Fitness Seller

Luxe Probleem..meningen graag!

Peiling Peiling Welke auto?

• Totaal stemmers
    92
  • Peiling gesloten .

G21

Alpha Male
Elite Member
Waardering
8
Heren, Broeders,

Ik kamp met een (luxe) probleem...:cool: :D

Ik ben ook aan het shoppen voor een nieuwe wagen en mijn shortlist is afgeslonken tot de laatste twee, namelijk:

A3 2.0 TDI 125KW(170 PK) Ambition Pro line
- Bi xenon
- lichtpakket
- tel voorbereiding
- bandenspanningscontrole
- wielbout beveiliging
- alarm
- bekerhouders
- S-line dakspoiler

of

C30 2.0 D (136pk) Momentum
-audio Line
-aluminium sportstuur
- Bi xenon
- sportchassis
- sport (spoiler) pakket
- 17 " sagitta´s

Ik heb al in beide wagens gereden. echter is er nergens een 125kw TDI audi om een proefrit mee te kunnen maken, heb het dus moeten doen met de 103 kw (140 pk) versie. (welke al behoorlijk rap is)

in die zin is de audi sneller (zeker de 170 PK versie) en heeft hij met name een andere krachtoverbrenging doordat hij zn koppel over een breder toerengebied vrijgeeft. in de volvo gebeurt dit wat geleidelijker, waardoor de snelheidsbeleving wat minder is. de Volvo rijd echter prima en stuurt minstens zo scherp! de volvo is echter iets completer kwa uitrusting, denk aan een regensensor, multifunctioneel stuur en een standaard lichtpakket.

Daarentegen geven de stoelen in de audi iets betere zijdelings steun
zodoende is het een vrij moeilijke keuze om te maken, ga je voor anders (volvo) of ga je voor de gevestigde orde..(audi)

Ik ben er nog steeds niet uit.. :cool:

hebben de heren hier nog eventuele suggesties, adviezen..?

nog ff wat visuele ondersteuning...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
volvo

volvo

volo interieur
volvo interieur

volvo interieur

Volvo achterkant

Volvo Front

Audi side

audi front

audi rear

audi interieur

audi rear

roept u maar..

vind ze allebei eigenlijk wel vet :), die volvo is wel stuk groter ofnie?

Pats alert! :D

Ze zijn beide erg vet. Aan de hand van deze foto's zou ik zeggen de Volvo. :)

• Topic Starter Topic Starter
hahaha..:p ..

tja..je bent jong en je wilt wat..is het niet..?

ik zit al de hele week te twijfelen..dus ik dacht..laat ik toch maar eens even mijn ijzere broeders raadplegen..

ze zijn kwa formaat gelijk aan elkaar..de volvo heeft achterin alleen twee stoelen ipv een achterbank..wat ik wel gaaf vind..

ga voor de audi, eigenlijk vind ik de volvo mooier maarja, het blijft een volvo..

ik zou gewoon voor de volvo gaan nieuw design betere veiligheidsvoorzieningen en geloof dat die qualitatief net wat hoger staat als de audi ;weet niet of er op autowereld .be detailtesten staan van die auto's maar zoiets zou je kunen helpen met je keuze succes met je luxeprobleem.Zou toch wel een proefrit willen maken met de auto waar de motor van je keuze in ligt.

Ik zeg Volvo, ziet er supergoed uit die bak.

Waarom geen D5 btw?

Dat gaat dat "sneller" verhaal ook niet echt meer op.

niemand neemt je serieus in een volvo, dus pak maar de audi ;)

waarom niet voor seat of alfa romeo?

alhoewel

ook best goed

ik zou gewoon voor de volvo gaan nieuw design betere veiligheidsvoorzieningen en geloof dat die qualitatief net wat hoger staat als de audi ;weet niet of er op autowereld .be detailtesten staan van die auto's maar zoiets zou je kunen helpen met je keuze succes met je luxeprobleem.Zou toch wel een proefrit willen maken met de auto waar de motor van je keuze in ligt.

heb idd al de nodige reviews gelezen, ze zijn dan ook lovend over de Volvo..

het is idd lastig om appels met appels te vergelijken..wanneer de uiteindelijke versie niet voor handen is als testmodel..heb al meerdere dealers benaderd, ze hebben enkel de 140pk versie ter beschikking..:rolleyes:

anderzijds kun je tegenwoordig voor 500,- je auto laten chippen..de volvo zou dan naar 173 pk gaan.. de audi echter naar 205 pk..:cool:

Ik zeg Volvo, ziet er supergoed uit die bak.

Waarom geen D5 btw?

Dat gaat dat "sneller" verhaal ook niet echt meer op.

de D5 is voorals nog alleen te koppelen aan een automaat..ik heb in menig review gelezen dat deze automaat niet echt aansluit en dat dit ten kosten gaat aan de power..wat erg zonde is natuurlijk..verder komt de D5 rond de 5.5mile duurder uit..wat ik bezopen vind voor 40 pk..

niemand neemt je serieus in een volvo, dus pak maar de audi ;)

waarom niet voor seat of alfa romeo?

heb ook met de Leon FR TDI gereden..deze heeft alleen een close ratio versnellingsbak..hierdoor moet je continu schakelen om in je optimale rev range te zitten..wat behoorlijk vervelend word op ten duur..het is leuk als je wilt crossen..maar het gaat zeker ten kosten van het comfort..met name op de snelweg, je dient bij 120 km al terug te schakelen om snel in te kunnen halen..met de volvo en audi is dit heel anders..

Hey je hebt het nu wel over Belgie he.

[Link niet meer beschikbaar]
info indien je een auto uit de eu wilt importeren

Persoonlijk ben ik een 100% audi fanaat, rij zelf een A4 2.0 T, geweldige bak. Dus als je voor de A3 gaat, krijg je er geen spijt van. Geweldige dealer service, rijcomfort en heel belangrijk, hij is waardevast.

Maar aan de andere kant vind ik die Volvo wel heel erg vet, en een gewaagd uiterlijk hebben, heb alleen geen ervaring met volvo tot nu alleen Audi gereden.

Audi, de achterkant van die Volvo is echt te lelijk.

C30 oogt wel een beetje een wijvenbak. Audi is zeker vet, en stuk sneller ;)

Terug
Naar boven