MuscleMeat

lichte pijn aan de schouder

Thibault Schamp

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m78
Massa
73kg
Ik heb sinds kort lichtjes pijn aan mijn schouders en ik zou graag weten wat ik het best doe om te voorkomen dat het serieus word.

Heb al oefeningen gezien met een bezem en ook met een medecijnballetje dat je tegen je schouder moet duwen of wall-slides doen en dergelijke maar helpen deze wel. Zijn er nog dingen aan te raden?

Zoek: rotator-cuff excercise!

• Topic Starter Topic Starter
Maakt de timing eingelijk uit van wanNeer je dit doet sommige oefeningen kan je evengoed thuis doen als je eventjes tijd hebt.

waarom de rotator-cuff excercise nou word aangeraden... waarom???

pijntjes hoe jij beschrijft is beginnend blessure/ontsteking.
oefeningen zullen dus niks doen.
schouders de tijd geven om te herstellen voor ongeveer een maandje (maand schouders/borst niet trainen dus) en dan weer langzaam aan opbouwen.

waarom de rotator-cuff excercise nou word aangeraden... waarom???

pijntjes hoe jij beschrijft is beginnend blessure/ontsteking.
oefeningen zullen dus niks doen.
schouders de tijd geven om te herstellen voor ongeveer een maandje (maand schouders/borst niet trainen dus) en dan weer langzaam aan opbouwen.

een maand phew.

probleem met aanhechting blessure/ontstekingen is dat door de kleine vaatjes amper bloed stroomt en dus het herstel traag is.
bij ernstige blessures ben je zo een jaar tot 1,5 jaar kwijt aan herstel.
vergeleken met dat is een maand niks.

Ok bedankt , heb dan nog redelijk gelukdat het geen 1,5 jaar zou zijn :) .
sowieso als ik geen borst en schoduers ga trainen zal ik alsk ik deadlift en dergelijke oefeningen toch ook een heel klein beetje de schouder belasten?

Wil niet janken maar ik begin zo door te hebben dat je met je schouders niet voorzichtig genoeg kan zijn.

Oefeningen zoeken waarmee je geen pijn in de schouder hebt. Kan met weinig of geen gewicht zijn. Hierboven al gezegd als het een aanhechting is, is er minder doorbloeding. Met oefeningen bevorder je dit.

Zal mijn schouders een paar weken sparen door niet te benchen of waar schouders te trainen. Juist heel lichte face pulls doen enzo...

Ik heb zelf een aantal maal een schouderblessure gehad, vroeger, en ik deed toen de oefeningen allemaal niet met mijn elleboog boven horizontaal. (en uitkijken met bankdrukken)
Tevens kreeg ik toen de tip om met een klein gewichtje alles eerst "ruimte" te geven en warm te maken voordat ik ging trainen.
Je pakt een kilo gewichtje, hang hem losjes vast, ga voorover staan en leun met je andere hand op een bankje ofzo. Hou je rug recht, (absoluut niet bol!) je arm met het gewichtje hangt nu recht naar de grond. Ga rustig ontspannen rondjes draaien, daarna van links naar rechts en anders om.
Maak er een soort "wapper"beweging van. Daar bedoel ik mee dat het je geen kracht moet kosten.

Hier mee maak je ruimte in je gewricht en zorg je dat het beter doorbloed. Je kan deze oefening een aantal keer per dag doen. Doe hem zeker voordat je gaat trainen. En doe de beweging met beide armen, dus niet alleen de kant waar je last heb.

succes

Ik heb zelf een aantal maal een schouderblessure gehad, vroeger, en ik deed toen de oefeningen allemaal niet met mijn elleboog boven horizontaal. (en uitkijken met bankdrukken)
Tevens kreeg ik toen de tip om met een klein gewichtje alles eerst "ruimte" te geven en warm te maken voordat ik ging trainen.
Je pakt een kilo gewichtje, hang hem losjes vast, ga voorover staan en leun met je andere hand op een bankje ofzo. Hou je rug recht, (absoluut niet bol!) je arm met het gewichtje hangt nu recht naar de grond. Ga rustig ontspannen rondjes draaien, daarna van links naar rechts en anders om.
Maak er een soort "wapper"beweging van. Daar bedoel ik mee dat het je geen kracht moet kosten.

Hier mee maak je ruimte in je gewricht en zorg je dat het beter doorbloed. Je kan deze oefening een aantal keer per dag doen. Doe hem zeker voordat je gaat trainen. En doe de beweging met beide armen, dus niet alleen de kant waar je last heb.

succes

Zal dit zeker thuis doen en telkens als ik ga trainen. Bedankt voor het advies :).

Terug
Naar boven