MuscleMeat

Macro's eenpansgerechten

dtje1997

Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
75kg
Hoi Allemaal!

Ik ben nieuw op het forum dus ik hoop dat ik hier goed zit. Ik zit met een probleem en niemand lijkt mij te kunnen helpen, dus ik wil het graag hier proberen.

Ik volgt IIFMM om alles wat ik nodig heb binnen te krijgen. Maar ik kan er niet achterkomen hoe ik eenpansgerechten kan loggen.
Ik gebruik MyFitnessPal om alles bij te houden. Als ik nasi maak dan staat er natuurlijk een vooropgezet gerecht van nasi, alleen ik maak hem waarschijnlijk anders dan dat hun dat hebben gedaan en daardoor vertekend mijn beeld.

Mijn vraag is: hoe kan ik eenpansgerechten loggen?

Ik kan niet alles in aparte porties maken want dan wordt ik gek aangezien ik het voor mij en mijn vriend moet afwegen en noem maar op. Dus ik zou het fijn vinden als ik alles ook gewoon in een pan kan gooien (rijst, kip, groente en kruiden) en dan het totale product afwegen. Maar dan zit alles erin, hoe kan ik zowel de kip, als de groente als de rijst dan wegen als alles bij elkaar zit? Dit is hetzelfde met kip en rijst gerechten.
Als dit echt niet mogelijk is, iemand die tips heeft hoe ik dit in ieder geval makkelijker kan doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes, Dianta

Zelf gerecht aanmaken in MyFitnessPal en daar porties van maken.

Bijvoorbeeld totaal ingrediënten lasagne,aantal porties aangeven, klaar. Zo doe ik het tenminste.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, dat maar eens proberen. Ik dacht dat dat niet kon omdat er niet in elke portie een gelijke hoeveelheid van alles zit. Maar dat maakt niet zoveel uit dus?

Ik weeg meestal alle producten apart af en bereid het daarna, zo weet je hoeveel kcal/macro's er in het totaal zit..
Wanneer we dan gaan opscheppen wegen we beide af hoeveel we hebben en zo kun je bepalen hoeveel kcal en macro's je +- binnen hebt gekregen. (totaal gewicht is totaal kcal/macro's zoals afgewogen voor het koken, hierna delen door de 2 porties)
Belangrijk is dan wel dat je de pan leeg maakt, of je moet het restant ook weer afwegen maar dan wordt het wel een ingewikkeld verhaal voor een paar macro's.
Het blijft natuurlijk een beetje giswerk, aangezien je nooit exact de verhouding rijst/kip ofzo weet in de nasi.. (ik schep meestal stiekem meer kip uit de pan ;p)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga ermee aan de slag, bedankt!

Ik weeg alle ingrediënten en voer daarvan de helft in.
Meestal verdeel ik de hele pan dan exact op de gram over 2 borden, soms scheppen we gewoon op het oog evenveel op.

Nou, gelukkig hebben we dit ingewikkelde mysterie weer op kunnen lossen mannen. Op naar de volgende complexe case.

Ik neem altijd iets meer dan er in de pan zit...

Terug
Naar boven