MuscleMeat

Liesbreuk

Drempel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
78kg
Hallo DBB,

Ik heb laatst onder de douche een liesbreuk gekregen (tenminste dat is wat de dokter denkt). Er zit dus een bobbel die er af en toe wel uitsteekt maar ook weer eens eruit steekt. Moet morgen naar ziekenhuis om een röntgenfoto te laten maken, maar ik krijg pas over circa 2 weken de uitslag.

Ik zit nu dus al 2 weken thuis niks te doen, het is nog vakantie ook dus dan heb ik al helemaal niks te doen. Ik kan er eigenlijk niet meer tegen om niet te sporten.

Mijn vraag is: Kan ik trainen? Heb nu 2 weken rust genomen sindsdien en heb er geen last van om eerlijk te zijn

Bij voorbaat dank.

Sorry, dit topic had bij blessures moeten staan.

Ik zou bij liesbreuk niet trainen. Ik heb het zelf gehad en de kans dat je met beweging (vooral staan) de liesbreuk activeert is groot. Dus gewoon effe rustig afwachten. Ik heb het zelf gehad en kans op latere implicaties is erg hoog als je niet naar je lichaam luistert. Succes ermee. Had je trouwens pijn wanneer je die bult voelde, ikzelf verging van de pijn, lag letterlijk over de motorkap van de auto te rollen door het stuk darm wat afgeknepen werd.

• Topic Starter Topic Starter
Bij mij word er niks afgeknepen door de breuk, dus ik heb geen pijn.
Maar kan ik helemaal niks doen? Ook niet hardlopen of een andere vorm van cardio?

maar wat was je aan het doen onder de douche dat je er een liesbreuk van krijgt?:eek:

• Topic Starter Topic Starter
maar wat was je aan het doen onder de douche dat je er een liesbreuk van krijgt?:eek:
Om eerlijk te zijn leunde ik even achterover(waardoor het waarschijnlijk is uitgerekt oid), maar niet niemand gelooft dat natuurlijk:o

Had die dag intensief gekanood(2 persoons kano in je eentje roeien doordat de voorste persoon lui is) en 's avonds nog intensief getraind. Dus het is waarschijnlijk overbelast geweest

Ik heb al 8 jaar een liesbreuk, en zolang het niet zeer doet mag die bult er van mij blijven zitten. Heb ook wel eens een navelbreuk gehad en aan geholpen, heb er na die tijd zeker een half jaar nog last van gehad.

Ach je hebt wel meer bulten toch...

Terug
Naar boven