XXL Nutrition

logboek the strongest naar het WK 2006

op vrijdag 1 september start ik op met

squath 2x3x250 kg
bench 2x3x150 kg
deadlift 2x3x220 kg

somigge vrijdagen zullen met 10 kg progressie om hoog gaan en sommgge met 5 kg

de laatste vrijdag van mijn trainings opbouw zal zijn twee weken voor de wk met deze sets

2x3x330 squath zonder squaht suite
2x3x210 bench zonder bench shirt
2x3x260 deadlift zonder deadlift suite

kniebuigen opwarmen tot 100 kg mhalter normaal geplaatst
daarna 3x 130 en 2x3x150halter hoog in de nek squath op blok ,ver door de 90graden

vervolgens terug naar 130 en een 70% squath d.w.z half omhoog en dan weer naar beneden gemaakt 3x3 keer

vervolgen front squath met 80 en 100 kg

afmaken met 3x8 leggextension

bandrukken normale stand opwarmen tot 110 kg 60/90 /110 en dan vervolgens op schouderbreedte 2x5 met 120 3n 130 drukken

vervolgen terug naar 100 en dan 70% drukken zowel opwaarts als terug
d.w.z laten zakken op de borsst en dan half uitdrukken

en terugwaarts halter laten zakken tot 5 cm boven de borst en dan weer uitdrukken.

daarna cable cross 3x8

vervolgen frontgripdeadlift vandaag met 5x100/130/160 kg

de training afgemaakt met triceps touwtje naar beneden duwen 3x10
en schuin vooruit (bandruk effect ( 3X10)

Uhm, vanwaar deze verandering in opbouw? Het blijven nog steeds aardige gewichten, maar ze schelen toch wel heel veel met de gewichten die je aangaf in het begin van deze log.

ik begrijp het wel, als je opbouwt naar iets moet je je lichaam laten wennen.
spieren hebben een geheugen. Als je vooruit wil gaan en je will sterker worden.
dan moet je terug naar af gaan en dan weer elke week zwaarder gaan.
Dat is de manier om sterker te worden.
Ik heb het een aantal jaren ook niet geloofd maar het is wel zo. Sinds dat ik het op die manier toepas ben ik weer vooruit gegaan.
Als je altiijd zwaar/max traint ga je nauwelijks vooruit na een tijd.
dus durf lighter te trainen om sterk te worden.

• Topic Starter Topic Starter
geduld is een schone zaak heren de kilo's komen vanzelf.

het gaat er om het lichaam weer geactiveerd wordt en dat kan niet met zware trainingen, dus wees geduldig de kilo;s komen echt wel

vergeet niet dat ik 3x wereld kampioen ben en 25 jaar ervaring heb dus ik weet wat ik doe

Strongest dat je weet wat je doet ben ik het wel mee eens!
Maar de vergelijking dat je 25 jaar ervaring hebt en 3x kampioen bent en daardoor weet wat je doet is bullshit! barst van de Ja-knikkers en barst van de sukkels! mensen die jaren bezig zijn en nog niet logisch kunnen nadenken!

Niet dat dit een belangrijke toevoeging is, maar ik denk laat ik ook eens iets posten!

Ik ga ook altijd weer lager trainen! dus klopt idd.. alleen ga ik lager trainen vanwege blessures hahaha

ga je eigenlijk nog mee naar ierland

wat is het idee achter de highbar squats (op box?)?
waarom stop je die er zo prominent in?
dezelfde vraag voor die partials overigens :D

je wordt daardoor onder in de hoekzit stabieler en sterker waardoor je gemakkelijker uit de dooie hoek vandaan kunt komen

voor de partials geldt dit een beetje het zelfde ,en geloof me ,het werkt

afgelopen zater dag in emmeloord mijn eerste centrale training gemaakt

het resultaat na enkele weken alleen op maandag niet hoger dan 160 kg te gaan met de box squath en front squath,en frontgrip deadlift

zette ik mijn eerste training officeel neer

kniebuigen 2x3x 250 kg

bankdrukken 2x3x 165 en daarna 10x140

deadlift 2x3x230 kg sumosT

nu gaat er dus elke vrijdag wat bij de komende 8 weken

tot nu toe blessure vrij ,ik hoop dat dat ook zo blijft.

de wedstrijd is 24/26-11-06

tot zover de training dan

Nice begint eindelijk ergens op te lijken ;)

maandag 18 september

herstel na zaterdag is optimaal

vandaag de bloksquath met 160 gedaan

SCHOUDERBREEDTE BANKDRUKKEN 2X3 X165 KG

70% drukken met 135 kg

frontgrip deadlift 3x180

de rest giong ook goed

puike opbouw kerel, begin je idee erachter beetje te snappen nu

geduld is een schone zaak heren de kilo's komen vanzelf.

het gaat er om het lichaam weer geactiveerd wordt en dat kan niet met zware trainingen, dus wees geduldig de kilo;s komen echt wel

vergeet niet dat ik 3x wereld kampioen ben en 25 jaar ervaring heb dus ik weet wat ik doe

Na 25 jaar weet je nog niet dat het SQUAT is in plaats van SQUATH :D (grappie)

De gewichten komen eraan. Nice!

Werk je telkens zo naar meets toe?
Of werk je uberhaupt altijd zo in een golfbeweging met je trainingen, ook als je niet naar wedstrijden toe aan het werken bent?

je kan niet altijd zwaar trainen.
Een training met lighte gewichten brengt vaak meer op dan een zware training. het gaat om de beweging en de spieren te prikkelen.
Als je de kracht al hebt die loopt niet weg.

unclez, dit is gewoon mijn opbouw naar het wk ,tussen het ek en het wk ben ik meestal aan de zuip of aan de coïtus ,je moet ook genieten van het leven
maar vanaf de afgelopen zaterdag tot aan het wk over 9 weken ,komt er geen druppel drank binnen en gaat er geen drupppel sperma naar buiten capito

Werk je telkens zo naar meets toe?
Of werk je uberhaupt altijd zo in een golfbeweging met je trainingen, ook als je niet naar wedstrijden toe aan het werken bent?
unclez, dit is gewoon mijn opbouw naar het wk ,tussen het ek en het wk ben ik meestal aan de zuip of aan de coïtus ,je moet ook genieten van het leven
maar vanaf de afgelopen zaterdag tot aan het wk over 9 weken ,komt er geen druppel drank binnen en gaat er geen drupppel sperma naar buiten capito

Ik snap je opbouw en ben onder de indruk van je prestaties, maar wat ik niet snap is het volgende:
Waarom zou het halve jaar zitten kloten en zuipen (ik noem maar een tijd) om dan vervolgens 'alles' weer te moeten opbouwen na die tijd?! Ok, er is meer in het leven dan powerliften, maar het kan ook hand-in-hand gaan lijkt me toch???

de ,,boog,, kan niet altijd gespannen zijn, sporten op dit niveau vergt veel
en een wedstrijd sporter als the strongest heeft zijn totale recovery wel nodig:cool:

Terug
Naar boven