XXL Nutrition

Log van Devin

Devinvankan

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m84
Massa
82kg
Hallo allen,

Ik ga voor mezelf een log bijhouden en ik vind het leuk als jullie ook op de hoogte zijn. IK zal mij eerst even introduceren en dan mijn stappenplan vermelden.

(Belangrijke info: Ik heb vroeger Leukemie gehad(bloedkanker) Ik was 3 toen ik dit kreeg en op mijn 4de was mijn chemo-therapie het grootst. Op deze leeftijd begint je hypofyse met hormonen aanmaken. Door de klap van de chemo ben ik gezegend met een testosteron waarde van gemiddeld boven de 60nmol/l. Dit is gemiddeld 3 keer zoveel als de gemiddelde man. Mijn sporttrainer en medische trainer hebben dan ook mij beschreven als een lopende doping afnemer. Gelukkig ben ik niet extreem aggressief en ik boek snel resultaten!)

Ik was 16 jaar toen ik begon met "trainen". Jullie kennen het vast allemaal wel. Met papa mee en aan gewichten trekken en verder geen techniek.
Ik ben altijd al een "volle" jongen geweest en moest dus enorm oppassen met eten.
Mijn gewicht schommelde dan ook van 76 op mijn 17de tot 98 op mijn 20ste.
Nu ben ik hersteld en klaar om echt te beginnen met trainen.

Ik ben nu denk ik 4 weken serieus bezig met trainen en eten. Ik zal als ik thuis ben even foto's plaatsen van 4 weken geleden(waarschuwing: geen pose)
In deze 4 weken heb ik mijn stats bijgehouden. Ik begon met de volgende stats:

20 jaar
1.84
87.3 kg
bf: 17.8 (taille meting)

Huidig:
21 jaar
1.85
80.2 kg
bf: 13.2 (taille meting en huidplooimeting)

Ik wil cutten. Droog worden is mijn doel dus lekker onder die 10% komen. Daarna cleanbulken en met mijn testosteron zal het groeien geen probleem zijn.
Ik zal nu even mijn voedingsschemaplaatsen en tevens mijn trainingschema zoals deze nu is.

Voedingschema:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn trainingschema is een 4 day split. De eerste oefening van de dag zal altijd 5x5 zijn met oplopende gewichten(2.5kg per week) en in de 4de week een reload.
De overige oefeningen zijn ter ondersteuning van de eerste oefening en ik probeer daar 8-10 x 4 te doen. Daarbij om het cutten sneller te laten verlopen doe ik 20-30 min. cardio na elke dag KT(op dag 1 na)
Trainingschema(met huidige gewichten):

Dag 1:
Squat(back) 80kg
Dead lift 40kg
Leg press 80kg
Pendlay Row 35kg
DB row 16kg
Plank hold

Dag 2:
Bench press 62.5kg
Military Press 35kg
Close-grip bench press 40kg
Incline bench press 40kg
Dumbbell flye 18kg

Dag 3:
Dead lift 40kg
BB bent-over 40kg
DB row 16kg
Back raise 10 kg bal
Lateral raise 14kg

Dag 4:
Bench press 62.5kg
Military Press 35kg
Close-grip bench press 40kg
Incline bench press 40kg
Dumbbell flye 18kg
Hammer curl 18kg

Elke week gaan sowieso de basisoefeningen met 2.5kg omhoog.
De records die ik boek zullen in het rood komen te staan.

Doel van deze log en training:
Simpelweg droogworden en groeien. Wil geen beachboy uiterlijk, gewoon goed vol en groot.

Wens me succes en tips/advies word zeer zeker gewaardeerd!

Devin

Ik ga je volgen man! Succes! Ben benieuwd naar je foto's :)

Succes! Naar dat je leukemie hebt gehad, maar op zich wel een fijne bijkomstigheid dat je nu zo'n hoog test.gehalte hebt... en ik neem aan dat je nu weer helemaal gezond bent (?).

Hoezo is je deadlift zo uit verhouding trouwens?

• Topic Starter Topic Starter
@ Beer1989
Thnx man!

@Flowergrrl
Dankjewel. Ja ik ben sinds mijn 10de jaar echt genezen en sindsdien geen klachten meer :)
Betreft mijn deadlift. Ik heb deze oefening nooit gedaan(ben met dit schema vorige week begonnen). Ik merkte de pijn in mijn onderrug, dus ik doe even extra voorzichtig met deze oefening

Ik heb ook familie die die ziekte heeft gehad. Hij was toen ietjse ouder dan jou. Mooi dat je hersteld bent. Succes verder

Vandaag ging redelijk lekker. Had veel tijd over(vroeg klaar met werk) dus heb goed me tijd genomen. Merkte dat me schouders niet meezaten dus ben daar even 2kg onder gaan zitten.
2 PR's gehaald dus ben tevreden :)

Foto's laten nog even op zich wachten, ben nog niet thuis geweest en ze staan daar op mijn desktop!!
Dit weekend staan ze online

Donderdag, dag 3:

Dead lift
1x5 15kg
1x5 45kg
5x5 60kg (PR)

BB bent-over
1x8 35kg
1x8 40kg
1x8 40kg
1x8 40kg

DB row
1x10 16kg
1x10 16kg
1x10 18kg (PR)
1x10 18kg (PR)

Back raise
1x8 10kg
1x8 10kg
1x8 10kg
1x8 10kg

Lateral raise
1x8 12kg
1x8 12kg
1x8 12kg
1x8 12kg

30 min fietsen

Ben benieuwd naar morgen!

P.S.
Ik heb ook familie die die ziekte heeft gehad. Hij was toen ietjse ouder dan jou. Mooi dat je hersteld bent. Succes verder
.
Is diegene in je familie ook genezen? Komt inderdaad vaak voor bij kinderen van die leeftijd. Hoop dat alles goed is afgelopen.
Thnx!

Laatst bewerkt:
Hij had die ziekte in de jaren tachtig toen er nog niet zoveel kennis als nu is van die ziekte. Toch volledig hersteld, ook al moet hij nog elk jaar terugkomen voor controle.

Oh fijn! Ja ik zelf moet ook elk jaar terug voor controle. Vind het natuurlijk wel fijn, even bevestigen dat alles nog goed is ;)

Zo vandaag laatste dag van mijn 4-Split. Enorme file van te voren dus was lekker opgefokt toen ik begon. Gelukkig was het rustig en had ik ongeveer heel de afdeling voor mijzelf!

Bench press
1x5 30kg
1x5 50kg
5x5 62.5kg

Military Press
1x8 35kg
1x8 35kg
1x8 35kg
1x8 40kg (PR)

Close-grip bench press
1x8 45kg (PR)
1x8 45kg (PR)
1x8 45kg (PR)
1x8 45kg (PR)

Incline bench press
1x8 40kg
1x8 40kg
1x8 40kg
1x8 40kg

Dumbbell flye
Optionele oefening voor borstmassa. Door mijn PR's bij closegrip had ik last van mijn triceps. Besloten om deze oefening over te slaan

Hammer curl
1x8 18kg
1x8 18kg
1x8 18kg
1x8 18kg

30 minuten fietsen

Morgen na 2 maanden goed gecut te hebben mijn junk-dag inlassen. Zullen veel KH's worden en zo min mogelijk vetten(alhoewel ik mezelf ga betrappen op een zak Dorito's)

Ik kan niet wachten!

Hallo allen,

Heb gisteren een heerlijke dag gehad! Lekker gegeten wat ik wil en wanneer ik wil! Een heerlijke bossebol, zak dorito's en een kleine bak popcorn tijdens jackass 3D voorpremiere. Ofwel een heerlijke dag!

Alleen wat aangekondigd was klopt! Mijn God wat voel ik me rot vandaag! Enorm lui! Geen zin om iets te doen en zelfs een afspraak met een vriendin afgezegd, omdat ik me vies en rot voelde.
Die boost KH's zal wel goed zijn geweest, maar ik zal nooit meer zo'n dag inlassen.

Ik heb mezelf wel even ingelezen op carb cyclen! Ik weeg nu al 2 weken hetzelfde dus ik wacht nog even 2 weken af en dan ga ik echt mijn eetpatroon aanpassen! Zit nu op 12.8 dus die laatste 4% zou ik in 8 weken weg moeten hebben

Morgen weer lekker trainen, ben ik echt aan toe!

Laatst bewerkt:
Ook af en toe bij anderen 'goed getraind' zeggen in hun log. Anders blijft het stilletjes hierzo

Terug
Naar boven