AndroidHealthClinic

Louis Theroux's Weird Weekends Bodybuilding vanavond op TV (11 april 2009)

Dat beeld wordt veroorzaakt door de vele beginners die wél gebruiken, het foute gebruik er dus ook van en de pros. Dus alle mensen die gebruiken en op het podium staan veroorzaken het wantrouwende gevoel bij mensen. That's it. De bb wereld moet naar zichzelf kijken en niet het vingertje naar anderen wijzen aka 'maar in golf wordt ook wel geslikt'. Dat zal vast wel, maar niet zo ****ing overduidelijk, excessief, onbenullig etcetcetc als in BB.

Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Er zijn te veel (jonge) gasten die de sport in een negatief daglicht zetten door maar van alles naar binnen te stouwen en vervolgens met de borst vooruit en de armen wijd trots rondlopen vertellen wat ze allemaal wel niet gebruiken.
Mensen die de sport misbruiken voor hun eigen ego. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd wel blijven. Het zit zo diep in de scene geworteld dat we het zelf in leven geroepen karikatuur van een Bodybuilder op de koop toe zullen moeten nemen.

Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Er zijn te veel (jonge) gasten die de sport in een negatief daglicht zetten door maar van alles naar binnen te stouwen en vervolgens met de borst vooruit en de armen wijd trots rondlopen vertellen wat ze allemaal wel niet gebruiken.
Mensen die de sport misbruiken voor hun eigen ego. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd wel blijven. Het zit zo diep in de scene geworteld dat we het zelf in leven geroepen karikatuur van een Bodybuilder op de koop toe zullen moeten nemen.

Indeed. En hier op DBB wordt een platform voor die mensen gemaakt en in de meeste gevallen worden zulke gevallen ook getollereerd.

Deze gaat meer over mannen die kicken op vrouwen met spieren. En dat de vrouwen het puur voor het geld doen.
Alleen in het begin komt er stukje van een bodybuilder die een shoot doet.

Hij is al een paar jaar oud. Ik heb hem 2 jaar geleden ofzo eens gekeken. Toen stond hij gewoon op internet ergens ;).

Best leuk kan ik me herinneren:)

Dat beeld wordt veroorzaakt door de vele beginners die wél gebruiken, het foute gebruik er dus ook van en de pros. Dus alle mensen die gebruiken en op het podium staan veroorzaken het wantrouwende gevoel bij mensen. That's it. De bb wereld moet naar zichzelf kijken en niet het vingertje naar anderen wijzen aka 'maar in golf wordt ook wel geslikt'. Dat zal vast wel, maar niet zo ****ing overduidelijk, excessief, onbenullig etcetcetc als in BB.

Als ik naar Federer kijk dan zie ik geen roidragende monster. Als ik Cutler zie wel. Daar ligt het verschil in.

Niet om vervelend te doen hoor, maar neem de proef eens op de som. Ga eens aan 100 mensen vragen (die echt compleet 0,0 van de sport (zowel bb als pl als strongman afweten)) of ze denken dat Jarno Hams anabolen gebruikt.

Ik heb het wel gedaan net, alleen 10 mensen. Maar 9 van de 10 was er heilig van overtuigd dat er roids gebruikt werden.

Het gaat hier niet om uitstraling of wat, maar gewoon om het feit dat mensen al snel dingen onmogelijk schatten. Als een nieuweling 10 kg aankomt in 8 maanden, 'gebruikt' hij direct. Dat is het idee.

Mensen hebben gewoon te snel dat dingen onmogelijk zijn, of schuiven hun eigen luiheid af op gebruik. ('Ja, met anabolen kan ik dat ook wel')

Niet om vervelend te doen hoor, maar neem de proef eens op de som. Ga eens aan 100 mensen vragen (die echt compleet 0,0 van de sport (zowel bb als pl als strongman afweten)) of ze denken dat Jarno Hams anabolen gebruikt.

Ik heb het wel gedaan net, alleen 10 mensen. Maar 9 van de 10 was er heilig van overtuigd dat er roids gebruikt werden.

Het gaat hier niet om uitstraling of wat, maar gewoon om het feit dat mensen al snel dingen onmogelijk schatten. Als een nieuweling 10 kg aankomt in 8 maanden, 'gebruikt' hij direct. Dat is het idee.

Mensen hebben gewoon te snel dat dingen onmogelijk zijn, of schuiven hun eigen luiheid af op gebruik. ('Ja, met anabolen kan ik dat ook wel')

Ik begrijp je punt, maar heb deze al beantwoord in mijn vorige posts. Dus je snapt mijn antwoord waarschijnlijk niet..

gaat niet veel over bodybuilding
hij traint 1x, verder zit die bijna alleen maar bij mannen die female bb-ers aanbidden
verder niets over voeding en wat dr allemaal bij komt kijken

Ik zet mijn GSM vast uit. Ik weet nu al dat men gaat bellen.

Heb hem al eens gezien, gaat over mannen met een fetish voor gespierde vrouwen en wat ze doen om aan geld te raken. Gaat verder nergens over.

Waar ik op doel, is waar iedereen hier wel eens mee te maken heeft gehad. (op luitjes als Wesking na)

Je traint net een half jaar, en het eerste wat je hoort op het zwembad is:
Hier kijk, die zit ook aan de anabolen.

Alsof je niks zou kunnen opbouwen zonder anabolen. Voor leken word het beeld hier gewoon extreem vertekend.

Ik vind het probleem eerder niet de onwetendheid maar meer de dubbele standaard die gebruikt word.

Bodybuilding is "walgelijk" en "overheerst" door steroïden maar er wordt iig eerlijk over gedaan. De enige reden dat sommige (zoals Coleman) hevig ontkennen te gebruiken is puur voor sociale redenen. Zou nogal gek zijn als een agent toegeeft de wet aan zn laarzen te lappen en zich vol te spuiten met middelen die als illegale drugs worden beschouwd.

Maar kijk nou naar wielrennen. 95% van alle wielrenners zit gewoon onder de doping, dat ze niet betrapt worden is een heel ander verhaal. Iedereen denkt dat ze allemaal clean zijn, maar er gaat toch wat in bij de meeste. En oeps, dan gaat er wat mis en komt er een middeltje naar boven en dan zit er stront aan de knikker want "oh wat zijn we eerlijk in het wielrennen en de boel bedriegen is toch oh zo walgelijk" terwijl de persoon in kwestie gewoon het ongeluk heeft dat de mensen die hem zn middeltjes geven niet helemaal "up-to-date" waren.

Louis Theroux doet hier op zich niets verkeerd. Hij doet gewoon interviews en hij heeft verschillende mensen met verschillende standpunten laten zien. Mensen die eerlijk over steroïden zijn, mensen die het ontkennen, mensen die gewoon niet gebruiken. Zo zit het wereldje gewoon in elkaar, dat leken hier nou een andere conclusie uit trekken zou mij, persoonlijk, een worst wezen. Dat mensen je verdenken van steroïden is eerder een compliment dan een belediging.

Ik vond dit echt de slechtste docu dat ik ooit over ''bodybuilding'' heb gezien!
Iedere ''bodybuilder'' die er in voor kwam was een perverd, transseksueelof zo achterlijk als een varken.
Deze hele docu was vanaf de eerste minuut maar op 1 ding gericht: de sport zo belachelijk mogelijk maken.
De volgende keer kunnen ze het beter maar weer de hele tijd over steroids hebben want nu ging het alleen maar over perverselingen. Te triest voor woorden.

Domme bodybuildingwijfen die achterlijk hun centen proberen te verdienen, en ook nog eens poesies laten zien zonder muscles, en maar lullen over steroiden, laat dan de echte pro's zien en geef eens fatsoenlijk uitleg hoe de sport is, triest gedoe dit.

Terug
Naar boven