AndroidHealthClinic

Luxe Probleem..meningen graag!

Peiling Peiling Welke auto?

• Totaal stemmers
    92
  • Peiling gesloten .
ik zou voor de volvo gaan met meer vermogen

ik zou voor de bmw gaan :D

De A3 loopt al jaren mee en is alleen maar wat gefacelift telkens (eigenlijk ok wel goed, een model moet over 15 jaar nog een klein beetje dezelfde lijnen hebben vind ik)
En de volvo is een nieuw model! je ziet ze dus nog helemaal niet. Mij een reden om juist die te nemen.

C30 oogt wel een beetje een wijvenbak. Audi is zeker vet, en stuk sneller ;)

wel logisch dat hij sneller is als hij een versie met meer pk neemt ;)
Zou persoonlijk voor de volvo gaan, een audi heeft tegenwoordig iedere mong**l.
Volvo is zowieso de beste qua veiligheid, en ben je tenminste een beetje origineel.
Misschien dat de prijs wel de doorsalg kan geven, weet echter niet wat deze auto's in nederland kosten

heb idd al de nodige reviews gelezen, ze zijn dan ook lovend over de Volvo..

het is idd lastig om appels met appels te vergelijken..wanneer de uiteindelijke versie niet voor handen is als testmodel..heb al meerdere dealers benaderd, ze hebben enkel de 140pk versie ter beschikking..:rolleyes:

anderzijds kun je tegenwoordig voor 500,- je auto laten chippen..de volvo zou dan naar 173 pk gaan.. de audi echter naar 205 pk..:cool:

chippen zou ik met een diesel niet doen zijn al genoeg stukken over geschreven dat je dan wel snel het een en ander kapot draait weet ff zo niet meer zo vlug wat ehhehehehe tja roxxe wij kennen geen bpm

oja voor de stemming alles wat bij de volvo staat hahahaha

De A3 loopt al jaren mee en is alleen maar wat gefacelift telkens (eigenlijk ok wel goed, een model moet over 15 jaar nog een klein beetje dezelfde lijnen hebben vind ik)
En de volvo is een nieuw model! je ziet ze dus nog helemaal niet. Mij een reden om juist die te nemen.

Idd, daarom rijd jij ook een Prelude??

geen van beide , beiden een zeer lelijke achterkant :o

Bij Volvo hebje trouwens een paar mooie modellen maar deze vind ik maar niets.

Volvo S40 :heart:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zou voor de volvo gaan. Veel exclusiever en het is echt een klassieker in spe, dus ws een veel hogere restwaarde. Wat je nog zou kunnen overwegen is het chiptunen van je c30 bij de huis-tuner van volvo:
rica tuning

Dan ga je van 136 naar 172 pk en 320 Nm naar 380 Nm. Het kost je, incl motorgarantie, zo'n 900 euro. Ik weet niet of je de auto gaat leasen (sommige llease maatschappijen kunnen er moeilijk over doen) maar anders zou dit best een aardige optie kunnen zijn. KLPd auto's e.d. worden ook allemaal bij RICA getuned dus qua expertise zit je bij RICA wel ok.

Ik zou de volvo kiezen.

De audi zie je al erg vaak, en ik vind de volvo neus mooier.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou voor de volvo gaan. Veel exclusiever en het is echt een klassieker in spe, dus ws een veel hogere restwaarde. Wat je nog zou kunnen overwegen is het chiptunen van je c30 bij de huis-tuner van volvo:
rica tuning

Dan ga je van 136 naar 172 pk en 320 Nm naar 380 Nm. Het kost je, incl motorgarantie, zo'n 900 euro. Ik weet niet of je de auto gaat leasen (sommige llease maatschappijen kunnen er moeilijk over doen) maar anders zou dit best een aardige optie kunnen zijn. KLPd auto's e.d. worden ook allemaal bij RICA getuned dus qua expertise zit je bij RICA wel ok.

klopt..heb ookal bij ziptuning zitten kijken..gaat ie naar 173 PK @ 395 nm
0-100 in 8,6 sec.

Waarom per sé chippen ? Diesels slijten echt beduidend meer naar mijn gevoel als ze gechipt zijn.

wil je sT, ga voor een audi :) wil je chicks ga voor een alfa 147, maar toch geen C30 (waar niks mis mee is, maar die ook niks uitstraalt)

ik zou dan de audi kiezen, al zou ik een 1serie van BMW nemen.

Ik kan niet wennen aan die achterkant van volvo. Audi vind ik dan ook veel mooier, maar ja als er iets subjectief is, is het wel smaak van auto's.
suc6 met je keuze.

Ik ging absoluut voor de audi :)

Autorijden draait bij mij PK's. Vandaar dat ik de overstap gemaakt heb van een puch maxi naar een snelle golf :)

Hoe meer PK's des te stoerder, ik hou van heerlijk scheuren, en dat gaat met zo'n a3'tje wel lukken :cool:. Daarnaast is audi simpelweg al jaren eleganter..............en nu is de Volvo toevallig ff een hype zoals de 307 HDI'tjes etc dat jaren geleden ook waren. Iedereen weet toch dat Volvo een auto is voor degelijke mensen welke veiligheid het belangrijkst vinden?

Daar komt bij dat de volvo minder waardevast is. En laten we eerlijk zijn? Ronde kontjes zijn nou eenmaal fijner om naar te kijken dan die grote vierkante blokkendozen!

Enige nadeel vind ik dan wel weer dat je voor bekant evenveel knaken als de a3 ook een a4 hebt. Zo'n a3 is een mooie bak, maar qua ruimte vind ik hem toch wat aan de kleine kant. (5 erbij en je bent helemaal de man)

Lange is natuurlijk een grote jongen maar G21 vast ook wel? ;)

Dus succes met je audi :thumbs:

Ik zou voor de A3 gaan, al vind ik die volvo ook erg vet!

• Topic Starter Topic Starter
haha..bedankt voor het advies mannen..:D..

de volvo is echter echt geen wijven auto..en met dat sportpakket vind ik hem zelfs een stuk aggressiever tonen dan de audi..

ik hou zelf ook van flink doortuffen..het racemonster in me lonkt in dat opzicht dan ook naar de audi..

wat al eerder is gezegd, is de audi wel een "oudere" auto..en voldoet de volvo aan de laatste technische ontwikkelingen..metname het interieur van de volvo (zwevend dasboard, de 4 stoelen) vind ik veel dynamischer dan dat van de audi..

ik heb in iedergeval voor morgen nog ff een testrit met de volvo gereserveerd..wellicht van de week nog ff in een golf 170pk tdi rijden omwille van de motor..die hebben ze dan wel weer beschikbaar.

klopt..heb ookal bij ziptuning zitten kijken..gaat ie naar 173 PK @ 395 nm
0-100 in 8,6 sec.

Klopt. Maar eigenlijk is er maar 1 echt goede tuner voor Volvo, rica is volgens mij de huis-tuner van volvo. Het kost misschien iets meer, maar dan heb je volgens mij ook echt goede tuning.

Ik ging absoluut voor de audi :)
stoer verhaaltje ...en nu is de Volvo toevallig ff een hype zoals de 307 HDI'tjes etc dat jaren geleden ook waren. Iedereen weet toch dat Volvo een auto is voor degelijke mensen welke veiligheid het belangrijkst vinden?

Waarom is het een minpunt dat je auto veilig is?

Daar komt bij dat de volvo minder waardevast is. En laten we eerlijk zijn? Ronde kontjes zijn nou eenmaal fijner om naar te kijken dan die grote vierkante blokkendozen!

Mmmmm volgens mij heb jij een brochure uit het jaar kruikje met een paar 740/760/940/960 modellen. De nieuwere volvo modellen zijn echt niet meer gedowngrade tanks hoor. Daarbij, minder waardevast? Volgens mij gaat dat reuze meevallen, zoals het nu lijkt wordt die c30 een behoorlijk populaire auto.
Een audi a3, daar kijkt echt niemand meer van op. Ik heb in het wild echter nog geen c30 gezien, dat zijn best wel kekke autootjes.

Terug
Naar boven