XXL Nutrition

Magnificent - Body & Fit Sports Nutrition

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 0)

wjglinders

Novice
Lid geworden
6 jun 2013
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
10%
Bij mijn training gebruik ik nu:

08:00
havermout / whey / brinta / melk

08:59
BCAA/water

09:00
Training(dit doe ik 5x p/week 2x full body kracht, 2x cardio a 45 min HIT en een keer bootcamp)
NA trainen direct banaan en 5 min later whey/water

Ik denk erover om NR1 en/of Magnificent te gaan gebruiken...
Hoe kan ik dit eventueel het beste implementeren, wat is het voordeel tegenover wat ik nu gebruik en hoe zit het met cardio/bootcamp(krachtoefeningen en hardlopen) en NR1/Magnificent (of anderen).

MVG

Laatst bewerkt:

VinnieVince

Monstrous Giant
Lid geworden
13 mrt 2013
Waardering
2.434
Lengte
1m93
Massa
73kg
Vetpercentage
35%
Bij mijn training gebruik ik nu:

08:00
havermout / whey / brinta / melk

08:59
BCAA/water

09:00
Training(dit doe ik 5x p/week 2x full body kracht, 2x cardio a 45 min HIT en een keer bootcamp)
NA trainen direct banaan en 5 min later whey/water

Ik denk erover om NR1 en/of Magnificent te gaan gebruiken...
Hoe kan ik dit eventueel het beste implementeren, wat is het voordeel tegenover wat ik nu gebruik en hoe zit het met cardio/bootcamp(krachtoefeningen en hardlopen) en NR1/Magnificent (of anderen).

MVG
Als je whey pakt dan zijn bcaa's uurtje erna dubbelop, dus kan je achterwege laten. NR1 neem je (half uurtje ong) voor je training, magnificent (direct) erna. Alhoewel een banaan en suikerhoudende drank direct na je training ook prima is.

B&F

Gargantuan Beast
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 okt 2008
Waardering
704
Morgen komt de Magnificent weer in de actie:)

Trickster

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 okt 2005
Waardering
254
Lengte
1m79
Massa
107kg
Vetpercentage
10%
Altijd handig! :D

maarten4

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
18 aug 2008
Waardering
19
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Had ik dit maar eerder gezien, dan had ik een dag gewacht :) De orange smaakt zo lekker na training, 70 gram is zo weg :)

Rebelbaby357

Cool Novice
Lid geworden
20 jun 2013
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
94kg
Vetpercentage
11%
Net weer besteld...samen met de superieure Miscellar Casein. Vele malen beter dan die vieze kwark ;)

bartio23

Novice
Lid geworden
29 feb 2012
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Ik zat te denken om als pwo de assault van muscle pharm te gaan gebruiken en als post magnificent. en dan op rustdagen nr1 direct na het opstaan. dit leek me wel een gepaste keuze.

maar als ik magnificent als post pak is mijn whey + dextrose dan nog nodig (vervangen of beide?)

of is het misschien beter om superduo te pakken dus nr1 ipv assault voor de training?

tevens pak ik ook muscle protect tijdens de training.

jesse2010

Huge Freak
Lid geworden
16 jan 2012
Waardering
391
Ik zat te denken om als pwo de assault van muscle pharm te gaan gebruiken en als post magnificent. en dan op rustdagen nr1 direct na het opstaan. dit leek me wel een gepaste keuze.

maar als ik magnificent als post pak is mijn whey + dextrose dan nog nodig (vervangen of beide?)

of is het misschien beter om superduo te pakken dus nr1 ipv assault voor de training?

Assault of Nr1 is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik zelf zou mooi Nr1 met magnificent combineren dat moet het doen werkt voor velen

VinnieVince

Monstrous Giant
Lid geworden
13 mrt 2013
Waardering
2.434
Lengte
1m93
Massa
73kg
Vetpercentage
35%

Nr1 en assault zijn beide pre-wo's. Die pak je niet op rustdagen. Als je magnificent hebt dan is dextrose idd overbodig, maar het is geen vervanging van je whey, die je overigens beter vóór je training kunt pakken (bijv whey 1 a 1.5u voor je training, pre-wo 30 minuten ervoor) en dan hoef je ook geen amino's (muscle protect) tijdens de training te pakken.

B&F

Gargantuan Beast
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 okt 2008
Waardering
704
Als je Nr1 en Magnificent in de combi pakt dan zou ik het zo doen::)

Trainingsdagen:
Nr1 voor de training
Magnificent na de training (20 min daarna Whey)

Rustdagen
Alleen Nr1 's ochtends (geen magnificent)

Trickster

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 okt 2005
Waardering
254
Lengte
1m79
Massa
107kg
Vetpercentage
10%
Als je Nr1 en Magnificent in de combi pakt dan zou ik het zo doen::)

Trainingsdagen:
Nr1 voor de training
Magnificent na de training (20 min daarna Whey)

Rustdagen
Alleen Nr1 's ochtends (geen magnificent)
Mee eens!
45-60min na de whey goede solid meal erachter aan.

JOHNNY X

Novice
Lid geworden
23 aug 2013
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
6%
Ik combineer m'n ontbijt altijd met whey. Namelijk havermout + whey proteine + water, beetje door elkaar roeren.

En de Magnificent doe ik altijd gelijk na de workout en ong 5 min daarna een eiwitshake.
Werkt voor mij prima.
Maar volgens mij heeft het 20 min wachten na de Magnificent en daarna pas eiwitshake vooral te maken ivm de creatine opname? Heb ik eerst ook gedaan maar ik merk tot nu toe geen verschil of ik nou 5 minuten wacht, of 20 minuten. Maarja, ik gebruik als pre-workout ook altijd creatine.

VinnieVince

Monstrous Giant
Lid geworden
13 mrt 2013
Waardering
2.434
Lengte
1m93
Massa
73kg
Vetpercentage
35%
Ik combineer m'n ontbijt altijd met whey. Namelijk havermout + whey proteine + water, beetje door elkaar roeren.

En de Magnificent doe ik altijd gelijk na de workout en ong 5 min daarna een eiwitshake.
Werkt voor mij prima.
Maar volgens mij heeft het 20 min wachten na de Magnificent en daarna pas eiwitshake vooral te maken ivm de creatine opname? Heb ik eerst ook gedaan maar ik merk tot nu toe geen verschil of ik nou 5 minuten wacht, of 20 minuten. Maarja, ik gebruik als pre-workout ook altijd creatine.
Nee voor de creatine opname maakt het niks uit. Het gaat erom dat als je whey en magnificent in je maag hebt dat magnificent (ingredienten dan) geen prioriteit meer krijgen en dat is juist de bedoeling. Je wilt dat als eerste de stoffen van magn worden opgenomen

T101

Cool Novice
Lid geworden
11 aug 2010
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
2 maatscheppen met daarin dik 53 gram koolhydraten (suikers), is dat niet een enorme hoeveelheid? Ik weet niet of mijn lichaam al die suikers na de training goed opneemt. Ben bang dat er een deel opgeslagen wordt als vet. Ik nam daarom altijd 1 maatschep na de training en ik merkte dat mijn herstel dan ook al beter werd. 2 maatscheppen heb ik ook geprobeerd, maar naar mijn gevoel werkte dit niet of nauwelijks beter dan 1 maatschep. Het zal per lichaam ook wel verschillen. Ik ben 1,88, 89,5 kg en 11,5% vetpercentage. Wellicht dat ik aan 1 maatschep gewoon voldoende heb om mijn spieren te laten herstellen.

B&F

Gargantuan Beast
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 okt 2008
Waardering
704
2 maatscheppen met daarin dik 53 gram koolhydraten (suikers), is dat niet een enorme hoeveelheid? Ik weet niet of mijn lichaam al die suikers na de training goed opneemt. Ben bang dat er een deel opgeslagen wordt als vet. Ik nam daarom altijd 1 maatschep na de training en ik merkte dat mijn herstel dan ook al beter werd. 2 maatscheppen heb ik ook geprobeerd, maar naar mijn gevoel werkte dit niet of nauwelijks beter dan 1 maatschep. Het zal per lichaam ook wel verschillen. Ik ben 1,88, 89,5 kg en 11,5% vetpercentage. Wellicht dat ik aan 1 maatschep gewoon voldoende heb om mijn spieren te laten herstellen.
Nee hoor, dat is geen enkel probleem. We zijn uitgegaan van een gemiddeld gewicht en na de training heeft het lichaam ongeveer 0,7-0,8gr per kilo nodig. Vandaar de 53 gram. Na een intensieve training is dat zeker geen probleem en zal het lichaam zeker niet opslaan. 1 schep kan uiteraard ook, maar jemoet er wel rekening mee houden dat je dan ook een halve dosering aan bouwstenen binnen krijgt. Vandaar het zeker aan te raden is om 2 maatscheppen te nemen:)

Ralf

Sniezel

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
6 okt 2011
Waardering
568
Lengte
1m82
Massa
95kg
Vetpercentage
6%
Gewoon 2 scheppen doen ;)
Er wordt niets opgeslagen als vet of wat dan ook. Het gaat om de insuline die de snelle suikers verzorgen.
Hierdoor worden de andere voedingstoffen die je de magnificent zit direct opgenomen/getransporteerd.

Daarom zetten de pro's ook insuline na de training. Dit kan je natural nabootsen doormiddel van snelle carbs na je training te nemen.

Bovenaan