MuscleMeat

Lunges na squat

JorisPL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
81kg
Ik doe op dagen dat ik mijn benen train na de squat 3x 8 lunges met dumbells. Qua belasting van mijn core vind ik dat relaxter, maar het nadeel is dat mijn armen sneller verzuren dan mijn benen...Suggesties?

Ik lunge ook na het squatten, gelijk lekker door in het squatrack.. Ik denk niet dat je je core daarmee erg overbelast ik weet niet met wat voor gewichten jij traint maar als je bijv. gesquat hebt met 100kg en daarna je lunges doet is dat in verhouding vaak erg licht. In mijn geval is die verhouding 100/40 die 40 voelt dan echt als een veertje in m'n nek en voel ik ook helemaal niet in mijn core.

Zwaar genoeg squatten dat je niet meer kan lungen met extra gewicht. :D

Lunges met een barbell doen?

• Topic Starter Topic Starter
@priscon Dat is ook ongeveer de verhouding waarmee ik squat. Met barbell lungen probeerde ik (en dan voelt 40 kg idd als een veertje), maar ik krijg mijn balans dan nauwelijks nog goed. Dat probleem is weg als ik met db lunge, maar dan heb ik dus die verzuring in mijn armen.
Daarnaast waarschijnlijk wat Mindfields zegt ;)

Zou hem afwisselend doen, werk aan je zwakke punten.

Met bb in je nek ben je onstabiel, dus blijf die doen om je stabiliteit te trainen.
Doe hem met db om je grip te verbeteren, want die is blijkbaar niet zo best.

Je kan natuurlijk ook andere stabiliteits oefeningen en grip oefeningen doen

Barbel lunges, walking lunges..

Ik doe lunges in de Smith-machine..

Heb ik ook lang last van gehad. Ik legde dan de barbell in men nek of ging andere been oefening doen.

Ik doe op dagen dat ik mijn benen train na de squat 3x 8 lunges met dumbells. Qua belasting van mijn core vind ik dat relaxter, maar het nadeel is dat mijn armen sneller verzuren dan mijn benen...Suggesties?

Straps gebruiken en daarna onderarmen trainen (op grip)

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

Ik doe lunges in de Smith-machine..

Vind lunges in de Smith meer de kant van 1 leg squat opgaan. De mach. laat niet echt een voorwaart/achterwaarts gerichte beweging toe.

Ook vaak last van, zie het echter als een uitdaging die dumbbells zo lang mogelijk vast te houden, dan maar een beetje onderarm training. Heb toch wel weer iedere week ****ing veel spierpijn in mn reet van lunges, dus over de effectiviteit ervan heb ik nog niet zoveel twijfels

Vind lunges in de Smith meer de kant van 1 leg squat opgaan. De mach. laat niet echt een voorwaart/achterwaarts gerichte beweging toe.

Wilde toch nog even reageren hierop..
Ik sta in de Smith-machine rechtop, dus is de krachtverdeling anders dan bij squatten.
Ik voel 'm heel goed in m'n glutes en hamstrings. En voel het ook goed in m'n achterste been. Dus ik blijf 'm gewoon zo doen.. :)

Ik gebruik bij walking lunges altijd van die strong grips. Heb ze zelf van XXL en zijn echt prima. Wikkel ze om je dumbel in de tegengestelde richting als je vingers en je hoeft nagenoeg niet te knijpen om ze vast te houden.

Ik vind lunges sowieso erg belastend voor mn onderarmen. Heb van die streps van body en fitshop die je vanaf 60 euro als cadeautje kan kiezen. Erg aangenaam.

Terug
Naar boven