Fitness Seller

Louis Theroux's Weird Weekends Bodybuilding vanavond op TV (11 april 2009)

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Louis Theroux's Weird Weekends episode: Bodybuilders is vanavond vanaf 20.25 te zien op Ned 3.

Dus degene die hem nog niet gezien hebben de uitgelezen kans om hem te bekijken.

Louis travels to California, home of the body beautiful, to see if he can join the world of extreme body building. After working out with Guy Grundy, a leading amateur, he soon realises he is not cut out to be a muscle man and goes off in search of another role in the bodybuilding world. Theroux travels to Charles Peeple's farm in Connecticut, where Peeple's has transformed his farm into a playboy mansion for female body builders. While here, Theroux gets a part in a female muscle film being made at the farm.

Verwacht geen aubade aan de sport...

Zal denk ik niet de mooie zijde tonen, idd.

Dat gaat weer een 'bodybuilding is gebouwd op steroids' programma de lucht in.

Dat gaat weer een 'bodybuilding is gebouwd op steroids' programma de lucht in.

Maar dit is toch ook gewoon zo? Bodybuilding zoals het nu bestaat, en wat je ziet op bladen, internet en TV kan niet zonder steriods? De weinige naturals die er zijn staan niet op de grote podia/bladen etc.

ps. Hell, alle grote BB'ers -op een enkeling nagelaten- hier zijn users. Waar de **** hebben we het over.

Maar dit is toch ook gewoon zo? Bodybuilding zoals het nu bestaat, en wat je ziet op bladen, internet en TV kan niet zonder steriods? De weinige naturals die er zijn staan niet op de grote podia/bladen etc.

ps. Hell, alle grote BB'ers -op een enkeling nagelaten- hier zijn users. Waar de **** hebben we het over.

Yup !

,maar dan is het toch nog steeds een sport...

Daar heb ik het helemaal niet over, maar ik bite wel.

Van wikipedia:

'Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen'

Mhh?

dat is bij elke sport hoe beter je sponsor hoe beter je spullen (schoensel fietsen zeilen tennis) hoe beter je spullen oftewel in sommige gevallen dope
hoe meer de kans op winnen.
jammer dat bb op het boete bankje moet zitten voor het geene wat in elke sport speelt hedendaags

Thanx, is even kijken dan.

dat is bij elke sport hoe beter je sponsor hoe beter je spullen (schoensel fietsen zeilen tennis) hoe beter je spullen oftewel in sommige gevallen dope
hoe meer de kans op winnen.
jammer dat bb op het boete bankje moet zitten voor het geene wat in elke sport speelt hedendaags

Is helemaal niet oneerlijk of jammer. Het is de waarheid.

Bij het grote publiek ligt BB en dopegebruik meer voor de hand. Het is visueel zichtbaar, websites genoeg (zoals DBB) waar je binnen 2 minuten alles over steriods kan vinden (probeer dat maar eens op een athletiek site/badminton/tennis etcetc. You catch my drift), en waar ook het gebruik excessiever is dan in andere sporten. Laten we zeggen dat iemand als Federer/Hoogeband etc veel minder gebruikt dan iemand als Ronnie Coleman. Of wou je dat ter discussie stellen?

ps. Als één subdefnitie van sport het volgende is:

'Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen'

Dan valt BB daar niet onder aangezien het een esthetische sport is? Maar dan zou je enkele turn onderdelen ook niet als sport moeten kwalificeren. Anyone?

Is helemaal niet oneerlijk of jammer. Het is de waarheid.

Bij het grote publiek ligt BB en dopegebruik meer voor de hand. Het is visueel zichtbaar, websites genoeg (zoals DBB) waar je binnen 2 minuten alles over steriods kan vinden (probeer dat maar eens op een athletiek site/badminton/tennis etcetc. You catch my drift), en waar ook het gebruik excessiever is dan in andere sporten. Laten we zeggen dat iemand als Federer/Hoogeband etc veel minder gebruikt dan iemand als Ronnie Coleman. Of wou je dat ter discussie stellen?

ja hoor voor zijn doeleinde gebruikt hij ook veel om tot de top te komen.. kijk naar de maraton wr tijden die worden ook niet in eens een uur sneller gelopen op een kuurtje anavar. bij bodybuilding is het verschil gewoon beter zichtbaar daar moet ik je wel in gelijk geven

ja hoor voor zijn doeleinde gebruikt hij ook veel om tot de top te komen.. kijk naar de maraton wr tijden die worden ook niet in eens een uur sneller gelopen op een kuurtje anavar. bij bodybuilding is het verschil gewoon beter zichtbaar daar moet ik je wel in gelijk geven

Ik heb gelijk, en je weet het. Ik weet niet wat anavar doet maar ik weet wel dat Federer per definitie minder gebruikt -heeft- dan Coleman of welke pro BB'er dan maar ook. Ik snap dat jij je wat op je teentjes voelt getrapt omdat je zelf ook kuurd maar ik ben wel van mening dat je de feiten wel onder ogen mag zien. BB'ing staat niet voor niets in een schemerig daglicht.

Ik heb gelijk, en je weet het. Ik weet niet wat anavar doet maar ik weet wel dat Federer per definitie minder gebruikt -heeft- dan Coleman of welke pro BB'er dan maar ook.

nee want daar zit het hem in,, de middelen gebruik je voor een doel. tuurlijk gebruiken ze minder dan ronnie maar ze gebruiken wel vanuit hun standpunten van hun sport .zijn ze net zo onsportief en chemies naar de top geklommen als ronnie. als je het op zoon manier wil bekijken ik ben zelf een voorstander voor het legaliseren van doping in topsport

nee want daar zit het hem in,, de middelen gebruik je voor een doel. tuurlijk gebruiken ze minder dan ronnie maar ze gebruiken wel vanuit hun standpunten van hun sport .zijn ze net zo onsportief en chemies naar de top geklommen als ronnie. als je het op zoon manier wil bekijken ik ben zelf een voorstander voor het legaliseren van doping in topsport

Daar zit het helemaal niet in. We hadden het over waarom BB altijd in een dopingperspectief gezien werdt. Niet over het legaliseren van doping.

Daar zit het helemaal niet in. We hadden het over waarom BB altijd in een dopingperspectief gezien werdt. Niet over het legaliseren van doping.

dat was mijn mening. ik had het er juist wel over . daarom wordt bb in een doping perspectief gezien.

even mezelf quote uit mijn vorige post
de middelen gebruik je voor een doel. tuurlijk gebruiken ze minder dan ronnie maar ze gebruiken wel vanuit hun standpunten van hun sport .zijn ze net zo onsportief en chemies naar de top geklommen als ronnie

daaruit onstaat de mening van ,mensen dat bodybuilding met aas wordt geassioseerd helaas zien ze de waarheid niet. doping zit overal zelfs op het golfveld om bij tafeltennis

ps. Als één subdefnitie van sport het volgende is:

Dan valt BB daar niet onder aangezien het een esthetische sport is? Maar dan zou je enkele turn onderdelen ook niet als sport moeten kwalificeren. Anyone?

Sport kan je competitief opstellen, maar hoeft niet altijd toch ?

Waar ik op doel, is waar iedereen hier wel eens mee te maken heeft gehad. (op luitjes als Wesking na)

Je traint net een half jaar, en het eerste wat je hoort op het zwembad is:
Hier kijk, die zit ook aan de anabolen.

Alsof je niks zou kunnen opbouwen zonder anabolen. Voor leken word het beeld hier gewoon extreem vertekend.

Waar ik op doel, is waar iedereen hier wel eens mee te maken heeft gehad. (op luitjes als Wesking na)

Je traint net een half jaar, en het eerste wat je hoort op het zwembad is:
Hier kijk, die zit ook aan de anabolen.

Alsof je niks zou kunnen opbouwen zonder anabolen. Voor leken word het beeld hier gewoon extreem vertekend.

Dat beeld wordt veroorzaakt door de vele beginners die wél gebruiken, het foute gebruik er dus ook van en de pros. Dus alle mensen die gebruiken en op het podium staan veroorzaken het wantrouwende gevoel bij mensen. That's it. De bb wereld moet naar zichzelf kijken en niet het vingertje naar anderen wijzen aka 'maar in golf wordt ook wel geslikt'. Dat zal vast wel, maar niet zo ****ing overduidelijk, excessief, onbenullig etcetcetc als in BB.

Als ik naar Federer kijk dan zie ik geen roidragende monster. Als ik Cutler zie wel. Daar ligt het verschil in.

Sport kan je competitief opstellen, maar hoeft niet altijd toch ?

Dat klopt tot een zekere hoogte, maar bodybuilding is zeker wel competitie. Dus net zoals een tekenwedstrijd dat is? Competitie gebasseerd op estethiek van een object: het menselijk lichaam/beeldhouwerk/schilderij etcetc en daarom geen sport.

Laatst bewerkt:
Ik ben het wel met Emiel eens, de "bodybuilder" verdoet het voor zichzelf.

Emile heeft t bij het juiste eind imo.

ps. Je bent McEnroe niet vergeten toch Emile? De Federer van zijn tijd? ;)

Terug
Naar boven