Fitness Seller

machine vs dumbbells

wie traint er al lang met een trainingsmaatje?

wie van jullie heeft al een hele tijd een trainingsmaat die je echt! goed helpt?:D

losse dumbbells omdat je zo ook je stabilisators ontwikkeld die anders door de machine worden overgenomen.

wil niet zeggen dat je niet af en toe een machine kunt gebruiken, al geef ik dan wel de voorkeur aan kabelmachines dus (straight arm) latpulldown, cable row, schouderoefeningen met de pulley

• Topic Starter Topic Starter
gewoon apparaten in het algemeen,

zoals peck deck en bech press bijvoorbeeld

mijn voorkeur ligt gewoon bij halters en barbells, niks beter dan dat koude harde staal om met te trainen :D het is idd ook bevorderlijk voor de balans

er is niets zo goed als de goede oude dumbbells en barbell imo,hardcore all the way ;)

:haha:

ja ken je die niet dan:P

Hij bedoeld natuurlijk dat ding wat je naar voren moet douwen...

Mijn ervaring TO is dat ik op een machine veel sneller blessures krijg. Vooral op die "benchpress" dus hou het liever gewoon bij losse gewichten

Losse gewichten zouden de basis moeten vormen van je trainings routine, dat betekend overigens niet dat je machines helemaal niet kunt gebruiken IMO.

losse gewichten ownen big time

machines zijn goed als je het meoilijk hebt om je evenwicht te bewaren

Losse gewichten zijn uiteraard het beste, maar machines voor de afwisseling is zeker niet slecht!

Terug
Naar boven