AndroidHealthClinic

Lichaam naar de vernieling aan het werken

Bezoekers in dit topic

orryon

Novice
Lid geworden
3 aug 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Okay, nu ik iedereens aandacht heb met mijn geweldig dramatische titel :) Ik was aan het twijfelen of dit topic eerder in het voedings subforum paste of hier, maar aangezien m'n uiteindelijk doel toch nog vetverlies is.

Even een kleine schets: Ik ben heel m'n leven te zwaar geweest, op m'n 25ste toch eindelijk die klik kunnen maken en door middel van minder eten en veel sporten van 115 kg naar 73 kg kunnen gaan. Nu voelen jullie de bui al hangen misschien.

Om die laatste paar kilo's te verliezen ben ik in een redelijk slecht schema gevallen waar ik amper at, dat heeft zich begin dit jaar gewreekt waardoor ik enke kilo's ben bijgekomen. Nu is 80 kg nog niet dramatisch maar het mag toch ook niet meer verder gaan. Die 80 kg is nog steeds een hoop vet dus ik zou sowieso dus moeten cutten. Alleen zit ik momenteel in een enorm slechte relatie met eten. Ik betrap mezelf er steeds op om af te wisselen tussen enkele dagen crash dieet en binge eten.

Dit omdat ik zo snel mogelijk die extra kilo's er terug af wil krijgen (wie niet). Maar daardoor begin ik altijd veel te fel. Ik zit dan dagelijks aan max 800-900 kcal. Dit gaat dan enkele dagen goed maar op een gegeven moment kom ik gewoon voedingsstoffen te kort waardoor ik weer in die binge val. Ik doe 7 dagen per week krachttraining en 7 dagen per week cardio (+- 6 km per dag lopen).

Het ergste is dat ik weet hoe ik een deftig schema met macro's moet opstellen, maar dat wilt zeggen dat ik momenteel meer moet beginnen eten dan ik doe en dat staat in mijn hoofd meteen gelijk aan gewichtstoename. Want zoals gezegd eet ik momenteel maar 800 kcal per dag. En dit kan dagen of weken doorgaan tot ik weer een breekpunt bereik en niets me vol krijgt. En dan bedoel ik echt binge dagen, friet, ijs en wafels op 1 dag is geen uitzondering. Ik weet dat ik voor die dag meer dan genoeg kcal heb binnen gekregen maar ik kan mezelf gewoon blijven volproppen.

Ik heb dus nog nooit m'n gewicht mooi stabiel kunnen houden, het gaat steeds met extreme ups en downs. Nu weet ik niet wat ik met dit topic wil bereiken. Het is meer om dit van mezelf af te schrijven dat dat ik met een effectieve vraag zit.

Zou ik dus misschien de komende dagen / weken de gewichtstoename erbij nemen om op een deftig aantal kcal te raken? Want meer kcal = meer voedsel = meer wegen. Want ik voel gewoon dat ik hiermee m'n lichaam net zo hard naar de vernieling aan het werken ben als met m'n overgewicht van vroeger.

Meningen of reacties zijn steeds zeer welkom. Alvast bedankt om m'n post (rant?) te lezen.

grtz,
Orryon
 
Allereerst een pluim dat je zoveel bent afgevallen. Maar je bent ook een beetje aan het doorslaan.

800 kcal per dag eten op jouw lengte en gewicht is echt niet verstandig. Ondanks dat je aangeeft dat je wel weet dat dit niet verstandig is, dringt het geloof ik niet echt tot je door. Jij bent zelf de oorzaak van je bingedagen, omdat je je lijf langere tijd onthoudt van juiste voeding en voldoende voedingsstoffen. No wonder dat je lijf begint tegen te werken. Ik ben een vrouw van 1.50 en 55kg en eet zelfs nog meer....

Volgens je stats ben je 1.83cm en 80kg. Dat is qua lengte een prima gewicht. Ik zou een andere weg inslaan als ik jou was, namelijk spiermassa aanzetten. Je wilt toch niet afvallen tot een skinny ecto?

Meer spiermassa betekent ook een hogere verbranding. Zet een goed voedingsschema op, zorg dat je je houdt aan je macro's en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt zodat je lijf ook een beetje bij kan komen van alle ellende die je het hebt laten doorstaan. In dat voedingsschema kan ook prima af en toe een frietje, een wafel of weet ik veel wat.. Dan heb je ook niet eens in de zoveel tijd een vreetbui met alle gevolgen van dien.

Je weet zelf heel goed hoe je het moet doen om je doel te bereiken, nu nog er naar handelen.
 
Het is niet gezond om zo weinig kcal binnen te krijgen en dan ook nog eens iedere dag krachttraining én cardio.. Hoe ziet je voeding er nu precies uit op een dag?
Ik heb nu snel even gekeken en jouw dagelijke behoefte qua kcal met 1.83m, 80kg, leeftijd 27? en activiteit iedere dag sporten komt op 3600 kcal. Jij zou dus 3600kcal mogen eten zonder gewicht aan te komen. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling om ineens naar die 3600 te gaan maar ik zou toch zeker dag na dag kcal toevoegen en daar ook zsm mee beginnen want zoals je het zelf al zegt ben je zo je lichaam aan het vernielen. Mocht het nou niet lukken, zoek dan aub hulp hiervoor.
 
Allereerst een pluim dat je zoveel bent afgevallen. Maar je bent ook een beetje aan het doorslaan.

800 kcal per dag eten op jouw lengte en gewicht is echt niet verstandig. Ondanks dat je aangeeft dat je wel weet dat dit niet verstandig is, dringt het geloof ik niet echt tot je door. Jij bent zelf de oorzaak van je bingedagen, omdat je je lijf langere tijd onthoudt van juiste voeding en voldoende voedingsstoffen. No wonder dat je lijf begint tegen te werken. Ik ben een vrouw van 1.50 en 55kg en eet zelfs nog meer....

Volgens je stats ben je 1.83cm en 80kg. Dat is qua lengte een prima gewicht. Ik zou een andere weg inslaan als ik jou was, namelijk spiermassa aanzetten. Je wilt toch niet afvallen tot een skinny ecto?

Meer spiermassa betekent ook een hogere verbranding. Zet een goed voedingsschema op, zorg dat je je houdt aan je macro's en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt zodat je lijf ook een beetje bij kan komen van alle ellende die je het hebt laten doorstaan. In dat voedingsschema kan ook prima af en toe een frietje, een wafel of weet ik veel wat.. Dan heb je ook niet eens in de zoveel tijd een vreetbui met alle gevolgen van dien.

Je weet zelf heel goed hoe je het moet doen om je doel te bereiken, nu nog er naar handelen.

Je hebt absoluut gelijk. Het is inderdaad niet de bedoeling om er als een skinny ecto uit te zien zoals jij het beschrijft, maar als je zo lang te dik bent geweest is in je hoofd het belangrijkste om mager te zijn. Dat is op dat moment het enige dat telt in mijn hoofd. Nu is het niet dat ik absoluut geen spiermassa heb, maar ik heb inderdaad nog nooit echt puur getraind om spiermassa bij te komen omdat mijn hoofddoel steeds afvallen was.

Het is niet gezond om zo weinig kcal binnen te krijgen en dan ook nog eens iedere dag krachttraining én cardio.. Hoe ziet je voeding er nu precies uit op een dag?
Ik heb nu snel even gekeken en jouw dagelijke behoefte qua kcal met 1.83m, 80kg, leeftijd 27? en activiteit iedere dag sporten komt op 3600 kcal. Jij zou dus 3600kcal mogen eten zonder gewicht aan te komen. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling om ineens naar die 3600 te gaan maar ik zou toch zeker dag na dag kcal toevoegen en daar ook zsm mee beginnen want zoals je het zelf al zegt ben je zo je lichaam aan het vernielen. Mocht het nou niet lukken, zoek dan aub hulp hiervoor.

Leeftijd is 28 :) Maar je hebt gelijk (en ik weet en voel het zelf ook) dat ik mijn lichaam steeds maar van het ene uiterste naar het andere aan het pushen ben.

Dit zijn bv. de myfitnesspall ingaven van de afgelopen 2 dagen, ik moet zeggen dat ik me er wel voor schaam want ik weet gewoon hoe erbarmelijk het eruit ziet. Daar komt dan ook nog eens 1 - 1,5 liter Monster ultra (zonder calorieën dus) om zo dankzij de cafeïne dat daarin zit toch energie te hebben. En het kan goed zijn dat ik dat dan makkelijk dagen of weken vol hou tot ik weer een breekpunt bereik (tegenwoordig meer en meer) waardoor ik in een binge beland en dan is 6-7000 kcal alles behalve een uitzondering.

IMG_0168.PNG IMG_0166.PNG IMG_0169.PNG IMG_0167.PNG
 
Laatst bewerkt:
Je eet alleen savonds!?
 
Yep. Rond 19:00 na m'n training.
 
Positief bekeken: de belangrijkste stap heb je al gemaakt, je ziet namelijk zelf onder ogen dat de relatie die je nu met voeding hebt ongezond is.

Dat is in ieder geval al een goed begin. Maar dat is een rationele (en helemaal juiste) constatering. Jouw gevoel zegt wat anders. Daar moet je vanaf. Verander je mindset. Denk niet: "meer eten betekent aankomen", maar "meer eten, betekent minder bingen" en dat leidt wellicht zelfs tot afvallen en in ieder geval een gezondere kijk op je voeding. Als het moeilijk voor je is om van 800 kcal per dag in een keer over te stappen naar een aantal kcal dat voor jouw lichaam gebruikelijk zou zijn (zeg tussen 2500 en 3000), dan zou je kunnen overwegen dit stapsgewijs te doen en voorlopig wekelijks even een nieuw voedingsschema te maken, bijvoorbeeld als volgt:

Week 0 (nu dus): 800 kcal per dag
Week 1: 1200 per dag
Week 2: 1600 per dag
Week 3: 2000 per dag
Week 4: 2250 per dag
Week 5: 2500 per dag
Week 6: 2750 per dag

Kijk hoe je lichaam daarop reageert. Ik denk dat je geleidelijk aan steeds minder drang hebt om te binge eten en dat je relatie met voeding een stuk gezonder gaat worden. En niet alleen je relatie met voeding, maar ook je mentale en lichamelijke gesteldheid zullen erop vooruit gaan.

Succes! Ik begrijp dat dit allemaal een stuk gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar ga er gewoon mee aan de slag en gun het een paar weken tijd.
 
Ik zou zeggen begin komende dagen in ieder geval met kleine porties te ontbijten en te lunchen en bijv bak kwark voor het slapen gaan. Probeer gewoon gezonde maaltijden te eten en bij jezelf denken dat het gewoon goede maaltijden zijn waar je niet van aankomt..
 
Misschien een idee om hier een foto te plaatsen van je fysiek op dit moment? Is toch wat makkelijker beoordelen hoe je er nu voor staat
 
Positief bekeken: de belangrijkste stap heb je al gemaakt, je ziet namelijk zelf onder ogen dat de relatie die je nu met voeding hebt ongezond is.

Dat is in ieder geval al een goed begin. Maar dat is een rationele (en helemaal juiste) constatering. Jouw gevoel zegt wat anders. Daar moet je vanaf. Verander je mindset. Denk niet: "meer eten betekent aankomen", maar "meer eten, betekent minder bingen" en dat leidt wellicht zelfs tot afvallen en in ieder geval een gezondere kijk op je voeding. Als het moeilijk voor je is om van 800 kcal per dag in een keer over te stappen naar een aantal kcal dat voor jouw lichaam gebruikelijk zou zijn (zeg tussen 2500 en 3000), dan zou je kunnen overwegen dit stapsgewijs te doen en voorlopig wekelijks even een nieuw voedingsschema te maken, bijvoorbeeld als volgt:

Week 0 (nu dus): 800 kcal per dag
Week 1: 1200 per dag
Week 2: 1600 per dag
Week 3: 2000 per dag
Week 4: 2250 per dag
Week 5: 2500 per dag
Week 6: 2750 per dag

Kijk hoe je lichaam daarop reageert. Ik denk dat je geleidelijk aan steeds minder drang hebt om te binge eten en dat je relatie met voeding een stuk gezonder gaat worden. En niet alleen je relatie met voeding, maar ook je mentale en lichamelijke gesteldheid zullen erop vooruit gaan.

Succes! Ik begrijp dat dit allemaal een stuk gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar ga er gewoon mee aan de slag en gun het een paar weken tijd.

Dat lijkt me inderdaad de manier voor mij om toch naar een normaal eetpatroon te evoluren. Door wekelijks een kleine beetje kcal toe te voegen. Maar dan vraag ik mij vooral af, ik ga zogezegd dus elke week meer wegen aangezien ik meer eet. Maar wanneer kan ik dan weten dat ik op een punt van onderhoud ben gekomen?

Misschien een idee om hier een foto te plaatsen van je fysiek op dit moment? Is toch wat makkelijker beoordelen hoe je er nu voor staat

Dit zijn foto's van mijn fysiek op dit moment. Ik heb ook een foto van m'n fysiek toen ik op m'n zwaarste stond om zo eventueel duidelijk te maken waarom ik zo weinig eet uit schrik om bij te komen. Ook al kom ik bij vanwege m'n binge gedrag.

huidig.jpg

zwaarste.jpg
 
Sorry hoor maar met je fysiek zoals je er nu voorstaat moet je gewoon beginnen met krachttraining in combinatie met voldoende voeding en juiste macro verhoudingen. Op die manier krijg je een mooie vorm en dat laatste btje vet verdwijnt dan ook wel...kijk meer naar de spiegel ipv naar de weegschaal. Weet zeker dat je dan blijer van je shape wordt dan wanneer je zo'n botje bent...
 
Ik begrijp je punt hoor, ik ben ook 20kg zwaarder geweest dan wat ik nu weeg en ik ken de struggles maar al te goed. Maar jezelf uithongeren is NIET de manier om je beoogde fysiek te behalen. Ik heb er ook heel lang over gedaan om op dat punt te komen en mij dat te realiseren, maar ik had dan ook niemand die mij vertelde dat het niet de manier was.

Ik deed vooral veel cardio, at amper en toch werd ik niet blij van mijn fysiek, het vetverlies ging niet zo hard als ik wilde en ik had ook niet de vormen die ik wilde. Toen ben ik begonnen met een goed voedingsschema, meer eten, gestructureerd sporten en daardoor heb ik meer spiermassa aan kunnen zetten. Daardoor zijn de verhoudingen van mijn fysiek nu echt 100x beter dan toen ik mij voornamelijk op vetverbranding richtte..

Op de manier waarop je nu bezig bent ga je jezelf een keertje tegenkomen.. dat is zonde..
 
Je hebt al een mooi resultaat neergezet door zoveel af te vallen, bouw nu verder door een goed trainingsschema te pakken en begin met meer eten. Het zal voor jou even wennen zijn maar ik hoop dat je beseft dat het echt nodig is om er zsm mee te beginnen
 
Okay, nu ik iedereens aandacht heb met mijn geweldig dramatische titel :) Ik was aan het twijfelen of dit topic eerder in het voedings subforum paste of hier, maar aangezien m'n uiteindelijk doel toch nog vetverlies is.

Even een kleine schets: Ik ben heel m'n leven te zwaar geweest, op m'n 25ste toch eindelijk die klik kunnen maken en door middel van minder eten en veel sporten van 115 kg naar 73 kg kunnen gaan. Nu voelen jullie de bui al hangen misschien.

Om die laatste paar kilo's te verliezen ben ik in een redelijk slecht schema gevallen waar ik amper at, dat heeft zich begin dit jaar gewreekt waardoor ik enke kilo's ben bijgekomen. Nu is 80 kg nog niet dramatisch maar het mag toch ook niet meer verder gaan. Die 80 kg is nog steeds een hoop vet dus ik zou sowieso dus moeten cutten. Alleen zit ik momenteel in een enorm slechte relatie met eten. Ik betrap mezelf er steeds op om af te wisselen tussen enkele dagen crash dieet en binge eten.

Dit omdat ik zo snel mogelijk die extra kilo's er terug af wil krijgen (wie niet). Maar daardoor begin ik altijd veel te fel. Ik zit dan dagelijks aan max 800-900 kcal. Dit gaat dan enkele dagen goed maar op een gegeven moment kom ik gewoon voedingsstoffen te kort waardoor ik weer in die binge val. Ik doe 7 dagen per week krachttraining en 7 dagen per week cardio (+- 6 km per dag lopen).

Het ergste is dat ik weet hoe ik een deftig schema met macro's moet opstellen, maar dat wilt zeggen dat ik momenteel meer moet beginnen eten dan ik doe en dat staat in mijn hoofd meteen gelijk aan gewichtstoename. Want zoals gezegd eet ik momenteel maar 800 kcal per dag. En dit kan dagen of weken doorgaan tot ik weer een breekpunt bereik en niets me vol krijgt. En dan bedoel ik echt binge dagen, friet, ijs en wafels op 1 dag is geen uitzondering. Ik weet dat ik voor die dag meer dan genoeg kcal heb binnen gekregen maar ik kan mezelf gewoon blijven volproppen.

Ik heb dus nog nooit m'n gewicht mooi stabiel kunnen houden, het gaat steeds met extreme ups en downs. Nu weet ik niet wat ik met dit topic wil bereiken. Het is meer om dit van mezelf af te schrijven dat dat ik met een effectieve vraag zit.

Zou ik dus misschien de komende dagen / weken de gewichtstoename erbij nemen om op een deftig aantal kcal te raken? Want meer kcal = meer voedsel = meer wegen. Want ik voel gewoon dat ik hiermee m'n lichaam net zo hard naar de vernieling aan het werken ben als met m'n overgewicht van vroeger.

Meningen of reacties zijn steeds zeer welkom. Alvast bedankt om m'n post (rant?) te lezen.

grtz,
Orryon
1) stress over aankomen maakt dat je aankomt owv cortisol.
2) je moet echt meer eten en je niet druk maken dat je GENOEG eet. dwz rustig eten, laat je eten smaken, neem je tijd en geniet van je eten, maakt je anabool heb ik vernomen
3) geef geen fuck om hoe je eruit zie en werk naar iets waarvan je kan zeggen, hey dit is oke...
4) Ben zelf ooit ook erg obsessed geweest over 'dik' zijn... ben nog steeds wat vetjes, geef er nog weinig fock om. Ok ik werk nog elke dag aan wat steviger en slanker te worden maar ik stress niet meer... heb zo 5-6 jaar liggen stressen en kloten en heeft geen meter verder geholpen. Gewoon genieten van wat je doe en stilletjes aan meer leren eten. Ik eet nu vrij stevig en ik kom niet meer aan. Gradueel opgebouwt, waardoor ik ook meer kan drukken in de gym. ;)
 
Ik begrijp je punt hoor, ik ben ook 20kg zwaarder geweest dan wat ik nu weeg en ik ken de struggles maar al te goed. Maar jezelf uithongeren is NIET de manier om je beoogde fysiek te behalen. Ik heb er ook heel lang over gedaan om op dat punt te komen en mij dat te realiseren, maar ik had dan ook niemand die mij vertelde dat het niet de manier was.

Ik deed vooral veel cardio, at amper en toch werd ik niet blij van mijn fysiek, het vetverlies ging niet zo hard als ik wilde en ik had ook niet de vormen die ik wilde. Toen ben ik begonnen met een goed voedingsschema, meer eten, gestructureerd sporten en daardoor heb ik meer spiermassa aan kunnen zetten. Daardoor zijn de verhoudingen van mijn fysiek nu echt 100x beter dan toen ik mij voornamelijk op vetverbranding richtte..

Op de manier waarop je nu bezig bent ga je jezelf een keertje tegenkomen.. dat is zonde..
Cardio en niet eten is geen miracle work.Ben ik ook na een paar hete zomers achter gekomen. ;) Ben trouwens persoonlijk overgestapt naar buiten cardio (mountainbiken) is uberleuk!

Raad de TS krachttraining aan, meer eten (gradueel opkrikken en spiegel in gaten houden en blij zijn met kleine progressies) en cardio voor wat oygen door het lichaam te pompen. :)
 
Dat lijkt me inderdaad de manier voor mij om toch naar een normaal eetpatroon te evoluren. Door wekelijks een kleine beetje kcal toe te voegen. Maar dan vraag ik mij vooral af, ik ga zogezegd dus elke week meer wegen aangezien ik meer eet. Maar wanneer kan ik dan weten dat ik op een punt van onderhoud ben gekomen.

Ik denk dat je in eerste instantie vooral tot doel moet hebben om een normale relatie met voeding te krijgen en daarmee je binge gedrag onder controle te houden. Als het goed is komt er gedurende het wekelijks met kleine stapjes verhogen van je kcal inname een moment waarop je minder (en uiteindelijk niet meer) gaat bingen. Per saldo kom je dan op een punt dat je op weekbasis minder binnen krijgt, omdat jij controle hebt over je kcal inname en de binge achterwege laat.

Rekenvoorbeeld:
Situatie nu (geschat): 5 dagen per week 800 kcal en 2 keer een bingedag van 7000 kcal is een weektotaal van 18000 kcal.
Over een paar weken: 6 dagen zonder binge op 1750 per dag en 1 bingedag van 7000 kcal is een weektotaal van 17500 kcal
En weer een paar weken later: 7 dagen zonder binge op 2500 per dag: 17500

Overigens ben je nu - zoals ik het lees - niet tevreden met je lichaam. Blijkbaar is jouw huidig trainings- en voedingsregime niet de oplossing. Om tevreden te worden, zal er iets moeten veranderen. Doe dat dus ook en kijk dat een paar weken aan. Wie weet waar die verandering toe leidt. In het slechtste geval heeft het geen effect en dan kun je altijd nog terugvallen op je huidige regime (al zou ik dat niet adviseren).
 
Sorry hoor maar met je fysiek zoals je er nu voorstaat moet je gewoon beginnen met krachttraining in combinatie met voldoende voeding en juiste macro verhoudingen. Op die manier krijg je een mooie vorm en dat laatste btje vet verdwijnt dan ook wel...kijk meer naar de spiegel ipv naar de weegschaal. Weet zeker dat je dan blijer van je shape wordt dan wanneer je zo'n botje bent...

Gewoon dit gaan doen. Ik heb de andere reacties niet eens meer gelezen want dit is het gewoon.
Simpel houden is al moeilijk genoeg. En blijf lekker gevarieerd eten, stop met alle suikerhoudende drank en als je echt strak wilt worden: geen of weinig vlees:). Daar ga ik verder niet over discussiëren btw.
 
belangrijkste is volgens mij iets aan je zelfbeeld doen. Ik woog op een gegeven moment ook 100+kg (ben 1m73) en was dus behoorlijk vet. Ik ben beginnen dieeten n combinatie met krachttraining. En alhoewel ik nog ver van de 800kcal af zat (ik deed het met 1800) herken ik toch een paar punten in je verhaal. Ik ben van nature heel breed geschouderd en heb een zware botstructuur (klinkt lame komende van iemand die te dik was i know) en bij 75kg zit ik al op 12%bf ofzo. Ik vond mezelf nog steeds te dik, en ondanks aandringen van familie leden en vrienden die zeiden dat ik prima was ben ik nog verder afgevallen naar 70. Ik vond mezelf toen nog steeds te dik maar had niet de motivatie om verder af te slanken op die manier. Als ik nu 7 jaar later naar die foto kijk, ik was echt bijna een skelet. Al mijn ribben kwamen er overal door... Ik ben zelfs met schrik naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik een gezwel had ter hoogte van mn borstbeen, waarop de dokter zei dat het gewoon was omdat ik zo mager was en een uitstekend stukje bot op mn borstbeen had.

Ik zag eruit als een skelet omdat ik weinig spieren had en op 8%bf zat. maar toch vond ik mezelf niet mager toen op dat moment. Net zoals jij verkeerd zelfbeeld dus.
Ik denk dat je gewoon moet beginnen trainen en stilletjesaan mer beginnen eten. Met 1500kcal ga je heus nog geen gewicht aanzetten met die activiteiten, en ga je wellicht minder in die vreetbuien vervallen. Wanneer je na een tijdje merkt dat je op 1500kcal niet aankomt zou ik er nog wat bijdoen. Stilletjesaan, niets overhaasten...

Je mag ook niet vergeten dat je wellicht wat loshangend vel hebt na zoveel af te vallen (waardoor je iets dikker oogt dan je bent), ik ken veel mensen die dit hebben (ik was 1 van de gelukkigen die het bijna niet had). DIt zal ook bijtrekken met wat training
 
Leren om NORMAAL te eten. Dus niet óf in de afval modus óf de overal schijt aan modus maar een gewone levensstijl waarin je je behoefte onder controle hebt. Dit moet makkelijk kunnen, zelfs zonder elke calorie te tellen of je dagelijks te wegen.
Doorbreek de patronen en ga eens op gevoel eten en sporten en weeg jezelf 2 weken niet en ben er niet mee bezig. De eerste week zou je proef kunnen draaien door wel even te tellen wat je ongeveer mag, nee moet eten zodat je enigsinds weet wat een normaal eetpatroon is. Hier mee ga je tot onderhoud zitten met zware krachttraining erbij. Na deze week weet je wat je ongeveer moet eten en is het tijd 2 weken te doen zonder weegschaal en zonder calorie te tellen. Dit is hoe bijna iedereen die niet te zwaar is leeft zonder er mee bezig te zijn.
 
Alvast bedankt iedereen voor antwoorden. Mijn excuses voor het late antwoord, het waren 2 enorm drukke en hectische dagen maar ik heb al jullie reacties aandachtig gelezen en ben aan de slag gegaan om een stappenplan op te bouwen.

Voor de krachttraining ga ik vanaf maandag overschakelen naar de StrongLift 5x5 workout. Lijkt mij voor mijn doel een goede keuze en het ziet me er ook wel een leuk schema uit om uit te voeren. Tevens ga ik proberen zo min mogelijk mijzelf proberen te wegen. Ik ga dit houden op 1 maal per week, momenteel weeg ik mij dagels (soms 2 maal of meer per dag). Ik woog mezelf soms zelfs meteen voor en na een maaltijd en zou me dan slecht voelen als ik te veel was bijgekomen. Al is dit uiteraard niet meer dan normaal.

Qua voedsel ga ik het advies van Miss Sunshine en Onslow opvolgen. Ik ga vanaf maandag m'n kcal opvoeren naar 1200 per dag en dit 1 week volhouden om dit daarna met 300-400 kcal te verhogen. M'n eerste doel is om te eindigen op het aantal dat mijn onderhoud zou zijn zonder de toelage voor sport. Dit ga ik dan enkele weken proberen vol te houden en als ik dan merk dat ik nog steeds afval ga ik met stappen van 100 of 200 proberen te verhogen, hier ben ik nog niet helemaal uit. Ik ga het vooral rustig aan doen want dit overhaasten met wekelijks 500 kcal te verhogen gaat voor mij niet positief uitdraaien denk ik.

Ik ben vandaag ook naar de verschillende supermarkten in de buurt geweest en foto's gemaakt van de macro's van al het voedsel dat ik graag eet. Ja, ik ben dus een kleine 5-6 uur in de winkels bezig geweest met foto's maken, maar hey wat moet dat moet. Hier ga ik mij vanavond en morgen mee bezig houden om een voedingsschema op te bouwen. Ik weet ongeveer welke gerechten ik met welke ingrediënten kan maken en ik kan dus deftig mealplannen, is voor mij wat makkelijker dan elke keer uit de losse pols gerechten te verzinnen want dan ga ik gegarandeerd weer te fel onder mijn kcal zitten.
 
Back
Naar boven