XXL Nutrition

Log ''vipe'' ruim 1 jaar bezig

Vipe

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
84kg
Na een tijdje te hebben getwijfeld toch maar besloten een log te starten, train nu sinds Juni vorig jaar. Eerste twee maanden gingen niet goed, eigenlijk zeer slecht. Volgens de weegschaal op onze sportschool 2 kilo spiermassa verloren, at in die tijd ook heel weinig, omdat ik dacht dat dit de manier was.
Daarna de draad opgepakt, heel veel informatie van internet afgehaald. Mijn calorien inname veel hoger gemaakt. Alleen mijn fout tot kort toe was het verwisselen van trainingsschemas. Als ik een trainingsschema had gebruikte ik die een tijdje, dan kwam ik volgens mijn idee een beter schema tegen en ging ik hierop over.
Ben op het moment bezig met een 5x5 stronglift schema en wil dit gaan doen tot 6 november, met dit schema wil ik mijn krachtstatistieken omhoog schroeven omdat ik hier eigenlijk nog niet tevreden mee ben.

Krachtstatistieken:
5 x 75 KG ; Benchpress
5 x 77,5 KG ; Squat
5 x 80 KG ; Deadlift

Heb nog wel steeds dat ik na de Squat en Deadlift mijn rug erg voel, al mensen naar mijn techniek gekeken maar die vonden de techniek eigenlijk wel goed.

Fotos:

In deze log zal ik proberen elke trainingsdag mijn training te posten, eventueel met een video voor de techniek(verbetering).

PS: Staat deze log hier zo goed?

borst.jpg

benen.jpg

verschil biceps.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Mijn voeding:

07.00 :

40 gram brinta met 250 ML melk
50 gram instant oats met 500 ML water
500 gram kwark
2 omega 3 capsules

09.30 – 10.00 :

3 boterhammen (volkoren) belegt met +- 30 gram pindakaas
1 appel

12.00 – 12.30 :

50 gram sla
1 tomaat
¼ komkommer
- gram tuinkruidensaus
50 gram kipfilet
100 gram volkoren macaroni

14.30 - 15.00 :

3 boterhammen (volkoren) belegt met 3 plakjes kipfilet

17.30

100 gram zilvervliesrijst
150 gram saus
100 gram kipfilet
30 gram cashewnoten
2 omega 3 capsules

20.00 (na het sporten) :

50 gram instant oats, 30 gram whey prefection, 1 scoop creatine met 500ML water
1 banaan

Voor het slapen :

1 El lijnzaadolie
500 gram magere kwark

knff.png

ziet er goed uit!

eiwitten misschien nog iets aan de hoge kant.

ik zou een bak kwark eruit halen en vervangen voor wat extra carbs

Heerlijke training gehad, vrijdags neem ik altijd unstoppable, reden dat ik het op andere dagen niet neem is dat ik er heel slecht van slaap. over twee weken heb ik 6 weken vakantie dus dan zal ik het wel elke dag gebruiken.

Squat 5x5 80 kilo
Deadlift 1x5 85 kilo
Military press 5x5 32,5 kilo (zonder stang, stang weegt rond 7 kilo )

4x4x10 buikoefeningen
3x10 pullups

Deadlift en squat techniekvideo's (tips zijn zeer welkom)

08-09-2014:

77,5 kilo benchpress, helaas veel hulp moeten hebben van de spotter, dus vrijdag maar weer 10 procent lager in gewicht.
82.5 kilo squat, ging goed.
55 kilo bent over rows, krijg de uitvoering niet onder de knie, misschien volgende keer maar even lager in gewicht en dan goed op uitvoering letten.

4x4x10 buikoefeningen
4x8 dumbellpress, 22kg

Ging opzicht wel goed, alleen nu wel weer wat last van onderrug. Heb ook wel een vreemde stap dus besloten vrijdag naar de huisart te gaan en vragen of die mij kan doorverwijzen naar de podoloog.

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

Kan deze topic ook verplaatst worden naar trainingslog :rolleyes:

Terug
Naar boven