AndroidHealthClinic

M&F Sport schijven

Willem85

Dutch Bodybuilder
Waardering
18
Lengte
1m82
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Ik heb van deze een hoop schijven en zou er nog bij willen op de lange termijn.

Wie heeft er? Bestaan er ook schijven van 20 kg van? Welke kleur hebben die? Welke dikte?

Ja, ze bestaan. Ze kunnen een blauwe of zwarte kleur hebben. Ik heb er thuis ook zo'n 200kg van M&F schijven liggen. Dikte zou ik eens moeten checken morgen..
Ik verkoop ze wel niet, want ben er zeer tevreden van. Gaan een leven lang mee.

Laatst bewerkt:
Waar koop je die dan?

Ik heb ze van een sportschool overgekocht.

Laatst bewerkt:
ik heb thuis blauwe 20kg M&F schijven, dikte weet ik zo niet. Jules had paar maanden terug een grote lading te koop staan.

Jules had er inderdaad 2000kg te koop staan,had er toen ook gewild maar was te ver.
heb er hier ook intussen 300kg liggen ongeveer.
indeling is volgt.
25kg:rood,oranje achtig.
20kg:blauw
15kg:geel
allen dezelfde diameter
10kg:groen,kleiner diameter
andere:zwart:kleinere diameter

je hebt ook nog een versie volledig in het zwart,en zelf van die hoekige in het zwart(zoals die van helisport.
heb ergens een een site gezien in duitsland die ze nog verkochten,maar dat was al snel 4€/kg veel te duur,kun je zowel bumpers kopen.
is ook een duits merk dacht ik?

in nederland of belgie vind je ze bijna niet meer of je moet eens geluk hebben op 2ehands sites of een sportschool die overkop gaat.
hetzelfde met die russische(25kg,donkerood en dikker)

Laatst bewerkt:
Die hadden ze ook op vorige sportschool en zie je idd veel, goed materiaal idd! Niet erg dik ook dus je kan bar goed volladen ermee :D

Had die duitse site ook gezien, redelijk duur idd. Hoewel het het wel waard is denk ik. Maar idd met een sportschool die failliet gaat kan je geluk hebben.

Die hadden ze ook op vorige sportschool en zie je idd veel, goed materiaal idd! Niet erg dik ook dus je kan bar goed volladen ermee :D

Had die duitse site ook gezien, redelijk duur idd. Hoewel het het wel waard is denk ik. Maar idd met een sportschool die failliet gaat kan je geluk hebben.
ik had ooit de kans om voor 1€/kg een heleboel te kopen van een sportschool ergens in nederland,dacht dat het zo een 600kg was(waren wel allemaal 25kg en 15kg enkel,maar ik moest er 4 machines bij kopen,was alles tesamen een vp van 1100€ ongeveer incl levering.
maar ik had geen plaats om die apparaten te zetten,en hij wou ze niet appart verkopen dus heb ik ze laten schieten.

links m&f schijven:
duitse site:
[Link niet meer beschikbaar]

nog een duitse site site die ze verkoopt,wel goedkoper maar enkel hoekige zo te zien:
http://www.titan-fitness.de/katalog/gewichte

dit waren de schijven die jules verkocht,maar ik denk dat de meeste weg zijn,mss alleen nog klein grut:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f157/2000kg-m-and-f-olympische-schijven-voor-1-50-p-kg-315351/

er stonden er ook te koop op ebay,maar verkocht intussen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Olympic-R...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

die kleurcode schijven die FS nu verkopen zijn eigenlijk nageboost van die schijven,maar die van FS hebben zo een ronde binnenring,zeer vervelend,de die van MF hebben een platte ring en zitten stabieler op de stang,echter zijn ze niet van inox zoals die van FS,dus ze roesten wel.
beste schijven wat mij betreft,maar voor de deadliften vind ik die dikkere russische (of poolse) beter,omdat ze dikker zijn en stabieler op de grond liggen.

Zijn dit bumper plates? Zijn dat die waar een schijf ook een naam van een land heeft? ik dacht geel was sweden, blauw finland, rood germany?

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 12:57 ----------

Oh nee het zijn toch anderen.

Zijn dit bumper plates? Zijn dat die waar een schijf ook een naam van een land heeft? ik dacht geel was sweden, blauw finland, rood germany?

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 12:57 ----------

Oh nee het zijn toch anderen.
ze zijn allemaal rubber coated

Die site die je nu geeft is nog duurder dan die die ik eens zag, bijna 140 euro voor zo'n 25kg schijf... Dat is duurder dan wedstrijd PL schijven...

inderdaad,belachelijk duur.
weet je de site nog?

http://www.mf-sport.eu/downloads/katalog_2010.pdf

http://www.mf-sport.eu/downloads/mf2013_neu.pdf

op hun eigen site staan die 25'ers dus voor 110, nog steeds best duur maarja... Zie ook niet echt of het incl of excl btw is, scheelt ook serieus.

Vergelijk bv met Leoko is ook 110 voor een dunne ipf-approved 25kg schijf, wel zonder btw
eleiko 136, ook zonder btw...

Zo'n dingen moet je idd vooral geluk hebben met 2e hands mooie prijsjes te vinden, zelf aankopen is toch wel serieuze kost...

blijkbaar dus toch een duits merk.wist niet dat er een online-store was van M&F en dat ze zoveel materiaal hadden.
wel raar dat in die catalogus die gekleurde ook zo een ronde binnering hebben,de mijne zijn met een platte binnering,veel beter.
weet iemand trouwens waarvoor die gaten dienen?
er bestaat trouwens nog een merk allright ofzoiets,van welk land is dit?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wow, ik had niet zo veel reactie verwacht. Populaire schijven blijkbaar. Ik wou dat ik er meer had, maar ben niet van plan nieuwprijzen te betalen... Heb zelf 170 kg (6x15, 6x10, 4x5, 2x2.5), maar zou nog vier 20 kg schijven erbij willen. Ik weet alleen niet zeker of ik die dan allemaal tegelijk op een bar kan hangen. Beter 6 misschien.

@Anon01: ik vind die gaten wel handig als handvaten.

Vsral heeft er ook een paar en ze zien er alleszinds erg strak uit. :D

Lol, die ben ik nog voor hem gaan halen. :)

Wow, ik had niet zo veel reactie verwacht. Populaire schijven blijkbaar. Ik wou dat ik er meer had, maar ben niet van plan nieuwprijzen te betalen... Heb zelf 170 kg (6x15, 6x10, 4x5, 2x2.5), maar zou nog vier 20 kg schijven erbij willen. Ik weet alleen niet zeker of ik die dan allemaal tegelijk op een bar kan hangen. Beter 6 misschien.

@Anon01: ik vind die gaten wel handig als handvaten.
ik denk dat dat de bedoeling is die gaten.
topschijven idd,maar voor deadlifts zijn die poolse,russische,chineese,dunno nog beter.,rubber is iets zachter ook denk ik.
hier op het forum zouden ze vechten voor rubbercoated of bumper plates :D,die van jules waren snel verkocht.
daarom ook kon dat hij zelfs gerust 2€/kg kon vragen imo,als je ziet wat de nieuwprijs is...
@ Willem85,je kunt er ook 2x20van FS bijkopen he,of 2x25.of afwachten wat 2e hands sites bieden.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft iemand al de tijd gehad de 20en 25 kg schijven te meten op dikte? Thanks mannen

Terug
Naar boven