MuscleMeat

Loop vast op cut

Eiwitje

Novice
Waardering
0
Na anderhalf jaar bulken ben ik van 76 kg naar 105 kg gegaan.

Ben nu ongeveer 7 maanden bezig met afvallen, dit doe ik niet met een schema maar gewoon met het blote oog(low carb). Dit is ongeveer wat ik dagelijks eet nu: 500 gram magere kwark, 100 gram whey, 2 boterhammen met kipfilet (beetje boter), 4 eieren met kipfilet (beetje boter in de pan), avondmaal is meestal stuk vlees of vis met groenten(beetje boter), 20 gram pindakaas, protein pancakes (30 gram protein 13 gram carbs).

Stats toen ik begon met cutten: 105 kg, 193cm, 4 keer in de week trainen, train heel intensief met weinig rust tussen sets door. Ben altijd wel 1,5 uur tot 2 uur trainen. Cardio doe ik zelden, ben gewoon te kapot als ik klaar ben met de gewichten. Het zweet giet werkelijk van me af dan ongeveer.

Nu weeg ik 88kg. Het gekke is dat als ik in de spiegel kijk niet veel verandering zie, nog steeds vet op mijn buik wat ik er maar al te graag af wil hebben.... Ik heb nu ook helemaal geen idee wat ik aan het verliezen ben.

Vandaag ben ik dan toch maar van plan om me aan macro's te gaan houden. Alles berekend en kom op:3200 onderhoud, 2700kcal deficit, 196 gram protein, 78 gram vet, 303 gram carbs.
Zijn carbs niet belachelijk hoog? Ik heb echt het idee dat ik weer vet aan ga zetten met al die koolhydraten. Raden jullie deze macro's aan? Want met weinig carbs lijkt het al niet goed te willen lukken.
Ik denk dat ik het lichaamstype van skinny fat heb.

Ik hoef niet super shredded te worden maar wil wel dat mijn abs zichtbaar zijn, daarna wil ik me gaan focussen op de lean bulk. Dit "cutten" duurt nu al zo lang dat dit me eigenlijk een beetje begint te frustreren, hard los gaan in de sportschool, veel eiwit weinig carbs eten, maar weinig resultaat. Ik wil ook gewoon zo graag beginnen met lean bulken en me kracht vooruit zien gaan. Kracht is nu al een hele tijd hetzelfde gebleven op sommige lifts zelfs een beetje naar beneden gegaan.

Laatst bewerkt:
Zo dat is een uit de hand gelopen bulk of niet? :D

Totaal aantal kcal is waar het uiteindelijk om draait. Verhoudingen tussen macro's is secundair. Dat je 300gr carbs eet wilt niet zeggen dat je niet afvalt. Je totaal aantal kcal lijkt me wel een beetje aan de hoge kant maar dat kan je enkel weten door te meten. trial & error

Maar goed, tips om progressie te blijven maken:
- inderdaad nauwkeuriger bijhouden.
- kcal verlagen wanneer je een week of 2 op een plateau zit

Je trainingschema klinkt ook niet echt ideaal zoals ik hier nu lees. Maar zo lang je niet in kracht achteruit gaat zal het wel meevallen met verlies van spiermassa.

Je zit onder je onderhoud, je zet dan geen vet aan...

Low carb cutten vind ik niks aan. In de cut ben je al zo suf en dan nog low carb. No thx jeff.

Zo dat is een uit de hand gelopen bulk of niet? :D

Totaal aantal kcal is waar het uiteindelijk om draait. Verhoudingen tussen macro's is secundair. Dat je 300gr carbs eet wilt niet zeggen dat je niet afvalt. Je totaal aantal kcal lijkt me wel een beetje aan de hoge kant maar dat kan je enkel weten door te meten. trial & error

Verhoudingen tussen macro secundair ? Kun je dat eens toelichten?
Naar mijn mening zijn je macro's juist belangrijk in de cut. Idealiter eet je wat je nodig hebt. Als jij in de cut je kcal wat verlaagd en je trainingsintensiteit, heb je toch niet zoveel koolhydraten nodig? Overbodige koolhydraten, die je lichaam niet nodig heeft worden als vet opgeslagen. Of praat ik nu raar ?

Naar mijn mening zijn je macro's juist belangrijk in de cut. Idealiter eet je wat je nodig hebt. Als jij in de cut je kcal wat verlaagd en je trainingsintensiteit, heb je toch niet zoveel koolhydraten nodig? Overbodige koolhydraten, die je lichaam niet nodig heeft worden als vet opgeslagen. Of praat ik nu raar ?

Idem voor vet en protjes hoor :)

Ik zou je macro's eens uittellen OP van wat je eet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn calorieën gezet op 2500 en ga morgen kijken of ik ben afgevallen of aangekomen, want dan ben ik 2 weken onderweg met calorieën tellen.

Eiwitten 185.
Carbs 250.
Vetten 80.

Ik eet vaak meer eiwitten, zit meestal rond de 200+.
Carbs haal ik vaak niet. Dat is niet erg toch? Carbs is alleen maar om je calorieën op te vullen?

Ik train nu 6 dagen in de week, elke spiergroep dus 2 keer per week behalve schouders die pak ik 1 keer.
Reps probeer ik tussen 8-12 te houden, maar af en toe probeer ik iets zwaarder te gaan met 5 reps.

Het klinkt of je isolatie training doet. Ik zou switchen naar compounds.

Zie mijn handtekening.

Je macro's zijn ook belangrijk. Maar minder belangrijk dan je kcal balans. Als je onder je verbruik zit val je af, ongeacht wat de macro's zijn. Andersom niet.

Die "overbodige" koolhydraten zullen alleen opgeslagen worden als vet als je meer kcal binnen krijgt dan je dagelijks verbruikt. Verder zijn er mensen die succesvol cutten op low carb diëten en zijn er mensen die succesvol cutten op low fat diëten. Belangrijkste is dat je genoeg eiwit binnen krijgt om je spiermassa te behouden en dat je daarnaast op een manier eet die je vol kan houden en waar je je goed bij voelt. Dit alles gaat iig op voor 99% van de sporters. Wedstrijdatleten zullen wat neurotischer moeten omgaan met hun diëet.

Zou trouwens niet je trainingsintensiteit verlagen in de cut, eerder het volume.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag gaf de weegschaal 88kg aan. Niet veel veranderd dus. Ga mijn calorieen zetten op 2300. Of nog lager gaan?

2300 kcals op 88 kg met 6x per week trainen, lijkt me veel te weinig. Je bent al 7 maanden bezig met cutten, heb je in al die tijd onder onderhoud gegeten? Dan zit daar het probleem, aangezien je lichaam gaat wennen aan die lage hoeveelheid kcals en dus een boost nodig heeft om verder af te vallen. Dat kan door middel van een redeed-dag of misschien ook wel slim om een hele week op onderhoud te gaan eten.

Ik zou niet lager gaan als ik jou was , misschien wat cardio bij de training doen. Anderhalf tot 2 uur krachttraining is ook wel veel lijkt me, heb zelf maar maximaal een uurtje nodig voor krachttraining nu ik ben aan het cutten.

Terug
Naar boven