AndroidHealthClinic

Lijk vermiste jongen Anass Aouragh (13) aangetroffen

Tja, als je als 13-jarige constant voor homo wordt uitgemaakt (of je het nu bent of niet) en er mee wordt gepest door randdebielen zoals ik ook al enkelen op dit forum heb leren kennen, dan moet je sterk in je schoenen staan om daar tegen te kunnen.

Tel daar nog eens bij op de cultuur waar hij waarschijnlijk uit komt, die het waarschijnlijk nog moeilijker voor hem maakte - dan kun je zo zien hoe het zover heeft kunnen komen;-(((((

Walgelijk.

Komt meer omdat jij altijd zo smerig loopt uit te dagen, viespeuk.

Edit: Laat ik eerlijk zijn; liep uit te dagen.

Laatst bewerkt:
Ik trek die conclusies,.. voor zover ik weet niet onderzocht nee,.. maar jij gaat vertellen dat je geen "trend" herkend, of enige invloed vd media dan ???

wie heeft nog onafhankelijke onderzoeken nodig wnn men XXLtje's observaties heeft:roflol:

Laatst bewerkt:
Ik trek die conclusies,.. voor zover ik weet niet onderzocht nee,.. maar jij gaat vertellen dat je geen "trend" herkend, of enige invloed vd media dan ???

Zo relatief vaak gebeuren dit soort incidenten niet. Het is achteraf makkelijk om zogenaamde oorzaken/schuldigen aan te wijzen zonder dat daar onderzoek naar gedaan is, neem het incident vorig jaar in Haren als voorbeeld waar op een gegeven moment Facebook de schuld/oorzaak zou zijn van de rellen. Volslagen onzin er moet preventief beter worden opgetreden bij dergelijke incidenten. De problemen zijn al in een veel vroeger stadium ontstaan. Achteraf conclusies trekken is imo het makkelijkste wat er is. Dit soort gebeurtenissen kennen alleen maar verliezers.

Zo relatief vaak gebeuren dit soort incidenten niet. Het is achteraf makkelijk om zogenaamde oorzaken/schuldigen aan te wijzen zonder dat daar onderzoek naar gedaan is, neem het incident vorig jaar in Haren als voorbeeld waar op een gegeven moment Facebook de schuld/oorzaak zou zijn van de rellen. Volslagen onzin er moet preventief beter worden opgetreden bij dergelijke incidenten. De problemen zijn al in een veel vroeger stadium ontstaan. Achteraf conclusies trekken is imo het makkelijkste wat er is. Dit soort gebeurtenissen kennen alleen maar verliezers.

Facebook zeker niet de media (lees Tv) daarentegen die dit wereldkundig maakt zeker WEL,.. na de eerste uitzending explodeerde het aantal aanmeldingen!
Los daarvan,... terugkomend op dat vb vd gezinsmoorden,.. zoveel op tv,.. zovaak wordt het op de radio gezegd. Jij gaat toch niet serieus zeggen dat dat 0,0 van invloed kan zijn op labiele personen die op het punt staan om te "klappen",.. dat zou ze niet op ideeën kunnen brengen?

Nogmaals,.. het is mijn mening,.. zoals ik er tegenaan kijk,..

Klopt, conclusies van tevoren maken is ook best moeilijk

Preventie, is de conclusie wat van te voren gemaakt had moeten worden.

---------- Post toegevoegd Fri 8 Feb 2013 om 22:21 ----------

Facebook zeker niet de media (lees Tv) daarentegen die dit wereldkundig maakt zeker WEL,.. na de eerste uitzending explodeerde het aantal aanmeldingen!
Los daarvan,... terugkomend op dat vb vd gezinsmoorden,.. zoveel op tv,.. zovaak wordt het op de radio gezegd. Jij gaat toch niet serieus zeggen dat dat 0,0 van invloed kan zijn op labiele personen die op het punt staan om te "klappen",.. dat zou ze niet op ideeën kunnen brengen?

Nogmaals,.. het is mijn mening,.. zoals ik er tegenaan kijk,..

Ja het antwoord zal waarschijnlijk in het midden liggen. Misschien heb je gelijk maar misschien ook niet. Het blijft speculeren.

och och och,.. :(
veel lager kun je niet zakken wel,... heet een mening ;)

Hij heeft toch gewoon gelijk?

discussie kwam op gang met vito's 'Inderdaad die massale aandacht van de laatste tijd zet jonge tieners alleen maar op ideeën'

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...&PA=7022GZA&D1=0,5-11&HD=090724-1117&STB=G3,T

1980 totaal aantal zelfdodingen: 1430
Jonger dan 15 jaar: 2 -> 2/1430 = 0.1%
15 tot 20 jaar: 29 -> 29/1430 = 2%

2010:
totaal 1600
Jonger dan 15 jaar: 6 -> 6/1600 = 0.3%
15 tot 20 jaar: 49 -> 3%

2011:
totaal 1647
Jonger dan 15 jaar: 4 -> 4/1647 = 0.2%
15 tot 20 jaar: 40 -> 40/1647 = 2%

lijkt me een redelijk constant aantal terwijl er wel een merkbaar verschil is tussen de alomtegenwoordigheid van media in de jaren 80 en nu;)

Maarja, iemand die zoiets loopt te verkondigen is overduidelijk te dom om te beseffen dat het net andersom is. Omdat 1 zelfmoord bijzonder veel aandacht trekt (door een bepaald youtube filmpje), wordt zelfmoord door jongeren ineens terug tijdelijk nieuwswaardig gevonden en is het bijgevolg interessant voor de media om dit sentiment uit te buiten en vervolgens uitgebreid over elke tienerzelfmoord verslag te geven.

Gezien jullie duidelijk niet de intelligentste zijn... even in layman's terms:
niet: media aandacht -> stijging in zelfmoord
wel: bijzondere zelfmoord -> stijging in media aandacht voor zelfmoorden

---------- Post toegevoegd Fri 8 Feb 2013 om 22:27 ----------

en dan ook nog zo'n comment. man, je onwetendheid kent geen grenzen:roflol:

Niet dus, heet totaal geen nut om die kids een trauma te bezorgen. Het is een eigen keuze om zelfmoord te plegen. Pesten hoort nu eenmaal bij kinderen. Het is blijkbaar in om zelfmoord te plegen als je gepest wordt. Als er niet zoveel media aandacht voor zou zijn, zou dit mogelijk helemaal niet gebeurd zijn.

Kinderen van 13 die naar de middelbare school gaan, zijn geen "kids" meer, die kun je best al doen inzien wat ze aangericht hebben.
En er is nog wel een verschil tussen kinderen die elkaar weleens pesten en een kind dat constant gepest wordt.

En zelfmoord is voor de meeste mensen geen keuze, wat een vette onzin. Mensen zien -terecht of onterecht- geen uitweg meer als ze zelfmoord plegen, en als deze "kids" daartoe hebben bijgedragen, mogen ze dat best eens onder ogen zien. Wat je trauma noemt....TSK! Denk dat je eerder bij deze jongen die zelfmoord gepleegd heeft, van een trauma kan spreken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie nog steeds een stijgende lijn, pak die van het laatste jaar er dan ook bij?

Zelfmoord meisje voor ogen klasgenoten

MEPPEL -
Een 15-jarige scholiere uit Staphorst heeft dinsdagochtend voor de ogen van enkele klasgenoten een einde aan haar leven gemaakt. Het meisje sprong op weg naar school voor de trein. Ze zou haar wanhoopsdaad hebben gepleegd omdat ze werd gepest.

Dat schrijft De Stentor. Het meisje was een vmbo-scholiere van AOC Terra in Meppel. In een afscheidsbrief zou ze enkele pestkoppen bij naam hebben genoemd. De school onderzoekt of inderdaad sprake was van pesten.
De verslagenheid op de school is enorm. “Dit is een ramp. In de eerste plaats voor de ouders en de broers van de scholiere, maar ook voor onze leerlingen, leerkrachten en onze school. Heel Meppel en Staphorst hebben hier veel verdriet van”, aldus de directeur van de school in de krant.
Voor de leerlingen die getuige waren van de zelfmoord is slachtofferhulp ingeschakeld. Ook is op school een stilteruimte ingericht.

In november pleegde de 20-jarige Tim Ribberink uit Tilligte zelfmoord. In een afscheidsbrief aan zijn ouders liet hij weten het pesten en treiteren beu te zijn. De Stichting Veilig Onderwijs drong eerder deze week aan op een parlementair onderzoek naar pestgedrag op scholen.

En nu deze jongen

Is toch enigzins een trend te noemen

Nee, ik geloof niet in een trend.
Heterojongeren plegen zelfmoord, bij homojongeren ligt die trend helaas veel hoger door al de moeilijkheden die ze ondervinden.
Ik denk eerder dat men vroeger een soort stille afspraak had dat over zelfmoorden niet gepraat moest worden om te voorkomen dat mensen op ideeën werden gebracht.
Waarschijnlijk ziet men nu in dat dat niets oplost en bericht men gewoon over de zelfmoorden die er altijd al waren.

Ik zie nog steeds een stijgende lijn, pak die van het laatste jaar er dan ook bij?

En nu deze jongen

Is toch enigzins een trend te noemen
opnieuw, je ziet een stijgende hoeveelheid media aandacht. Als je goed kijkt: aantal zelfmoorden jongeren tussen 15-20 jaar ligt in 2010 en 2011 tussen de 40 en 50 en je komt hier af met 2 nieuwsverhalen.
Brotip: 2 is kleiner dan of gelijk aan 50:roflol: (en 3 ook als je de OP meetelt)

en ps: had ik gezocht en zijn nog niet beschikbaar (althans niet zonder langer dan 2 minuten te zoeken)

Kinderen van 13 die naar de middelbare school gaan, zijn geen "kids" meer, die kun je best al doen inzien wat ze aangericht hebben.
En er is nog wel een verschil tussen kinderen die elkaar weleens pesten en een kind dat constant gepest wordt.

En zelfmoord is voor de meeste mensen geen keuze, wat een vette onzin. Mensen zien -terecht of onterecht- geen uitweg meer als ze zelfmoord plegen, en als deze "kids" daartoe hebben bijgedragen, mogen ze dat best eens onder ogen zien. Wat je trauma noemt....TSK! Denk dat je eerder bij deze jongen die zelfmoord gepleegd heeft, van een trauma kan spreken.

Hoe erg ik t ook vind. Niet iedereen van 13 jaar is al zo vergevorderd in zijn cognitieve en emotionele ontwikkeling pm hier volledig besef van te hebben. Daarnaast heeft deze leeftijd meer de behoefte om er bij te horen en bevestiging te zoeken bij klasgenoten. 13 jaar wil dus niks zeggen over het besef wat ze kunnen hebben. Voor zulke uitspraken raad ik je pedagogische literatuur aan.

Angelus slaat even wat mensen om de oren met keiharde feiten. Mooi om te lezen.

• Topic Starter Topic Starter
opnieuw, je ziet een stijgende hoeveelheid media aandacht. Als je goed kijkt: aantal zelfmoorden jongeren tussen 15-20 jaar ligt in 2010 en 2011 tussen de 40 en 50 en je komt hier af met 2 nieuwsverhalen.
Brotip: 2 is kleiner dan of gelijk aan 50:roflol: (en 3 ook als je de OP meetelt)

en ps: had ik gezocht en zijn nog niet beschikbaar (althans niet zonder langer dan 2 minuten te zoeken)

Ik kom hier met 3 nieuwsverhalen (3 zelfmoorden) in het tijdsbestek van (net) 2 maanden

Ik ben niet tegen homo's

Zelf heb ik geen homo in mijn vriendenkring, maar als ik een homokoppel ofzo op straat zie lopen ga ik die niet uitdagen of tegen beginnen vechten ofzo

Terug
Naar boven