XXL Nutrition

Marokkanen en Turken fel tegen Verdonk

DonnieBrasco zei:
Hou je bek toch ook, er zijn mensen die hun hele leven lang in Nederland hebben gewerkt, premies en belastingen hebben betaald en hun oude dag in hun land van herkomst willen doorbrengen.
Hmmm... emigreer jij maar eens. Wedden dat je niets krijgt? Dan zal jij natuurlijk nog niet serieus premies hebben betaalt, maar dat terzijde. Ik wel, en ik zou ook helemaal niets krijgen. Dus eerst nadenken voordat je weer wat loos roept.

Marky zei:
Tja, maar dan eerst de vruchten plukken bij je buurman, en vervolgens met een voorraad je eigen huis in vluchten. :rolleyes: Verblijf dan vanaf begins af aan in je eigen 'huis' en sta dan op je eigen benen zonder de afhankelijkheid van een ander.

Hmm die beschrijving gaat ook wel op voor de koloniën die Nederland had.

Jordees zei:
Laten we doen zo'n generaal pardon! 26.000.000 (miljoen!) euro belastingcentjes op maandbasis extra inleveren aan onderdak, scholing, ziektekosten, enz. Laten we dan gelijk per burger vragen wie deze extra belastingdruk van zijn/haar loon wil inleveren. Dat is dan wel zo eerlijk, want als je ervoor kiest om deze mensen te laten blijven, dan ben je vast en zeker niet te beroerd om ze mee te nemen in je spreekwoordelijke broodtrommel.

Als jij dan lekker elke maand meer afdraagt aan de onderhoud van deze mensen, besteed ik mijn zuur verdiende loon liever aan mijn eigen huishouden en zorg ik dat ik, voor zover het nu nog gaat, kan rondkomen.

;)

Als ik 5 euro per maand meer moet betalen om er voor te zorgen dat er maar 1 iemand veilig hier kan blijven leven zonder gevaar, dan doe ik dat. en als jij dat niet wilt, ja iedereen is anders. wel zie ik meteen aan je voorbeeld dat je niet veel verstand hebt van economie, want het bedrag dat daarvoor nodig is is heel anders dan wat jij denkt. het is heel makkelijk te financieren. ik zie vaak veel asielzoekers om me heen en zie ik hoe hard deze mensen voor hun leven werken. jullie zien BUITENLANDERS allemaal als 1. terwijl ik een onderscheid maak tussen mensen die hier geboren zijn en steeds proberen van ons te profiteren, en mensen die uit een ander land hierheen vluchten en zo hard voor hun leven werken. ik heb nooit een vluchteling zien vechten. ik heb ze nooit zien stelen, wel zie ik ze vaak hard werken, respect hebben voor ons en zich willen aan passen. heb jij ening idee hoeveel vluchtelingen hier op de HBO en UNI zitten? denk je niet dat wij juist dit soort mensen nodig hebben? maar als jij elk maand liever een keer extra met je vriendin naar de bios wilt......

het is mij ook heel vaak opgevallen dat juist goed geschoold en slimme mensen uit hun land moeten vluchten, doordat zij juist het denkvermogen hebben om voor hun eigen rechten op te komen.

Sluit ik me bij. Als ik 2 autos voor de deur kan hebben heb ik geen reden tot klagen.
Blijf me beseffen dat ik ****ing veel mazzel heb aan deze kant te zijn geboren, zouden er meer moeten doen.

We leven met zijn allen op 1 klein planeetje, we moeten er ook samen wat van zien te maken.
(Jaja, ik blijf dromen dat ik de wereld kan redden :P)

Het idee dat wij het zo goed hebben en hun zo slecht is complete onzin. Er zijn meer dan genoeg huishoudens in Nederland die armoede lijden. Die elke week weer de aanbiedingen in de folders door kijken om rond te komen. Met name de vaste lasten zoals huur en belastingen zijn veel hoger als in het buitenland. Dus zoveel medelijden heb ik niet met 'de arme mensen in het buitenland die het zo slecht hebben'. Sterker nog met lager inkomen kun je in een ander land een leven als een luis op een zeer hoofd hebben, terwijl je in Nederland iedere dag moet afvragen of je wel genoeg geld overhoudt aan het eind van de maand. Dus dat kaal vergelijken van bruto inkomen is al onzin. Een groot deel van de asielzoekers zijn in feite economische gelukzoekers, mensen die een verhaal verzinnen om het zogenaamde econmische paradijs binnen te komen om vervolgens zoveel mogelijk ooms en tantes, neefjes en nichtjes illegaal hier binnen te halen. Ik zou zeggen, laat Verdonk ze inderdaad zo snel mogelijk terugsturen. We hebben zelf, ja sommigen hier persoonlijk misschien niet, maar wij in Nederland zeker, genoeg problemen!!

Dani zei:
Sluit ik me bij. Als ik 2 autos voor de deur kan hebben heb ik geen reden tot klagen.
Blijf me beseffen dat ik ****ing veel mazzel heb aan deze kant te zijn geboren, zouden er meer moeten doen.

We leven met zijn allen op 1 klein planeetje, we moeten er ook samen wat van zien te maken.
(Jaja, ik blijf dromen dat ik de wereld kan redden :P)

Ja jij ja Dani, wat een onzin! "Zouden er meer moeten doen...." Er zijn meer dan genoeg mensen "aan deze kant" die het heel moeilijk hebben. En er zijn ook veel mensen daar, die makkelijk kunnen rondkomen, met een laag inkomen omdat daar het leven spot goedkoop is en je inderdaad je levensbehoeften voor een paar euro kan kopen. En loop je "kijk mij eens wat ben ik sociaal" te verkondigen, bijvoorbeeld ook tegen mensen die hier niet zo makkelijk kunnen rondkomen als jij, dat er meer mensen zoals jij zouden moeten helpen in de arme derde wereld of zo. Pfff, ja hoor, ik ken die wereld verbeteraars wel. :cool:

Schei toch uit. Al eens om je heen gekeken in hoeveel andere landen het zo geregeld is dat je zelfs zonder job gewoon te vreten hebt :cool:

En even fyi, ik heb ook in de bijstand gezeten met twee kleine kids en rekeningen die maar bleven opstapelen dus ga me niet vertellen dat ik onzin zit te verkondigen.

Laat mij dan maar sociaal lopen doen, dat weegt misschien een beetje op tegen gasten zoals jij, die te beroerd zijn verder te kijken dan hun eigen voortuin en alleen zich druk maken zelf vooral niets minder over te houden.

Als we het dan toch op de man gaan spelen...

rambo3 zei:
ik heb nooit een vluchteling zien vechten. ik heb ze nooit zien stelen, wel zie ik ze vaak hard werken, respect hebben voor ons en zich willen aan passen.
Sommigen misschien wel. Maar er is een reden dat de plaatselijke supermarkt compensatie kreeg van de gemeente toen er hier een asielboot in de wijk lag: winkeldiefstal nam met een factor tig toe. Alles is genuanceerd; jouw voorstelling van de werkelijkheid mist OOK elke realiteitszin.

Dani zei:
Laat mij dan maar sociaal lopen doen, dat weegt misschien een beetje op tegen gasten zoals jij, die te beroerd zijn verder te kijken dan hun eigen voortuin en alleen zich druk maken zelf vooral niets minder over te houden.
Ach, dat sociaal doen van jou en de jouwen stelt natuurlijk ook niets voor. Slechts een gebaar naar jezelf toe om je een goed gevoel te geven. Want met jouw Nederlandse rijkdom kan je honderden families in leven houden in Afrika. Toch betwijfel ik dat je daarvoor een leuk DVDtje laat liggen. Dus je bent hooguit een klein beetje (10-20 euro per maand, if that) minder hebberig dan Marc We. Dus nog steeds een pot/ketel-verhouding.

dj_phreak zei:
Sommigen misschien wel. Maar er is een reden dat de plaatselijke supermarkt compensatie kreeg van de gemeente toen er hier een asielboot in de wijk lag: winkeldiefstal nam met een factor tig toe. Alles is genuanceerd; jouw voorstelling van de werkelijkheid mist OOK elke realiteitszin.
Een beetje nuancering is idd wel op zijn plaats. Als je ervan uitgaat dat ieders ervaring van realiteit gebaseerd is op ervaring en verwachting mag je stellen dat realiteit zo subjectief als de pest is.

Wij hebben ook al ik weet niet hoe lang een asielzoekerscentrum hier. Nooit geen last en ook geen van de supermarketen heeft een deurbeleid moeten instellen. Omdat mijn realiteit afwijkt van dvan jou maakt het hem nog niet minder waar. :cool:

dj_phreak zei:
Ach, dat sociaal doen van jou en de jouwen stelt natuurlijk ook niets voor. Slechts een gebaar naar jezelf toe om je een goed gevoel te geven. Want met jouw Nederlandse rijkdom kan je honderden families in leven houden in Afrika. Toch betwijfel ik dat je daarvoor een leuk DVDtje laat liggen. Dus je bent hooguit een klein beetje (10-20 euro per maand, if that) minder hebberig dan Marc We. Dus nog steeds een pot/ketel-verhouding.
Weet je, denk wat je denkt. Maakt niet uit wat ik zeg, tegen vooringenomen ideeen is niet op te discussieren. Jij denkt dat je me kent, wat ik doe en waarom. Rotop. Deze discussie is iig van mijn kant bij deze gesloten.

DonnieBrasco zei:
Hou je bek toch ook, er zijn mensen die hun hele leven lang in Nederland hebben gewerkt, premies en belastingen hebben betaald en hun oude dag in hun land van herkomst willen doorbrengen.

Hoog nivo die donnie boy. Waarheid is hard he?

Dani zei:
Omdat mijn realiteit afwijkt van dvan jou maakt het hem nog niet minder waar. :cool:
Niet per definitie, maar daar ging rambo3 wel van uit. En ik reageerde toen op hem, niet op jou.

Dani zei:
Weet je, denk wat je denkt. Maakt niet uit wat ik zeg, tegen vooringenomen ideeen is niet op te discussieren.
En jij claimt net dat jouw waarheid niet meer waar is dan de mijne. Nu wil je dat ik mijn mening herzie terwijl ik er bergen keihard bewijs voor heb? Dat zou onlogisch zijn.

Jij denkt dat je me kent, wat ik doe en waarom. Rotop. Deze discussie is iig van mijn kant bij deze gesloten.
ik ken jou voorzover jij hier reageert. En daar reageer ik op, zeker als iemand iets als onwaarheid claimt terwijl het in mijn leven keiharde realiteit is. Lekker niveau trouwens, geen argumenten hebben en mensen te vertellen op te rotten. Heb jij de PM met de nieuwe regels niet gelezen? Hypocrisie viert blijkbaar hoogtij.

hou het ff rustig alsjeblief, voor jullie hier allebij beginnen te vechten ok?

Dani heeft haar mening, jij hebt jouw mening, het gemakkelijkste zou zijn om te proberen het standpunt van de andere in te zien.

haar reactie was mss ietsjes overdreven, hoewel ik een simpele 'rotop' mss nog niet eens zo erg is. maar jij moet dan ook beter weten van niet zo te reageren op zo'n posts, want anders riskeer je dingen te laten escaleren.

laten we dit klein 'incident' achterwege lagen en het gewoon vriendelijk houden

Ik wel. Waar ik over viel (daarover ging ook mijn stukje vooringenomen) is het 'jij en de jouwen'. Ik ben enkelvoud. Maar goed, tis veel te warm om te vechten en het is maandag...

Marc W zei:
Het idee dat wij het zo goed hebben en hun zo slecht is complete onzin. Er zijn meer dan genoeg huishoudens in Nederland die armoede lijden. Die elke week weer de aanbiedingen in de folders door kijken om rond te komen. Met name de vaste lasten zoals huur en belastingen zijn veel hoger als in het buitenland. Dus zoveel medelijden heb ik niet met 'de arme mensen in het buitenland die het zo slecht hebben'. Sterker nog met lager inkomen kun je in een ander land een leven als een luis op een zeer hoofd hebben, terwijl je in Nederland iedere dag moet afvragen of je wel genoeg geld overhoudt aan het eind van de maand. Dus dat kaal vergelijken van bruto inkomen is al onzin. Een groot deel van de asielzoekers zijn in feite economische gelukzoekers, mensen die een verhaal verzinnen om het zogenaamde econmische paradijs binnen te komen om vervolgens zoveel mogelijk ooms en tantes, neefjes en nichtjes illegaal hier binnen te halen. Ik zou zeggen, laat Verdonk ze inderdaad zo snel mogelijk terugsturen. We hebben zelf, ja sommigen hier persoonlijk misschien niet, maar wij in Nederland zeker, genoeg problemen!!

heel goed, jij snapt het!!! ''Die elke week weer de aanbiedingen in de folders door kijken om rond te komen''. heel goed dat je dat verglijkt met het feit dat elke 3 seconde 1 iemand dood gaat in afrika( niet alleen hongersnoods maar ook oorlog). die mensen zijn nu zelfs niet eens meer in staat om de aanbiedingen door te nemen.

je snapt wat ik bedoel. dat hier ook mensen zijn die niet elke dag biefstuk kunnen eten moet ons niet tegen houden om mensen te helpen die door 2 banaan per dag zullen overleven en ons ervoor dankbaar zijn.

je hoeft niet van mening te veranderen! maar dit moest ik ff zeggen om je te laten weten wat ik van je voorbeeld vond.

Dani zei:
Ik wel. Waar ik over viel (daarover ging ook mijn stukje vooringenomen) is het 'jij en de jouwen'. Ik ben enkelvoud. Maar goed, tis veel te warm om te vechten en het is maandag...
Warmte zuigt, maar is goed voor mn spieren. Dus ik heb wel zin in een potje stoeien! :) Mag ook via PM hoor. ;)

rambo3 zei:
je snapt wat ik bedoel. dat hier ook mensen zijn die niet elke dag biefstuk kunnen eten moet ons niet tegen houden om mensen te helpen die door 2 banaan per dag zullen overleven en ons ervoor dankbaar zijn.
Waarom niet? Leg eens uit. Zijn alle mensen voor jou hetzelfde waard?

Terug
Naar boven