De volgende keer dat iemand mij kaaskop noemt ram ik zijn schedel ook in!

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als jij discrimineerde opmerkingen krijgt van 1 of andere randdebiel in de 30 met een minderjarig meisje achterop waar ie ff stoer voor wil doen wanneer zou je dan gehoor geven aan zo iemand? Waarom niet de eer aan jezelf houden en em negeren? Wees dan zelf de wijste ipv je te laten uitlokken
Knul wat zeg je allemaal...?
Met het beetje kennis van strafrecht dat ik heb denk ik na bovenstaand verhaal ook direct aan een duidelijk geval van noodweer-exces. Dit is een schulduitsluitingsgrond maar geen vrijbrief om ongebreideld geweld te gebruiken jegens een belager.
Overigens krijgt die kl***zak mijn inziens zijn verdiende loon, maar ik vind ook de opmerking van Stillstrong terecht.

je moet men post nu niet verkeerd begrijpen maar ik heb het stukje net op nieuws voorbij zien komen. ik vind het alleen erg raar dat ze enkel 1 kant van het verhaal vertellen. de gozer met zijn scooter was bewusteloos en is deze avond pas bijgekomen en begint nu pas trug te spreken, is het niet zo dat er ook naar de andere kant geluisterd moet worden ? Het verhaal verschijnt al onmiddelijk om tv en op internet ? Begrijp me niet verkeerd , ik wil nu niet racist naar men hoofd gesmeten krijgen... maar dat koppel kan zeggen wat ze willen zolang de scooterboy niet bij bewustzijn is![]()
Das idd waar
Als ik een ding geleerd heb is het niet te snel voorop op dingen te lopen
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Maar het lijkt mij dat zijn verhaal redelijk betrouwbaar is...?
...dus dat is exact hetgeen ik niet doe...Zoutzak.. je weet niet wat er is gebeurd dus wanneer de Rwandees niet vervolgt wordt dan zal daar een goede reden voor zijn.. noodweer-exces is idd een schulduitsluitingsgrond en weet jij hoe hard de jongen sloeg? of hoe vaak? etc..etc..(je weet niet wat de impact van het geweld is geweest) uit dit stukje is niks op te maken wat betreft het incident om daar een oordeel over te kunnen geven.
Daar heb ik geen zicht op, maar vond zijn opmerking hier terecht. Dat staat los van wat voor onzin hij voorheen zou hebben geroepen.De opmerking van StillStrong is niet terecht.. zekers als je zijn postgeschiedenis kent dan zal het niet zo moeilijk zijn om zijn intenties te begrijpen..... hij zal nog moeten gaan googelen om uit te zoeken wat noodweer-exces uberhaupt betekent.
Ach een pleurisracist minder zou voor de wereld geen slechte zaak zijn. Voor degenen die vallen over mijn ongenuanceerdheid, dien maar een topicreport in of zo.

Ach een pleurisracist minder zou voor de wereld geen slechte zaak zijn. Voor degenen die vallen over mijn ongenuanceerdheid, dien maar een topicreport in of zo.

Ach, een allochtoon minder zou voor de meeste van DBB ook geen probleem zijn.![]()

...dus dat is exact hetgeen ik niet doe...![]()
Feit is dat er iemand zwaargewond in het ziekenhuis ligt, dus dat er zwaar geweld is toegepast spreekt voor zich, vandaar de kwalificatie noodweer-exces.
Ik neem hier niemand in verdediging, maar ga anders de casuïstiek eens na; genoeg interessante arresten waarbij de noodweer zo ver gaat dat het niet vanzelfsprekend leidt tot uitsluiting van schuld. Want mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg blijft nu eenmaal een strafbaar feit.
Daar heb ik geen zicht op, maar vond zijn opmerking hier terecht. Dat staat los van wat voor onzin hij voorheen zou hebben geroepen.