AndroidHealthClinic

Man zwaargewond bij racistische vechtpartij in Aalst

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Man zwaargewond bij racistische vechtpartij in Aalst

In Aalst is vanmorgen een 31-jarige man zwaargewond geraakt tijdens een vechtpartij. Dat meldt het parket van Dendermonde. De man kreeg het aan de stok met een 21-jarige man van Rwandese afkomst omdat hij racistische opmerkingen maakte. Het kwam tot een vechtpartij waarbij de man van Rwandese afkomst zijn uitdager met een ijzeren staaf op het hoofd sloeg.

Stabiel
De 31-jarige man werd in levensgevaar naar het ziekenhuis van Aalst gebracht, maar zijn toestand is inmiddels stabiel. De vechtpartij speelde zich af rond 4.30 uur in de omgeving van het Vredesplein in het centrum van Aalst.

Beledigingen
De jongeman van Rwandese afkomst, de 21-jarige Joeri V.V. uit Aalst, liep met zijn 18-jarige vriendin Virginie S. van de uitgaansbuurt naar huis. Op een motorfiets passeerde de 31-jarige Aalstenaar Thierry V., met achterop een minderjarig meisje. De man riep racistische beledigingen naar Joeri V.V. en stapte van zijn motor. Hij sloeg Virginie S. met zijn motorhelm, aldus nog het parket.

IJzeren staaf
De lokale politie van Aalst kwam daarop tussenbeide en kon de gemoederen bedaren. De betrokkenen gingen elk hun weg maar enkele straten verderop begon het incident opnieuw. Thierry V. stapte opnieuw af en belaagde Joeri V.V.. De jongeman liep eerst weg maar werd achternagezeten door Thierry V. Er volgde een vechtpartij, waarbij Joeri V.V. zijn uitdager met een ijzeren staaf op het hoofd sloeg, zegt de Dendermondse parketwoordvoerder Theo Byl.

Pretoriaanse probatie
Joeri V.V. werd na de feiten opgepakt. Hij werd niet voorgeleid bij de onderzoeksrechter van Dendermonde. Het parket beschouwt de feiten als uitlokking door het slachtoffer en ging over tot pretoriaanse probatie. Dat betekent dat Joeri V.V. naar huis mag maar enkele voorwaarden opgelegd krijgt. (belga)

Je weet toch dat zwarten snachts altijd ijzeren staven bij zich hebben... :rolleyes:

Opgeruimd staat netjes :D

En terecht

en dat op het "vredesplein" !!

Ja zeker terecht, hopen dat die kerel nog lekker lang last van zijn kop krijgt.

Het loopt nog een keer helemaal uit de hand...

Dat zal de vuile racist leren!

Joeri V.V. werd na de feiten opgepakt. Hij werd niet voorgeleid bij de onderzoeksrechter van Dendermonde. Het parket beschouwt de feiten als uitlokking door het slachtoffer en ging over tot pretoriaanse probatie. Dat betekent dat Joeri V.V. naar huis mag maar enkele voorwaarden opgelegd krijgt. (belga)

gelukkig maar, net goed voor die racist

Mjah lekker voor hem
Ik had precies hetzelfde gedaan
Wel knap dat die gozer zich nog zo lang kon inhouden
Er waren 4 momenten ofzo waarbij hij al erop los kon slaan
Pas na 4 of 5 keer uitgedaagd te worden grijpt hij in

Goede acte van die Rwandese gast :thumbs:

Dat hij er niet in klom toen zijn vriendin werd geslagen met de helm :(
Schelden maakt mij niet zo uit, maar niet aan mij of aan mijn vriendin komen :fire:

owned

Beetje vreemd dat je mensen in mekaar mag kloppen met ijzeren staven zonder vervolgt te worden..

Ook niet echt normaal.

De vechtpartij speelde zich af rond 4.30 uur in de omgeving van het Vredesplein in het centrum van Aalst.
Op een motorfiets passeerde de 31-jarige Aalstenaar Thierry V., met achterop een minderjarig meisje.

Beetje vreemd dat je mensen in mekaar mag kloppen met ijzeren staven zonder vervolgt te worden..

Het is maar net hoe je het bekijkt. Als hij die ijzeren staaf al bij zich had, dan moet ie wel een straf krijgen imo. (dat is net zoiets als met een mes rondlopen)

Maar als hij die ijzeren staaf tijdens de vechtpartij ergens opgeraapt heeft en zich ermee verdedigd heeft, dan valt het imo gewoon onder zelf verdedigen. En vind ik de straf wel passelijk.

racisme is jou niet vreemd precies?
Waar komt dat nou ineens vandaan. Ben je nu ook al racist als je het vreemd vindt dat mensen in elkaar mogen geslagen worden met ijzeren staven als 'zelfverdediging'. Kan er naast zitten hoor, maar volgens mij is zelfverdediging wel wat anders dan iemand met wapens het ziekenhuis inkloppen. Verdedigen = zorgen dat je zelf niet verwond geraakt, aanvallen = iemand anders verwonden. Vandaar, beetje vreemd dat zo iemand dan naar huis mag terwijl de andere in het kliniek ligt, blijkbaar zijn racisten volgens politie meteen vogelvrij :scratch:

Terug
Naar boven