Fitness Seller

Macronutriënten

Bezoekers in dit topic

GeoffreyM

Novice
Lid geworden
27 sep 2019
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m85
Dag allen,

Ik heb een vraag ivm macronutriëten.

De guidelines wat ik gezien heb op het forum zijn 2 - 2,5g eiwitten per kg lichaamsgewicht en 1g bij vetten, rest opvullen met koolhydraten.

Zelf weeg ik 88kg, wat zou neerkomen op 176g (of 220g) eiwitten, 88g vetten ..

De verdeling zou dan komen op 20% koolhydr. 35% eiwitten en 40% vetten.

Standaard hoor je wel vaker dat je best kijkt naar een 50% koolhydr. 30% eiwitten en 20% vetten verdeling.

Hoe is jullie ervaring hiermee ?
Ik kan me inbeelden dat er wel een goede (en tested) reden zal zijn achter de forum guidelines maar ik ben nogal nieuwsgierig. :)

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring.
 
Bij mij is het eerder 35 % eiwitten 45% carbs 20% vet. echt 100% accuraat is het nooit, zelfs niet bij de pro's :).
 
Grammen aanhouden. Als je heel hoog in kcal zit worden je eiwitten ook vaak extreem hoog. Dat is niet nodig en duur.
Zit je heel laag in kcal dan heb je te weinig eiwitten en vetten. Te weinig eiwit heb je slecht spierherstel en geen groei. Te weinig vetten gaan je hormonen eraan. Je hebt vetten nodig! Ook heb je vetten nodig voor celwand opbouw.

En daarbij zijn kcal en macro's op verpakkingen allemaal gemiddelden van metingen. Ook dat is niet exact.
Daarbij is ook het ene lijf t andere niet. Veel eiwit kan last geven van darmen en gasvorming. Sommige mensen gaan beter op hoger vet. Dus het blijven indicaties op grammen en dan kijken wat voor jou voegt.
 
Niet te moeilijk doen is mijn advies. Eet voldoende eiwitten en de rest maakt echt geen ene reet uit.
 
Wel, als je vetvrij denkt te moeten eten kan je zomaar ruim onder 0,5gram/kg zitten en als je dat lang aanhoud ga je echt problemen krijgen.
 
Wel, als je vetvrij denkt te moeten eten kan je zomaar ruim onder 0,5gram/kg zitten en als je dat lang aanhoud ga je echt problemen krijgen.

Je hebt gelijk, maar je hebt wel hele rare eetgewoontes als je dat voor elkaar zou krijgen.
 
Een BB dieet is toch alleen maar kipfilet, rijst, broccoli, magere kwark, whey en wat fruit?
 
Fruit ? Zee-fruit toch ?
Groente hoeft ook niet, kippen en koeien eten daarvan al genoeg, dan zit dat ook in het vlees. En je krijgt er een dikke pens van, kijk maar naar planten eters of vlees eters onder de andere zoogdieren :eatmeat:
 
Wel, als je vetvrij denkt te moeten eten kan je zomaar ruim onder 0,5gram/kg zitten en als je dat lang aanhoud ga je echt problemen krijgen.
Heb je daar ook een bron van?
 
Ja, maar niet paraat.
 
Back
Naar boven