supersized
Huge Freak
- Waardering
- 338
Er word max 40-45min afhankelijk van persoon tot persoon aangeraden. Dit moet je uitzoeken voor jezelf , als je dit probeert dan is 4uur + max 20min wss niet genoeg. En ja 4 uur per nacht en dan in de namiddag je nap komt ong overeen met zoveel slaap.
Als je gaat slapen s'nachts koelt je lichaam af en warmt dan weer op als je moet opstaan. In de namiddag komt er weer zo'n moment dat je lichaam even afkoelt. Het is gunstig als je dit rond die tijd doet. Ja het klinkt raar maar ik heb er een boekje over gelezen en het is moeilijk om het goed uit te leggen.
Had ook gelezen dat er een Amerikaanse president (van een hele tijd geleden en kan even niet op z'n naam komen) sliep om de 6 uur 1 uur. Als je het bekijkt en je slaapt 8 uur elke nacht dan heb je tegen dat je 60 bent 20 jaar (ong) van je leven geslapen.
Om nog een even hieraan toe te voegen (nogmaals
) 4 uur slaap plus een powerdutje komt niet overeen met 6-7 uur slaap imo.
Misschien voor sommige komt dit gevoelsmatig overeen maar niet voor spierherstel. Ik durf te wedden dat je harder groeit met 6-7 uur onafgebroken nachtrust dan 4 uur+een powernap.
Het moment van een powernap daar geef ik je gelijk in, dit is vaak ook het moment dat ik een 'dipje' voel opkomen.
Het is mogelijk om goed te kunnen functioneren met een dutje om de zoveel uur ipv aan één stuk door slapen. Of dit ideaal is vanuit bb-ooghoek is een tweede. Dit moet je jezelf wel aanleren omdat je niet zomaar in de remfase komt. Je zou dan zelfs bewuster gaan dromen, je kan je dromen dan beheersen. Zelf bepalen of je blijft dromen en wat je wilt dromen, out of body ervaringen kunnen er ook bij komen kijken. Freaky

Zoveel aan het kuren dat ze groeipijntjes hebben. Opzich als je kijkt wat een basic kurende DBB'er al gebruikt en al minder slaapt... Wat dacht je van mr.O?