XXL Nutrition

Macro's tracken tijdens bulk.

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Waardering
99
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Ayy,

Ik heb een vraagje, wat denken jullie over het macro's tracken tijdens het bulken. Tracken jullie ze? En zoja, omdat jullie dan bang zijn de calorieën niet te halen of omdat jullie anders te veel fastfood eten. Of eten jullie gewoon alles wat los en vast zit en is hoe 'meer' hoe 'beter'. Of is het calorieen doel halen zo gemakkelijk dat jullie ze wel MOETEN tracken omdat je anders te veel calorieën consumeert. Of kijken jullie gewoon naar jullie gewicht?

Alvast bedankt :)

??? nu concreet

Flauw dit, maar hoe doe je het zelf dan ?
Het zou me niet verbazen als er bij jou een misverstandje speelt.

Als je de app my fitnespall gebruikt dan voer je gewoon alles in en de app doet de rest.
Ik kijk altijd gewoon naar hoeveel calorieen ik binnen krijg en hoe mijn E / V / K verhouding liggen.
Zodoende kun je dan bijsturen.

IIFYM

Je stelt heel veel vragen die er op lijken dat er wat onduidelijkheid is bij je.
Klopt dat of zit ik er naast ?

Ik ben ook aan het bulken en ik doe het volgende :

Mijn 2g eiwit per kg heeft prioriteit om dit elke dag te behalen.
Daarna hou ik me aan een minimum aantal vet per dag. ( voor goede hormonen werking )
En al de rest van mijn kcal vul ik met mijn verdere verlangens zolang alles maar gebalanceerd is.
Is dit wat je bedoeld met je vragen ?

1> je kiest een kcal doel
2> je zorgt voor 2-2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
3> je zorgt voor 1+ gram vet per kilo lichaamsgewicht
4> je vult de rest van je kcal aan met carbs en vet tot je je doel behaalt hebt

Redelijk simpel, bij mij is het bijvoorbeeld 4500 kcal ~200 gram eiwit, ~130 gram vet, ~600 gram carbs (bij benadering)

Ik zet alles wat ik eet in een app en stel zo mijn eten door de dag af op mijn doelen.

Ik heb gewoon een vast dagelijks schema in de bulk. Niet meer en niet minder

1> je kiest een kcal doel
2> je zorgt voor 2-2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
3> je zorgt voor 1+ gram vet per kilo lichaamsgewicht
4> je vult de rest van je kcal aan met carbs en vet tot je je doel behaalt hebt

Redelijk simpel, bij mij is het bijvoorbeeld 4500 kcal ~200 gram eiwit, ~130 gram vet, ~600 gram carbs (bij benadering)

Ik zet alles wat ik eet in een app en stel zo mijn eten door de dag af op mijn doelen.
2-2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is té veel. Maximaal 2 is genoeg.

This guy disapproves: ( >3gr/kg/dag)

stel een schema op voor een week, wissel per dag een beetje in de vetten en koolhydraten, eiwitten kan evt ook maar hou deze rond 2g per kg lichaamsgewicht. Ik zelf doe aan carbcycling. Zoek uit wat voor jou goed werkt qua verhouding. Volg dit schema elke dag strak. Hou je vetpercentage bij en je totale gewicht. Groei je niet in gewicht voeg dan wat extra kcals toe. Gain je teveel vet de doe dan je kcals omlaag

stel een schema op voor een week, wissel per dag een beetje in de vetten en koolhydraten, eiwitten kan evt ook maar hou deze rond 2g per kg lichaamsgewicht.
Wat zou de toegevoegde waarde zijn van dit wisselen? Carb cycelen etc helpt aardig om water te verliezen maar geeft geen meerwaarde voor vetverlies voor zover ik weet

Wat zou de toegevoegde waarde zijn van dit wisselen? Carb cycelen etc helpt aardig om water te verliezen maar geeft geen meerwaarde voor vetverlies voor zover ik weet

Uit eigen ervaring weet ik dat er erg erg goed lean van bljf, heb dit ook in de cut gebruikt om te cutten en toch mijn kracht te behouden.

In de bulk merk ik dat ik leaner blijf dan wanneer ik dit niet doe, overigens is het voor iedereen verschillend.

Uit eigen ervaring weet ik dat er erg erg goed lean van bljf, heb dit ook in de cut gebruikt om te cutten en toch mijn kracht te behouden.

In de bulk merk ik dat ik leaner blijf dan wanneer ik dit niet doe, overigens is het voor iedereen verschillend.
Je carb EN KCAL cycled dan wss? Want het maakt geen moer uit voor lichaamscompositie of je nou high fat low carb of andersom zit op het zelfde calorie aantal.

Je carb EN KCAL cycled dan wss? Want het maakt geen moer uit voor lichaamscompositie of je nou high fat low carb of andersom zit op het zelfde calorie aantal.
Ja uiteraard wisselt mijn kcal dan ook, op trainingsdagen zijn mijn carbs hoog en kcals dus ook. Op restdays lager

Ja uiteraard wisselt mijn kcal dan ook, op trainingsdagen zijn mijn carbs hoog en kcals dus ook. Op restdays lager
Zo deed ik het ook. Alleen vanaf volgende bulks ga k ook op rustdagen in surplus maar wel nog K en V cyclen. Reden hiervoor; na legs heb ik altijd rustdag. En vind mijn benen niet tof bij lopen. Dus wil ze voldoende voeding geven om te kunnen groeien. En dus niet steeds na legday op onderhoud.

Terug
Naar boven