AndroidHealthClinic

mark's rotlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.521
Jep, maar de wilks score is vrij gunstig voor een zwaarder persoon voor zover ik weet. Het scheelt wel iets, maar een zwaarder persoon tilt zwaarder en komt over het algemeen toch op een hogere wilks score. En qua gewichtsklasses... ik kom sowieso onderin :p

Jep, maar de wilks score is vrij gunstig voor een zwaarder persoon voor zover ik weet. Het scheelt wel iets, maar een zwaarder persoon tilt zwaarder en komt over het algemeen toch op een hogere wilks score. En qua gewichtsklasses... ik kom sowieso onderin :p

Vreemd, dacht juist dat Wilks score /relatieve kracht doorgaans de lichtere lifters bevoordelen?

Nice, die wedstrijd heb ik ook aan meegedaan. Zat toen ook midden in de cut, was wel te merken aan de gewichten die ik verplaatste :p Maar het is sowieso heel leuk om een keer mee te maken.

• #1.524
Vreemd, dacht juist dat Wilks score /relatieve kracht doorgaans de lichtere lifters bevoordelen?

Relatieve kracht (%bw) is wel gunstiger voor de lichteren lijkt me, wilks zit een beetje tussenin. Misschien valt het wel mee en stel ik me aan :p

Nice, die wedstrijd heb ik ook aan meegedaan. Zat toen ook midden in de cut, was wel te merken aan de gewichten die ik verplaatste :p Maar het is sowieso heel leuk om een keer mee te maken.

Oh vet, wat pakte je toen? En hoe was de tegenstand? Jammer ja, ik onderbreek nu even de cut, na de wedstrijd lekker klaarstomen voor de dbb contest van 2012, dit keer ga ik voor de prijzen :D

125 bench, 180sq, en 180 deadlift (laatste beurt overgeslagen ivm rugblessure)

Zo slecht nog niet, maar paar weken daarvoor lagen mn pr's nog zo'n 10% hoger ;)

Ben toen 7de geeindigd van van de 30 ofzo

• Like
Waarderingen: X.
Ik ga ook mee doen, volgens mij liggen we aardig dicht bij elkaar.

• #1.527
Ik ga ook mee doen, volgens mij liggen we aardig dicht bij elkaar.

Vet, ben benieuwd. Wat pak je zo ong.? Hou je hier ook een log bij?

Assistance dagje:
Rolling db extensions:
8x12
8x20
8x24
3x28
fx28
Fail was door geen goede controle bij neerleggen achter hoofd (smal bankje).

Lat pulldown:
8x70
8x100
8x110

Low pulley:
8x80
8x100
8x105
8x110
8x110

Rear delt cable fly:
12x3,75
12x3,75
8x6,25
3x8,75

Side raise:
10x12
10x20
8x24

Seated side raise:
12x12
12x12

Upright row:
10x30
10x30
8x40

Misschien een beetje veel assistance :o ga het schema volgende week weer iets anders doen, had nu gepland als volgt:

Ma: bench+dead
Di: squat+assistance
Wo: kuiten+rechte buik
Do: bench+dead
Vr: squat(+assistance)

Maar ondanks het lage volume geeft DL teveel spierpijn in de onderrug.

Denk dus aan iets als dit:

Ma: dead+squat
Di: bench+assistance
Wo: kuiten+rechte buik
Do: squat+dead
Vr: bench(+assistance)

En op ma en do doe ik de 2de oefening lichter.

• #1.530
Ja, link staat in mn signature.

Moeilijk te zeggen wat mn 1RM's nu ongeveer zijn.

Ga voor 145/115/175 ongeveer.

Had het al gezien, nice 1 RMs, zeker als die al aan powerlifting eisen voldoet (dat doet mijn bank dus echt niet :D).

Fuuuuuuuu :D

Vet man! Misschien dorp ik wel ff langs, combineren met een weekendje schoonouders ofzo :P

Tof man! Of je doet gewoon mee. Die 200 DL van jou is killing, dat levert toch flink wat punten op :D

Kuit machine:
15x70
15x90
15x100

Toe press:
15x190
15x190
15x190

Db wrist curl:
12x14
10x24
3x38

Ja kwam nog ff in me op maar ik lift nooit met belt en anderen wel dus dat werkt in mn nadeel. En mn grip is nog niet goed genoeg voor een strapless 1rm.

• #1.532
Ja kwam nog ff in me op maar ik lift nooit met belt en anderen wel dus dat werkt in mn nadeel. En mn grip is nog niet goed genoeg voor een strapless 1rm.

Ahzo, straps is niet toegestaan natuurlijk. Hmmm heb je wel een punt. Zelf train ik zonder belt en kneewraps en die zijn wel toegestaan. Misschien even naar kijken, omdat ik nog 5,5 week heb kan ik me nog voorbereiden op het gebruik van deze.

Ja is misschien wel de moeite waard!

Had het al gezien, nice 1 RMs, zeker als die al aan powerlifting eisen voldoet (dat doet mijn bank dus echt niet :D).

Dat doen ze gelukkig wel, al is dat geen garantie dat je de gewichten uit je training ook dan gaat halen. Heb ook nog nooit een wedstrijd gedaan, dus 9 lifts over 5 tot 8 uur zal wel anders zijn dan normaal :D

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 20:19 ----------

Ahzo, straps is niet toegestaan natuurlijk. Hmmm heb je wel een punt. Zelf train ik zonder belt en kneewraps en die zijn wel toegestaan. Misschien even naar kijken, omdat ik nog 5,5 week heb kan ik me nog voorbereiden op het gebruik van deze.

Belt zit ik zelf ook aan te denken.

Markrot, jij gebruikt geen straps bij dl? gewoon overhandse grip?

• #1.536
Dat doen ze gelukkig wel, al is dat geen garantie dat je de gewichten uit je training ook dan gaat halen. Heb ook nog nooit een wedstrijd gedaan, dus 9 lifts over 5 tot 8 uur zal wel anders zijn dan normaal :D

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 20:19 ----------

Belt zit ik zelf ook aan te denken.

Sow, nice! Ik denk dat omdat het 1rms zijn er de rust erg lang is het wel goed zal gaan. Ben alleen bang dat omdat het in de ochtend begint mijn kracht minder is ofzo (psychologisch).

Markrot, jij gebruikt geen straps bij dl? gewoon overhandse grip?

Jep :) En dat is ook mijn ondergang, want lees maar als volgt:

Squat:
8x70
6x110
5x130
3x145
3x145
3x145
3x145
3x145
3x145

Dead:
3x140
2x160
1x180
fx185
fx185

Fuuuuu, hij ging overigens heel gemakkelijk omhoog (rechte rug), maar kreeg hem niet gelocked. Reden: de grip. Het was heel broeierig, en door zweethandjes gleed hij gewoon weg. Dat dat de reden moet zijn... omg
Maargoed ben op zich wel blij, dat de liftoff met dit gewicht zo goed ging (liftoff is mijn probleem punt, lockout lukt normaal gesproken prima).

Squat ging heerlijk. Heb een beetje andere techniek geprobeerd. Iets meer knijpen in de stang en rug iets strakker (tip van i-net), iets rechtopstaandere positie ook (minder goodmorning). Gevolg: ik ging dieper en het voelde lichter. Gewicht was dus ver onder falen :) Toch weer een lichtpuntje!

Blokje magnesium kopen! Weet niet of je al eens met magnesium gelift hebt, maar dat maakt echt aanzienlijk verschil :)

• #1.538
Mag niet :(

Maar normaal is het compleet geen issue. Alleen nu met dit weer (broeierig). In de zomer zou het wel frequenter kunnen worden.

En daarbij: misschien was onderarmen gisteren ook niet de verstandigste zet :p

Stuk wc-papier oid om de bb doen!

Wat doe je dan anders met je squat? Meer heupen erin en upperback tighter? Nice weights iig!

Terug
Naar boven