MuscleMeat

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

• Topic Starter Topic Starter
Wekelijkse update
Week begon aardig ruk - super laag in energie en belastbaarheid, ook 0 motivatie. Maar is gaandeweg goed bijgetrokken. Gisteren en zeker vandaag weer zo goed als de oude.
Vanochtend benen getraind (zie hieronder) wat ook gewoon prima is gegaan, dus vertrouwen in om vanaf hier weer op te bouwen.

Gewicht is de afgelopen weken, logischerwijs, redelijk stabiel gebleven. Deze week een kleine 0.2kg eraf - weekgemiddelde op 80.3kg.

Schouder gaat ook íets beter. Bij complete toeval er achter gekomen dat mogelijk een vastzittende levator scapulae (één van) de veroorzaker(s) is. Merkte flink wat spanning in de traps/neks, doortrekkend naar kaak, dus begonnen met rekken van de traps/ levator scapulae. Direct na het rekken kan ik een volledige pijnvrije beweging maken met de schouder, en over tijd lijkt de bewegingsbeperking ook een stuk minder te worden.

Komende weken gaat weer flink drukker worden, dus belangrijk om energie, stress, etc. goed te blijven managen. Nu al aardig wat aanvragen van potentieel nieuwe PT klanten binnen, anderen zijn weer terug van vakantie, dus de uren gaan weer redelijk omhoog. Grote kans dat ik begin september op max. capaciteit zit, wat de eerste échte mijlpaal is.

Push Phase - Week 11 - Legs
Viel me alles mee, alleen de squats aardig wat kracht verloren. Niet onverwacht, aangezien die altijd een flinke klap krijgt als ik even niet (optimaal) train.
SLDL in de smith gedaan omdat normale barbells/squatrek bezet was. Beviel eigenlijk wel érg goed, ga die erin houden.
Verder reageerde lichaam goed. Verwacht deze morgen wel te gaan voelen :)

1755443131379.png

Ik dacht zo ergens rond Nieuwjaar ook dat m'n levator s. overspannen was. Ook aan het stretchen geweest, wat even verlichting bracht, maar bleek uiteindelijk hernia of bulging rond C7 wervel. Heerlijk, dat ouder worden! :roflol: Nu gelukkig al even weer van verlost.

Mooi dat je PT op volle toeren loopt! :clap:

Ook aan het stretchen geweest, wat even verlichting bracht, maar bleek uiteindelijk hernia of bulging rond C7 wervel.
Ik hoop toch met alles wat ik heb dat dat het niet is!

Training van gisteren nog:

Push Phase - Week 12 - Upper B
Nog een training op 3 RIR - is goed gegaan. Na afloop kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten borst ben te programmeren in deze UB training :roflol:
Shouders zaten er wel in, maar geskipt ivm blessure.

1755700250225.png

Misschien een domme vraag, maar hoe komt het dat je one arm lat pulldown sterker is dan met 2 armen?

Misschien een domme vraag, maar hoe komt het dat je one arm lat pulldown sterker is dan met 2 armen?
Ongetwijfeld ander katrol, en wellicht deels ook vanwege de werklijn/ line of force. De SA pulldown is wat meer diagonaal in een cable station (misschien meer een high row?), de normale pulldown in een pulldown/seated row apparaat.

Push Phase - Week 12 - Legs
Stress hoog, energie laag deze week. Vandaag maar nog een 2-3 RIR training gedaan. Vakantieperiode zit erop, dus werk trekt enorm aan - vanaf volgende week alle hands aan dek dus deze week een kleeein beetje op spaarstand. Benen voelden vanochtend ook nog kneiter zwaar aan - 13-14k stappen per dag ga je toch wel voelen als je voorheen alleen op kantoor hebt gezeten :roflol: Ondernemen/ PTen heeft hele mooie kanten, maar ook echt wel z'n nadelen (allemaal waard though!)

Wel overal progressie op t.o.v. vorige week (ook een 3 RIR training), dus tevreden.

1755772845897.png

Hoeveel begeleid je er nu in totaal met PT (zowel irl als online)?

• Like
Waarderingen: Onit
Hoeveel begeleid je er nu in totaal met PT (zowel irl als online)?
Kleine 25 uur aan 1:1 irl sessies per week en handjevol online. Online is m'n lange termijn plan, dus vind ik ok - probeer dagelijks op social media te posten maar houd er rekening mee dat dit 1-2+ jaren kan duren voordat dat flink gaat lopen.

Push Phase - Week 12 - Upper A
Zo, lekker herpakt. Weer terug op 0-1 RIR en meteen PR op de cable fly, low row en overhead extension.
Wel iets langer bezig ivm opwarmen meerdere spiergroepen, da's dan weer het nadeel van UB/LB. Voelde lekker, kneiter dikke pomp (fotoke hieronder)

1755860201723.png

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Laatst bewerkt:
Push Phase - Week 12 - Upper A
Zo, lekker herpakt. Weer terug op 0-1 RIR en meteen PR op de cable fly, low row en overhead extension.
Wel iets langer bezig ivm opwarmen meerdere spiergroepen, da's dan weer het nadeel van UB/LB. Voelde lekker, kneiter dikke pomp (fotoke hieronder)

1755860201723.png

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
Goede armen!

M'n Whoop blijft steeds zeggen dat ik meer tijd in zone 4-5 moet doorbrengen. Dus vandaag eens een Norwegian 4x4 training gedaan op de assault bike.

5-10 min. opwarmen
4x 4 min. 85-95% HR met 3 min. herstel
5 min. cooling down

Dit was afzien, maar heerlijk :fire: Grote kans dat ik deze 1x per week erin houd als m'n agenda en herstel het toelaat.

IMG_3687.jpeg

Duur: 35m36s
Gemiddelde HR: 141
Max HR: 179 (96% van max HR)

• Like
Waarderingen: Onit
Wekelijkse update
Maandag en dinsdag begonnen matig. Energie wat lager, alles voelde intens en overweldigend. Maar goed herpakt en vanaf woensdag alles in orde.
Alles afgevinkt wat ik voor deze week gepland had, dus al met al toch gewoon een goede week.

Gewicht blijft rond de 80kg schommelen. Deze week gemiddeld 79.9kg (-0.16kg), dus kcal ga ik iets omhoog doen. Wordt nu:
3570 TD
3400 NTD

A.s. woensdag toch maar een afspraak gemaakt bij de physio. Zit geen verdere verbetering in de schouder, dus even naar laten kijken.

Wekelijkse update
Maandag en dinsdag begonnen matig. Energie wat lager, alles voelde intens en overweldigend. Maar goed herpakt en vanaf woensdag alles in orde.
Alles afgevinkt wat ik voor deze week gepland had, dus al met al toch gewoon een goede week.

Gewicht blijft rond de 80kg schommelen. Deze week gemiddeld 79.9kg (-0.16kg), dus kcal ga ik iets omhoog doen. Wordt nu:
3570 TD
3400 NTD

A.s. woensdag toch maar een afspraak gemaakt bij de physio. Zit geen verdere verbetering in de schouder, dus even naar laten kijken.
Goed bezig !

Thanks. Doen ons best :flexbiceps:

Push Phase - Week 12 - Legs
Kolere deze was zwaar. Was even vergeten hoe kut die split squats ook alweer waren.
Wel mooi PR gepakt op de SLDL - deze sessie als 1e oefening ipv na de squat. PR op de leg curl en leg extension is echt flink verbeterd :) Gaan richting het maxen van deze apparaten :fire:

Waggelend richting de sauna voor 2x 15 min. sauna + 2-3 min. cold plunge (nu ca. 6 graden) erna. Doe ik nu ook 3x per week, heerlijk :) Vooral de kou, maakt m'n hoofd he-le-maal leeg.

1756054831988.png

Damn, inderdaad. Ga toch even spioneren in je trainingsschema's wat je geheim is van zulke bicaps :D
Ik heb trouwens al overgenomen van jou dat je 3-4 sets met iedere keer iets afnemende intensiteit doet. Goed principe!

Damn, inderdaad. Ga toch even spioneren in je trainingsschema's wat je geheim is van zulke bicaps :D
Geen geheim of iets geks.. voor biceps 3 sets preacher curls, 3 sets cable curls en 3 sets hammer curls per week. Voor triceps deed ik 2x 4 sets single-arm cable tricep pushdown (nu 4x pushdown en 4x overhead extensions).
Geen/amper cheat reps en ècht tot dichtbij falen. En dat >1 jaar consistent doen.
Ik heb trouwens al overgenomen van jou dat je 3-4 sets met iedere keer iets afnemende intensiteit doet. Goed principe!
Mijn sets zijn allemaal dezelfde intensiteit. Aleen omdat ik elke set tot falen train, daalt het aant herhalingen met hetzelfde gewicht de set erna - en om in de rep range te blijven verlaag ik waar nodig het gewicht van de volgende set

Laatst bewerkt:
Gisteren opnieuw Norwegian 4x4 gedaan. Vorige keer iets te conservatief aan 1e interval gestart, dus nu iets harder. Mooi terug te zien in de grafiek.
Nagenoeg perfect uitgevoerd - HR hele interv in de juiste zone en de 4 min. volhouden. Herstel HR tussen de zones loopt ook steeds iets op, precies wat je verwacht.

Ga dit 1x per week blijven doen.

IMG_3716.jpeg

Gem. HR: 149
Max. HR: 179

Push Phase - Week 13 - Upper A
Die week ofwat op 3 RIR trainen heeft me toch wel goed gedaan merk ik. Vorige week al flink wat PRs, zet gewoon door. PR op de incline bench, cable fly, low row en overhead extension :fire:
Was een lekkere vandaag. Voelt goed. Straks naar de fysio voor m'n schouder. Erg benieuwd.

Oh en heb 1u45m gelogd, maar in die tijd ook content opgenomen en wat mobiliteitsoefeningen gedaan. Daadwerkelijke trainingstijd is half uurtje minder ongeveer.
1756294763740.png

Terug
Naar boven