XXL Nutrition

Log laten maken

Bezoekers in dit topic

Knappe vent

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
459
Waardering
36
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
13%
Een goede kennis van mij is een begaafd lasser en is bereid voor mijn een log te maken.
De eerste stap is echter dat ik de officiele maten achterhaal.

Heb het niet kunnen vinden via google dus daarom stel ik de vragen nu hier.

Aan welke specifieke eisen moet een log (geen houten) voldoen?
Dan doel ik vooral op de maten; totale lengte, breedte borstdeel, doorsnee log, dikte handvaten, breedte/lengte handvaten etc

Iemand hier antwoorden op?
 
20zpguq.jpg
 
Hey, super bedankt man.

Weet jij misschien ook hoe breed het "borstgedeelte" ongeveer moet/mag zijn?

En maakt het uit of hij inderdaad 231cm lang is of ik zeg maar iets bv 200cm? Want dat is iets makkelijker opbergen maar ik vraag me af of een log dan anders aanvoelt dan die van 230, jij een idee?
 
Hey, super bedankt man.

Weet jij misschien ook hoe breed het "borstgedeelte" ongeveer moet/mag zijn?

En maakt het uit of hij inderdaad 231cm lang is of ik zeg maar iets bv 200cm? Want dat is iets makkelijker opbergen maar ik vraag me af of een log dan anders aanvoelt dan die van 230, jij een idee?
Voelt hetzelfde aan, borstgedeelte weet ik niet :)
 
Sorry mate, dit is gewoon de afbeelding met de maten van een IFSA log.
Kan wel eens opmeten hoeveel het borstgedeelte is morgen.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------

Voelt hetzelfde aan, borstgedeelte weet ik niet :)
Kortere loading pins voelt hetzelfde aan.
Een kortere log voelt volgens mij niet hetzelfde aan maar easier.
 
goed topic, nu nog een lasser vinden
 
Sorry mate, dit is gewoon de afbeelding met de maten van een IFSA log.
Kan wel eens opmeten hoeveel het borstgedeelte is morgen.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------

Kortere loading pins voelt hetzelfde aan.
Een kortere log voelt volgens mij niet hetzelfde aan maar easier.


Als jij een log hebt die ook aan die eisen voldoet graag, kan voorstellen dat een groter of kleiner borst gedeelte wel iets kan uitmaken.

Weet jij ook de dikte van de handvaten?

En op de tekening die je me liet zien staat 1 maat van 1400mm alleen rechts gaat die lijn tot het eind van de boom en links tot die "tussenring" beetje vaag

Bedankt voor je hulp
 
Sorry mate, dit is gewoon de afbeelding met de maten van een IFSA log.
Kan wel eens opmeten hoeveel het borstgedeelte is morgen.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------

Kortere loading pins voelt hetzelfde aan.
Een kortere log voelt volgens mij niet hetzelfde aan maar easier.

Ja doelde op de loading pins :)
Nog niet echt een kortere log gehad, wel al een dunnere en dat is wel veel gemakkelijker.
 
weet niemand hier adressen die zich bezighouden met het maken van logs? en tegen welke prijs ongeveer~~
 
goed topic, nu nog een lasser vinden


Ik heb al een goede lasser, als hij inderdaad een log kan maken die aan de eisen voldoet en sterk genoeg is, is het wellicht een optie dat hij er nog een paar maakt. Ik las hier op het forum dat meer mensen graag een log zouden hebben maar deze niet zelf kunnen maken/ kunnen vinden of niet kunnen betalen (350e of meer) De reden dat ik hem laat maken is natuurlijk dat ik nu hoop voor de helft van het geld een goede log te bezitten.
 
weet niemand hier adressen die zich bezighouden met het maken van logs? en tegen welke prijs ongeveer~~

denk dat G-men voor +/-300 euro wel 1tje wil maken!
Tis altijd een PM waard!?
 
denk dat G-men voor +/-300 euro wel 1tje wil maken!
Tis altijd een PM waard!?

Mooi dat ik iig een naam weet al.
maar eerst rond de jaarwisseling een power rack + bench + gewichten kopen.
 
Niemand een idee over hoeveel mm de dikte van de handvaten moet zijn?
 
Neem aan 28 mm, is ook de dikte van een oly. barbell.
Maar ik weet het niet zeker..
Zou die kennis van jou ook een log voor mij kunnen maken?xD
 
Niemand een idee over hoeveel mm de dikte van de handvaten moet zijn?

Zal zo ongeveer de dikte van een olympische stang of nog iets minder dik zijn.
Het maakt niet zo heel veel uit, zolang je maar niet faalt op grip, daar zijn andere oefeningen voor.
 
Laatst bewerkt:
Neem aan 28 mm, is ook de dikte van een oly. barbell.
Maar ik weet het niet zeker..
Zou die kennis van jou ook een log voor mij kunnen maken?xD

Ik heb al een goede lasser, als hij inderdaad een log kan maken die aan de eisen voldoet en sterk genoeg is, is het wellicht een optie dat hij er nog een paar maakt. Ik las hier op het forum dat meer mensen graag een log zouden hebben maar deze niet zelf kunnen maken/ kunnen vinden of niet kunnen betalen (350e of meer) De reden dat ik hem laat maken is natuurlijk dat ik nu hoop voor de helft van het geld een goede log te bezitten.

..
 
Hey, super bedankt man.

Weet jij misschien ook hoe breed het "borstgedeelte" ongeveer moet/mag zijn?

En maakt het uit of hij inderdaad 231cm lang is of ik zeg maar iets bv 200cm? Want dat is iets makkelijker opbergen maar ik vraag me af of een log dan anders aanvoelt dan die van 230, jij een idee?
Dat kun je eenvoudig nagaan. Ervan uitgaande dat de handvaten in het hart van de 290mm sparing zitten, lijkt me trouwens een logische aanname.

620-290=330mm
 
Laatst bewerkt:
Neem aan 28 mm, is ook de dikte van een oly. barbell.
Maar ik weet het niet zeker..
Zou die kennis van jou ook een log voor mij kunnen maken?xD


Zodra mijn log klaar is en getest kan ik daar uitsluitsel over geven maar zoals gezegd als het goed te doen is kan hij er zeker enkele meer maken!

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

Zal zo ongeveer de dikte van een olympische stang of nog iets minder dik zijn.
Het maakt niet zo heel veel uit, zolang je maar niet faalt op grip, daar zijn andere oefeningen voor.

Nee dat begrijp ik alleen zou het fijn zijn als je training met zon ding nagenoeg 1 op 1 is met wat je op de wedstrijd aantreft.

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:11 ----------

Dat kun je eenvoudig nagaan. Ervan uitgaande dat de handvaten in het hart van de 290mm sparing zitten, lijkt me trouwens een logische aanname.

620-290=330mm

Je hebt gelijk, thanks
 
Wat mc chick zegt klopt tot op zoverre dat het op de tekening van IFSA log idd in het midden zit en dus de lengte op de borst idd 33cm is. Mijn logs hebben dat ook idd.
De IFSA van Jarno bv weer niet gok dat het gedeelte daar op de borst rond de 40 is en dus de handvaten uit het midden van de 29cm liggen. Op filmpjes zie je bv dat logs waar poundstone weer mee speelt wel weer een kleiner borstgedeelte hebben en de handvaten in het midden zitten. Ik zou zeggen doe je eigen ding.

Dikte handvaten is alle logs verschillend. IFSA Jarno is 28mm wat ik zo qua gevoel moet zeggen precies een oly bb.

Maar goed. Ik heb mijn anti ecto log met 28mm en houten ook (gewoon oude stang in stukken geflexed) dikker log heeft ook iets dikkere handvaten van 31mm.
 
Ok, het borst-gedeelte maken we 33cm.
Ik houd de handvaten op 28 tot 32mm, dus een kleine marge.
 
Back
Naar boven