AndroidHealthClinic

Magere melk in whey shake, vertraging opname ?

artrixi

Cool Novice
Waardering
14
Lengte
1m76
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Omdat ik vaak meteen na school ga trainen is het lastig voor me om een Pre en Post workout shake mee te nemen. Dus heb even gegoogled en vond van die voorgeprepareerde whey shakes die je makkelijk kan meenemen.
Echter las ik dat er magere melk in zat en bij mijn weten vertraagt dat de eiwit opname, zit ik fout of mix ik beter zelf wheypoeder met water en evt dextrose ?

Ingrediënten: magere melk, water, maltodextrine, sacharose, melkeiwit concentraat, aroma (mager chocolade poeder), kleurstoffen: bètacaroteen en riboflavine, (verdikkingsmiddel: carrageen), zoetstof: acesulfaam K. Verpakking: Karton met 12 tetras van 330 ml. Beschikbare opties:

Hoezo lastig? Neem het gewoon mee in een shake beker en als je het wilt drinken voeg je er water aan toe. Problem solved!

Gewoon je pre workout thuis nemen... moet je toch minstens een half uur van tevoren innemen. Dan je postworkout gewoon in je shakebeker zoals al is gezegt. Niks moeilijks aan toch?

Ingrediënten: magere melk, water, maltodextrine, sacharose, melkeiwit concentraat, aroma (mager chocolade poeder), kleurstoffen: bètacaroteen en riboflavine, (verdikkingsmiddel: carrageen), zoetstof: acesulfaam K.

Weinig "whey" in je "voorgeprepareerde whey shake" vind ik.

Ja. Whey met water word sneller in je lichaam opgenomen.

Daar kan ik me nog niet zomaar bij aansluiten, ik verwijs het naar het land der fabelen. Melk vertraagt de opnamen van de whey niet, daarvoor zit er te weining eiwit in. Het zou zelfs door de melksuikers de opname iets kunnen versnellen.

Ik neem zelf mijn shake ook vaak met melk, is prima en nog lekkerder ook.

Heb mijn shake ook altijd met melk. Heb nog nooit met water geprobeerd. De reden dat ik het altijd met melk neem is met reden dat ik dan ook weer gelijk wat Kcal binnen krijg.

Daar kan ik me nog niet zomaar bij aansluiten, ik verwijs het naar het land der fabelen. Melk vertraagt de opnamen van de whey niet, daarvoor zit er te weining eiwit in. Het zou zelfs door de melksuikers de opname iets kunnen versnellen.

Oké, zo leer ik ook iedere dag nog weer ;)

• Topic Starter Topic Starter
ok bedantk allemaal

Echter las ik dat er magere melk in zat en bij mijn weten vertraagt dat de eiwit opname,

Niet echt. Het percentage caseine bij een gemiddelde wei/melkshake is zo klein dat het geen signifikant verschil maakt.

Trouwens, er staat in de wetenschap sectie onderzoek wat als conclusie heeft dat iets vertraagde opname wat groei aangaat beter is.

Geef trouwens het merk eens, want in de ingredientenlijst die je geeft staat als hoofdbron magere melk wat zou betekenen dat het grootste deel caseine is.

Laatst bewerkt:
Is dit'm ?

SPORTS SHAKE is een kant en klare eiwit/koolhydraat drank die snel de energiereserves aanvult ( 40 gram koolhydraten per tetra pak) en de recuperatie bevordert. Zijn speciale eiwitsamenstelling ( 20 gram per tetra pak) zorgt voor een sneller herstel van het spierweefsel. Bovendien bevat SPORTS SHAKE minder dan 1 gram vet per Tetra Pak van 330 ml. Kan ook als vervangmaaltijd of als gezond tussendoortje worden gebruikt.

Smaken: vanille, chocolade, aardbei en banaan.

Ingrediënten: magere melk, water, maltodextrine, sacharose, melkeiwit concentraat, aroma (mager chocolade poeder), kleurstoffen: bètacaroteen en riboflavine, (verdikkingsmiddel: carrageen), zoetstof: acesulfaam K.

Verpakking: Karton met 12 tetras van 330 ml.

Nutritional Information
Per 330ml serving Per 100ml
Kjoules 1023 310
Calories 241 73
Protein 20g 6g
Carbohydrates 40g 12g
of which sugars 28g 8.6g
Fat 0.3g 0.1g

Ik kan nergens de verdeling caseine/wei vinden wat als het hoofdingredient magere melk is dus wel 80/20 zal zijn (80%C/20%W)

• Topic Starter Topic Starter
Is dit'm ?

SPORTS SHAKE is een kant en klare eiwit/koolhydraat drank die snel de energiereserves aanvult ( 40 gram koolhydraten per tetra pak) en de recuperatie bevordert. Zijn speciale eiwitsamenstelling ( 20 gram per tetra pak) zorgt voor een sneller herstel van het spierweefsel. Bovendien bevat SPORTS SHAKE minder dan 1 gram vet per Tetra Pak van 330 ml. Kan ook als vervangmaaltijd of als gezond tussendoortje worden gebruikt.

Smaken: vanille, chocolade, aardbei en banaan.

Verpakking: Karton met 12 tetras van 330 ml.

Nutritional Information
Per 330ml serving Per 100ml
Kjoules 1023 310
Calories 241 73
Protein 20g 6g
Carbohydrates 40g 12g
of which sugars 28g 8.6g
Fat 0.3g 0.1g

Ik kan nergens de verdeling caseine/wei vinden wat als het hoofdingredient magere melk is dus wel 80/20 zal zijn (80%C/20%W)
Yup dat is em, had inderdaad al de info er moeten bijzetten. Ik ging er vanuit dat het op wei gebaseerd was, blijkbaar niet dus

wei is een fractie van melkeiwit.

Zo doe ik het ook altijd en met de shakebaker van xxl word het ook nog lekker luchtig dus lijkt het net roomig heerlijk :)

Terug
Naar boven