MuscleMeat

Macronutriënten verhouding

Arnoud256

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hi Bodybuilders,

Ik kom er niet helemaal uit met de macronutriënten.

Op dit moment ben ik aan het cutten tot een vetpercentage van 10%.
Hierbij is het wel van belang dat ik niet eruit ga zien als een lange slungel.
Ik probeer dus eigenlijk vet om te zetten in spiermassa.
Mijn secundaire doel is het opbouwen van kracht.

Ik ben een ectomorph.
Mijn voeding houd ik bij in de app Myfitnesspal.
Daarnaast voetbal ik ongeveer één tot twee keer in de week en fitness ongeveer vijf keer in de week. De dagen wanneer ik niet voetbal probeer ik te fitnessen.
Ik heb daarnaast een zittend beroep.

In mijn Fitnesspal heb ik de macronutriënten voor koolhydraten (40%), eiwitten (30%) en vetten (30%) ingevuld.

Ik vraag mij af of ik qua macronutriënten verhouding goed zit.

Alvast bedankt.

Groet, Arnoud

Laatst bewerkt:
Vet omzetten in spiermassa,hoe gaat dit in zn werk dan?

Je wil er uit zien als een lange slungel? Op 10 % vet met een gewicht van -70 en 1m88 zal dit zeker lukken

• Topic Starter Topic Starter
Hi Johnyjordaan,

Foutje, ik bedoel dat ik er niet uit wil zien als een lange slungel.

De krachttraining zorgt dat ik de eerste paar maanden breder/gespierder ben geworden.
En door een dagelijks calorietekort ben ik vetmassa kwijtgeraakt.

Nu begin ik op het punt te komen dat ik eerst meer spiermassa moet opbouwen waardoor ik gespierder/breder word en voordat mijn vetpercentage nog verder omlaag kan.

Laatst bewerkt:
Hey, maakt niet uit hoor ik begrijp wel wat je bedoelt.

Ik ben vroeger begonnen op 170cm en 48kg.
En heb veel tijd verspild door dan toch te cutten.
Want als je goed cut kom je niks aan..

En je hebt een calorieovershot nodig voor bij te komen.
Maar je bent ecto net als mij.

Blijf gewoon bulken tot je zeker 10kg over je lengte zit.
Dan moet je pas gaan cutten, je moet natuurlijk niet 20% vet krijgen.
Je hebt veel sneller je doel als je geoon even doorbijt en blijft bulken.

Je bent 1m88. Blijf bulken tot je 95 weegt. Eet gewoon veel.
En doe veel compound oefeningen. Train je grote spiergroepen helemaal kapot.

Ok dank je voor je advies, Sonnydv01.

Ik mis nogal wat informatie om je van een goed advies te kunnen voorzien.
Je geeft percentages voor de macro's, maar wat is 100% dan? Als jij bijvoorbeeld maar 1000 calorieen eet, dan zijn je percentages fucked up ;)

Wat als eerste van belang is om je van goed advies te kunnen voorzien is: wat is je onderhoud? (Het aantal calorieen wat je lichaam nodig heeft om op gewicht te blijven? Dus niet je BMR, dat is het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren zonder inspanning) Je kunt een theoretische benadering van je onderhoud berekenen op: Harris Benedict formule: je dagelijkse caloriebehoefte Of dit hetzelfde is in de praktijk zul je moeten ondervinden door te proberen.

Ik zou als ik jouw lengte en gewicht had minimaal op onderhoud eten om spiermassa aan te zetten en aan te komen. Want als je nu gaat cutten op dit gewicht en deze lengte blijft er sowieso een lange dunne slungel over. Dan heb je misschien aan het einde van je cut wel abs, maar abs on a skinny guy don't count...

Dank je voor je advies.
Mijn caloriebehoefte is op basis van Harris Benedict formule tussen de 2807 en 3124 kcal en mijn BMR is 1811kcal, maar in werkelijkheid eet ik minder ongeveer 2200kcal om op gewicht te blijven.

Daarom probeer ik nu eerst meer spiermassa te krijgen voordat ik het vetpercentage nog verder ga proberen te verlagen.

Volgens mij heb ik op een andere website mijn antwoord gevonden mede dankzij jullie adviezen/feedback.

Terug
Naar boven