XXL Nutrition

mark's rotlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.542
Wat doe je dan anders met je squat? Meer heupen erin en upperback tighter? Nice weights iig!

Meer rechtopstaander. Voorheen boog ik altijd meer voorover. Met het gevolg dat ik vrij diep zak met de halter wanneer ik tot parallel kom. Nu verleg ik de focus wel meer op de quads (heeft misschien als gevolg iets meer risico voor de knieen), maar ik denk dat ik in het verleden TE veel heb gebogen en dit ook goed is. Ook als ik het dus vergelijk met PL vids zie ik dat terugkomen.

En ook nog: meer tightness. Voorheen legde ik mijn hand eroverheen (thumbless), nu grijp ik hem vast en KNIJP ik. Mijn rug maak ik tot een blok beton. Helpt wel en het gevoel is ook beter.

Stuk wc-papier oid om de bb doen!

Goeie, thanks! Doe ik volgende keer mocht dit zich weer voordoen.

Die lijken me wat dik en niet zo fijn. Normaal heb ik ook niet zoveel last van grip en dan kan hij raw (in de zuiverste vorm) :D

Bench
10x50
10x70
3x95
3x95
3x95
3x95
3x95

Kreeg om de een of andere reden veel pijn in de armen (door squatdag gister misschien?). Ook was de techniek belabberd. Gevoel was helemaal weg. Desondanks ging hij erg licht en was dit dik onder falen. Op zich tevreden dus, maar ik hoop dat aankomende benchdagen beter gaan (ik ga vanaf nu elke week dichter bij falen zitten, dus omhoog met die gewichten!).

Waarom die 10x70? Verspil je onnodige energie mee..

• #1.544
Klopt, ging eigenlijk te lang door, maar omdat het zo licht was had ik het niet door :p

Kreeg om de een of andere reden veel pijn in de armen (door squatdag gister misschien?). Ook was de techniek belabberd. Gevoel was helemaal weg. Desondanks ging hij erg licht en was dit dik onder falen. Op zich tevreden dus, maar ik hoop dat aankomende benchdagen beter gaan (ik ga vanaf nu elke week dichter bij falen zitten, dus omhoog met die gewichten!).

Veel powerlifters laten ook vaak een dag tussen een zware squat en bench-dag. Je had zeker pijn rond je ellebogen?

Werken aan je schouder flexibiliteit.

• #1.546
Veel powerlifters laten ook vaak een dag tussen een zware squat en bench-dag. Je had zeker pijn rond je ellebogen?

Werken aan je schouder flexibiliteit.

Nee, midden op de bovenarm.
Heb hier jaren geleden erg veel last van gehad telkens na de smith squat (ja die deed ik toen :o). Is een vreemde soort pijn en heeft dus niets te maken met schouder flexibiliteit.

Maarja, nu gewoon squat en bench samen gooien :)

Lijp zeg, loop je jezelf een blessure te squeezen tijdens t squatten ofzo? :P

Suc6 morgen baas!

• Like
Waarderingen: X.
Terug
Naar boven