AndroidHealthClinic

Man zwaargewond bij racistische vechtpartij in Aalst

Die gast die heeft uigedaagd zal voort wel 2 of zelfs 3 keer nadenken voor hij een n*ger gaat lastig vallen.

Hij heeft gewoon zijn verdiende loon gekregen.
Nadat hij de vriendin had geslagen kon hij blijkbaar ook gewoon wegkomen waarom zou die rwandees wel een straf of gelegd krijgen?!?!? (Is wel iets lijper wat ie heeft gedaan maar dan nog!)

Als jij discrimineerde opmerkingen krijgt van 1 of andere randdebiel in de 30 met een minderjarig meisje achterop waar ie ff stoer voor wil doen wanneer zou je dan gehoor geven aan zo iemand? Waarom niet de eer aan jezelf houden en em negeren? Wees dan zelf de wijste ipv je te laten uitlokken

Dit slaat natuurlijk nergens op wat je zegd.. als ik discrimineerende opmerkingen naar mijn hoofd krijg door een randdebiel (dit is overigens geen feit dat ie een randdebiel is maar voor het gemak zullen we het maar aannemen) met een minderjarige meisje achterop (kan van alles zijn.. voor hetzelfde geld is het z'n nichtje of zusje dus dat zegt mij niks) dan zal ik ze negeren maar het wordt een ander verhaal als die zogeheten randdebiel afstapt en mij of mijn vriendin met een helm slaat.. randdebiel of niet.. van mij of van mijn vriendin blijf je af... daarna wanneer alles is opgelost verderop weer die gozer tegenkomen en wat er dan is gebeurd.. dat weet niemand.. staat niet in het stukje... nog steeds kalm blijven is makkelijker gezegd dan gedaan.. wie weet is ie niet weer aangevallen... beetje simplistisch om te zeggen dat je er geen gehoor aan moet geven...

Knul wat zeg je allemaal...?

Met het beetje kennis van strafrecht dat ik heb denk ik na bovenstaand verhaal ook direct aan een duidelijk geval van noodweer-exces. Dit is een schulduitsluitingsgrond maar geen vrijbrief om ongebreideld geweld te gebruiken jegens een belager.

Overigens krijgt die kl***zak mijn inziens zijn verdiende loon, maar ik vind ook de opmerking van Stillstrong terecht.

Zoutzak.. je weet niet wat er is gebeurd dus wanneer de Rwandees niet vervolgt wordt dan zal daar een goede reden voor zijn.. noodweer-exces is idd een schulduitsluitingsgrond en weet jij hoe hard de jongen sloeg? of hoe vaak? etc..etc..(je weet niet wat de impact van het geweld is geweest) uit dit stukje is niks op te maken wat betreft het incident om daar een oordeel over te kunnen geven.

De opmerking van StillStrong is niet terecht.. zekers als je zijn postgeschiedenis kent dan zal het niet zo moeilijk zijn om zijn intenties te begrijpen..... hij zal nog moeten gaan googelen om uit te zoeken wat noodweer-exces uberhaupt betekent.

je moet men post nu niet verkeerd begrijpen maar ik heb het stukje net op nieuws voorbij zien komen. ik vind het alleen erg raar dat ze enkel 1 kant van het verhaal vertellen. de gozer met zijn scooter was bewusteloos en is deze avond pas bijgekomen en begint nu pas trug te spreken, is het niet zo dat er ook naar de andere kant geluisterd moet worden ? Het verhaal verschijnt al onmiddelijk om tv en op internet ? Begrijp me niet verkeerd , ik wil nu niet racist naar men hoofd gesmeten krijgen... maar dat koppel kan zeggen wat ze willen zolang de scooterboy niet bij bewustzijn is :)

slotje, hier komen rellen van.

je moet men post nu niet verkeerd begrijpen maar ik heb het stukje net op nieuws voorbij zien komen. ik vind het alleen erg raar dat ze enkel 1 kant van het verhaal vertellen. de gozer met zijn scooter was bewusteloos en is deze avond pas bijgekomen en begint nu pas trug te spreken, is het niet zo dat er ook naar de andere kant geluisterd moet worden ? Het verhaal verschijnt al onmiddelijk om tv en op internet ? Begrijp me niet verkeerd , ik wil nu niet racist naar men hoofd gesmeten krijgen... maar dat koppel kan zeggen wat ze willen zolang de scooterboy niet bij bewustzijn is :)

Das idd waar
Als ik een ding geleerd heb is het niet te snel voorop op dingen te lopen
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Maar het lijkt mij dat zijn verhaal redelijk betrouwbaar is...?

Das idd waar
Als ik een ding geleerd heb is het niet te snel voorop op dingen te lopen
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Maar het lijkt mij dat zijn verhaal redelijk betrouwbaar is...?

Dude dit is nieuws van het internet, dat is zo betrouwbaar als de onschuld van Saddam Hoessein.

Uberhaupt al raar dat gasten rottigheid uithalen waar een vrouw bij is.....vage zooi.

• Topic Starter Topic Starter
Dat ze elkaar na die eerste opstoot noch eens treffen is echt geen toeval hoor. Die kerel met z'n brommer had gemakkelijk kunnen wegrijden maar koos ervoor om de Rwandees achterna te rijden om verder rel te schoppen.

Mooie les voor die relnicht...

Zoutzak.. je weet niet wat er is gebeurd dus wanneer de Rwandees niet vervolgt wordt dan zal daar een goede reden voor zijn.. noodweer-exces is idd een schulduitsluitingsgrond en weet jij hoe hard de jongen sloeg? of hoe vaak? etc..etc..(je weet niet wat de impact van het geweld is geweest) uit dit stukje is niks op te maken wat betreft het incident om daar een oordeel over te kunnen geven.
...dus dat is exact hetgeen ik niet doe... :rolleyes:

Feit is dat er iemand zwaargewond in het ziekenhuis ligt, dus dat er zwaar geweld is toegepast spreekt voor zich, vandaar de kwalificatie noodweer-exces.

Ik neem hier niemand in verdediging, maar ga anders de casuïstiek eens na; genoeg interessante arresten waarbij de noodweer zo ver gaat dat het niet vanzelfsprekend leidt tot uitsluiting van schuld. Want mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg blijft nu eenmaal een strafbaar feit.

De opmerking van StillStrong is niet terecht.. zekers als je zijn postgeschiedenis kent dan zal het niet zo moeilijk zijn om zijn intenties te begrijpen..... hij zal nog moeten gaan googelen om uit te zoeken wat noodweer-exces uberhaupt betekent.
Daar heb ik geen zicht op, maar vond zijn opmerking hier terecht. Dat staat los van wat voor onzin hij voorheen zou hebben geroepen.

Ach een pleurisracist minder zou voor de wereld geen slechte zaak zijn. Voor degenen die vallen over mijn ongenuanceerdheid, dien maar een topicreport in of zo.

Die Rwandees heeft prima gehandeld. Hij werd meermaals belaagd, kon geen kant op. Hopelijk heeft die racist z'n lesje geleerd.

Ach een pleurisracist minder zou voor de wereld geen slechte zaak zijn. Voor degenen die vallen over mijn ongenuanceerdheid, dien maar een topicreport in of zo.

Ach, een allochtoon minder zou voor de meeste van DBB ook geen probleem zijn. :D

• Topic Starter Topic Starter

Eric die buiten de lijntjes kleurt... wat een memorabele dag zeg :D

@Delguy: kaaskop!

...dus dat is exact hetgeen ik niet doe... :rolleyes:

Feit is dat er iemand zwaargewond in het ziekenhuis ligt, dus dat er zwaar geweld is toegepast spreekt voor zich, vandaar de kwalificatie noodweer-exces.

Ik neem hier niemand in verdediging, maar ga anders de casuïstiek eens na; genoeg interessante arresten waarbij de noodweer zo ver gaat dat het niet vanzelfsprekend leidt tot uitsluiting van schuld. Want mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg blijft nu eenmaal een strafbaar feit.

Ik loop hier ook niemand te verdedigen.. begrijp me niet verkeerd.. ik zeg alléén dat de feiten hier te sumier zijn om uberhaupt een mening over te kunnen vormen.. als de belaagde niet vervolgd wordt dan zal daar wel een goede reden voor zijn.. immers is één klap genoeg om iemand het ziekenhuis in te slaan bij wijze van spreken (heb toevallig zelf een voorbeeld in mijn omgeving van een soortgelijke situatie alléén niet met racistisce redenen zeg maar.. die persoon hoefde ook niet voor te komen en terecht).. maar ik begrijp je punt opzich wel...

Daar heb ik geen zicht op, maar vond zijn opmerking hier terecht. Dat staat los van wat voor onzin hij voorheen zou hebben geroepen.

Op één of andere manier heb ik m'n bedenkingen over zijn opmerking maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik hem hier nog nooit op een zinnige opmerking heb kunnen betrappen maar mischien is dat wel een vooroordeel van mijn kant...

Terug
Naar boven