 30gr eiwitten te eten, dan 1 maaltijd van 180 gr

En volgens mij maakt dit zelfs niet uit ....
Heb nu 1 jaar men voeding heel precies bijgehouden, waarvan ik een half jaar 6 maaltijden p/d at met ong 30 gr EW per maaltijd, en vervolgens een half jaar op 3 maaltijden gebulked. men gains bleven hetzelfde :)
Dan at ik bv een maaltijd met vis,kwark,noten en kip als ew bronnen en at ik zon 100 gr aan ew in een maaltijd.

Dit boeit inderdaad ook geen ruk.
Als je zorgt dat je na je training een goede bom kcal binnenkrijgt iig, kan je de rest van je voer verdelen zoals je wilt. 3 of 30 maaltijden per dag boeit niks.

Dit is dus niet waar?

zoals al door anderen word aangegeven; dit is een fabeltje.
heeft met veel factoren te maken hoeveel iemand kan opnemen, denk hierbij aan: activiteit, leeftijd, lengte, gewicht, eerdere voedingspatroon etc. Maar goed, heeft weinig met dit topic te maken..:rolleyes:

Mijn bazen werken 70 uur per week, en slapen allebij ~6 uur per dag al jaren...

Heb jij wellis maanden 5 uur geslapen? :roflol:

ps;

Gasten zoals phil enzo slapen ook 5-6 uur per dag :)

bron?

En nee dat heb ik nog nooit gedaan, waarom zou ik?
Als je minder slaapt zal je ook minder momenten hebben dat je GH aanmaakt + meer cortisol...

Kom met betere dingen aanzetten dan mijn baasje slaapt ook maar zoveel uur en ben erg benieuwd naar je bron van 'gasten zoals phil'

Laatst bewerkt:
waarom niet gewoon 5 uur op,maaltijd eten, en er weer in duiken?:P

doe dat zelf altijd in t weekend. Zondag ochtend 8 uur dikke shake met bananaan. Dan weer doormaffen tot 11 om weer te eten. Anders zou t betekenen dat je nu voor altijd zo vroeg op moet omdat je anders je eten niet opkrijgt..

Fasen slapen. Ooit gelezen in volgens mij de menshealth elk 2 uur doe je 10minuten je ogen dicht.

De test persoon heeft het 2 maanden volgehouden. en sliep dus 2uur per dag. De eerste weken waren pure hell, hij had zich voorgenomen extra talen te leren en boeken te lezen in de tijd die hij over had.

Alleen zijn hersens functioneerde niet meer. Alles ging moeizaam en het in slaap vallen was continu aanwezig. Hij heeft zich sterk gehouden en na 5/6 weken was hij daadwerkelijk gewend aan het weinige slaap en kon hij goed functioneren.

Later moest hij stoppen omdat zijn lichaam allemaal vreemde pijntjes had, hij volgens zijn vrienden/familie eruit zag of hij 2 maanden geleden was overleden en zo nu en dan visuele hallucinaties had.

Van de week op de radio nog een wetenschapper horen zeggen dat ze helemaal nog niet zeker weten waarom wij mensen slaap nodig hebben. Maar dat is weer een ander verhaal.

Weten ze van geen enkel dier zeker.

bron?

En nee dat heb ik nog nooit gedaan, waarom zou ik?
Als je minder slaapt zal je ook minder momenten hebben dat je GH aanmaakt + meer cortisol...

Kom met betere dingen aanzetten dan mijn baasje slaapt ook maar zoveel uur en ben erg benieuwd naar je bron van 'gasten zoals phil'

Killy en Ibo, ;) Zoveel aan het kuren dat ze groeipijntjes hebben. Opzich als je kijkt wat een basic kurende DBB'er al gebruikt en al minder slaapt... Wat dacht je van mr.O?

Killy en Ibo, ;) Zoveel aan het kuren dat ze groeipijntjes hebben. Opzich als je kijkt wat een basic kurende DBB'er al gebruikt en al minder slaapt... Wat dacht je van mr.O?

Hoeveel onzin iemand kan verkondigen in 1 post, Demian die doet het!
Je hebt het over mensen zoals Phil en vervolgens kom je met killy en ibo aanzetten?? Geef eens een bron waaruit blijkt dat Mr. O het doet met 5-6 uur slaap? En kuren is een heel ander verhaal wat hier los van staat, een onderwerp waar jij al helemaal geen reet over weet.

Voor mij bestaat optimale groei uit: training, voeding en RUST.
Weet niet wat je precies duidelijk wilt maken maar je kan mij niet wijsmaken dat je met 5 uur slaap even goed hersteld in vergelijking met 8 uur slaap..

Terug
Naar boven