MuscleMeat

Marokkanen en Turken fel tegen Verdonk

alle mensen zijn gelijk. daarom vind ik een banaan sturen naar afrika om ervoor te zorgen dat ze niet doodgaan belangrijker dan ervoor te zorgen dat iemand die niet eens aan dood ( door ontbreken aan voedsel) gaan denkt, hier in nederland elke dag biefstuk eet. maar ik DENK dat jij mensen die hier zijn belangrijker vind( omdat het nederlanders zijn), dan andere mensen, en zo mensen niet gelijk wilt behandelen.

als je auto niet meer rijdt, ga je tog ook niet eerst de oude bekleding van de auto veranderen, maar de motor?

maar je snapt wel wat ik bedoel :)

rambo3 zei:
alle mensen zijn gelijk. daarom vind ik een banaan sturen naar afrika om ervoor te zorgen dat ze niet doodgaan belangrijker dan ervoor te zorgen dat iemand die niet eens aan dood ( door ontbreken aan voedsel) gaan denkt, hier in nederland elke dag biefstuk eet. maar ik DENK dat jij mensen die hier zijn belangrijker vind( omdat het nederlanders zijn), dan andere mensen, en zo mensen niet gelijk wilt behandelen.

als je auto niet meer rijdt, ga je tog ook niet eerst de oude bekleding van de auto veranderen, maar de motor?

Ik snap wat je bedoelt, maar ben het er absoluut niet mee eens. Niet de achterliggende gedachte, noch de uitvoering ervan.

Jij vindt dus dat iedereen recht heeft op hetzelfde. Mag ik er dan van uit gaan dat jij alles wat je meer dan het bestaansminimum verdient aan ontwikkelingshulp geeft? Want dat zou het gevolg moeten zijn. Als je serieus iedereen wilt helpen, dan blijft er niets extra's voor jou over. Eigenlijk zou je zelfs vrijwillig ernstig onder het bestaansminimum moeten zitten, want je kan best zonder huis als je er in Afrika een heel dorp mee in leven kan houden. Is dit ook zo? Of geef je toch minder aan ontwikkelingshulp dan je kan geven? Zoja, dan geef je jezelf veel meer dan wat je anderen geeft, en dus is ook voor jou in de praktijk niet iedereen evenveel waard.

Stel: je ouders zitten in geldnood en moeten van jou €1000,- hebben om de afbetaling aan hun nieuwe auto te doen. Krijgen zij het geld, of hou je er een hele familie in Afrika mee in leven? Het tweede is veel eerlijker, maar er zijn praktisch geen mensen die het zouden doen. Blijkbaar is het ene probleem belangrijker dan het andere, want je ouders kunnen (in principe) best zonder auto. In Afrika kunnen ze niet zonder eten. Is het eerlijk dat mensen sterven van de honger zodat jij (of ik) kunnen doen wat we willen? Nee, absoluut niet. Maar mij boeit dat dus niet. Vandaar dat ik, bij volle bewustzijn, geen geld stuur. Behalve het deel wat van mijn belastinggeld al daar verdwijnt, waar ik ook kwaad over kan worden.

Natuurlijk kan je altijd wel wat sturen, maar een kleine bijdrage is ook niet eerlijk. Minder oneerlijk, maar nog steeds oneerlijk. Want hoe netjes is het om 1 iemand te redden terwijl je er makkelijk 10 kan redden? In jouw geval sterven er 9 door jouw onwil ze ook geld te geven, in mijn geval sterven er 10. Eigenlijk zijn we dus allebei bijna net zo slecht.

Laatst bewerkt:
marokanen en turken moeten begrijpen dat ze hier niets! te zeggen hebben ...

rambo3 zei:

Ik leef voor mijn mijzelf, mijn familie en naaste omgeving en in kleine mate voor de Nederlandse bevolking -> verplichte belastingafdracht etc. Niet voor iemand die ik niet ken en 2000km verderop woont in een ander land. Daar heb ik niks mee te maken. Als ik er voor kan zorgen dat ikzelf en mijn naaste omgeving een fijn leven heeft, dan vind ik dat al heel wat.

dj_phreak zei:
Ik snap wat je bedoelt, maar ben het er absoluut niet mee eens. Niet de achterliggende gedachte, noch de uitvoering ervan.

Jij vindt dus dat iedereen recht heeft op hetzelfde. Mag ik er dan van uit gaan dat jij alles wat je meer dan het bestaansminimum verdient aan ontwikkelingshulp geeft? Want dat zou het gevolg moeten zijn. Als je serieus iedereen wilt helpen, dan blijft er niets extra's voor jou over. Eigenlijk zou je zelfs vrijwillig ernstig onder het bestaansminimum moeten zitten, want je kan best zonder huis als je er in Afrika een heel dorp mee in leven kan houden. Is dit ook zo? Of geef je toch minder aan ontwikkelingshulp dan je kan geven? Zoja, dan geef je jezelf veel meer dan wat je anderen geeft, en dus is ook voor jou in de praktijk niet iedereen evenveel waard.

Stel: je ouders zitten in geldnood en moeten van jou €1000,- hebben om de afbetaling aan hun nieuwe auto te doen. Krijgen zij het geld, of hou je er een hele familie in Afrika mee in leven? Het tweede is veel eerlijker, maar er zijn praktisch geen mensen die het zouden doen. Blijkbaar is het ene probleem belangrijker dan het andere, want je ouders kunnen (in principe) best zonder auto. In Afrika kunnen ze niet zonder eten. Is het eerlijk dat mensen sterven van de honger zodat jij (of ik) kunnen doen wat we willen? Nee, absoluut niet. Maar mij boeit dat dus niet. Vandaar dat ik, bij volle bewustzijn, geen geld stuur. Behalve het deel wat van mijn belastinggeld al daar verdwijnt, waar ik ook kwaad over kan worden.

Natuurlijk kan je altijd wel wat sturen, maar een kleine bijdrage is ook niet eerlijk. Minder oneerlijk, maar nog steeds oneerlijk. Want hoe netjes is het om 1 iemand te redden terwijl je er makkelijk 10 kan redden? In jouw geval sterven er 9 door jouw onwil ze ook geld te geven, in mijn geval sterven er 10. Eigenlijk zijn we dus allebei bijna net zo slecht.
Mee eens. Maar de regering mag deze landen wel helpen, op voorwaarde dat het geld enkel en alleen besteed wordt aan mensen leren werken.

Scholen bouwen, opleidingen houden, fabrieken neerzetten ed. Allemaal geen probleem voor mij, maar geen gelul over stuur nu eens elke maand 50 euro want je kan het toch wel missen. Natuurlijk kan iedereen dat missen, maar mensen geld sturen daar help je niemand mee. Men moet geen geld krijgen, men moet ervoor leren werken.

wat big T zegt gaat om hoe je ze moet helpen en niet over of je ze wel of niet moet helpen. ik vind de gedachte om geen geld maar kennins te sturen ook veel beter, maar nu hebben we het over wat anders.

maar wat jij zegt dj phreak, komt op neer: gewoon niemand helpen. is het niet beter om minder oneerlijk te zijn? als jij zo aan je zelf denkt en het je allemaal niet boeit wil ik het op een ander manier uitleggen waar JIJ (ja daar gaat het tog om? :) ) een voordeel aan hebt. als iedereen maar 1 euro per maand zou geven aan de derdewereld landen zullen zij vooruit gaan. en daar zul JIJ later profeit van hebben. owja ook JOUW familie. als zij het zo goed hebben daar zullen ze ook niet hierheen komen om jou te irriteren en je belasting geld pakken. je kan discuseren waaover je het maar wilt maar 1 ding staat vast: als mensen het goed hebben in hun eigenland zullen ze nooit hierheen komen.

door niet te helpen word het probleem alleen maar erger. en daar zul JIJ later veel last van hebben.

zo heb ik het nu een beetje uitgelegd voor je. ik hoop dat je begrijpt dat wij geen van beide gelijk hebben. het heeft met persoonlijkheid temaken en hoe je over dingen denkt. ik of jij kunnen dus niet gelijk krijgen, maar wel uitleggen waarom wij zo over dingen denken. en ik vind dat jij dat heel goed doet en vind het ook prettig en leerzaam om met jou erover te discuseren. ik ben 19, en ben ook sinds kort zo gaan denken. (het begon hier allemaal met asielzoekers). jouw kant van het verhaal snap ik ook helemaal, maar ben tog wel blij dat ik op mijn 19 zo ben gaan denken. ik ben eigenlijk trots op mezelf en ik hoop dat jij dat ook bent met jou manier van denken. want nogmaals niemand heeft hier gelijk.

Pumpin' zei:
Ik leef voor mijn mijzelf, mijn familie en naaste omgeving en in kleine mate voor de Nederlandse bevolking -> verplichte belastingafdracht etc. Niet voor iemand die ik niet ken en 2000km verderop woont in een ander land. Daar heb ik niks mee te maken. Als ik er voor kan zorgen dat ikzelf en mijn naaste omgeving een fijn leven heeft, dan vind ik dat al heel wat.

Bovendien wordt de armoede van de mensen 2000 km verderop overdreven, en niet goed vergeleken. Van een maand sociale dienst leef je in bepaalde gebieden een jaar als een luis op een zeer hoofd, dus bruto inkomen vergelijken, dat gaat niet op. Afrika zou als je de beelden die je ziet van de bedelorganisaties al jaren massaal van de honger omkomen, toch verdubbelt de bevolking er iedere zie zoveel jaar. Het zijn ook organisaties die zichzelf instand willen houden. En tja het is voor sommigen juist veel meer bon ton om iets voor de mensen daar te doen, dan de armoede in Nederland te bestrijden. Dat staat veel spannender natuurlijk, in de soort "linkse kerk, kijk mij eens goed zijn voor de wereld", kringen.

rambo3 zei:
maar wat jij zegt dj phreak, komt op neer: gewoon niemand helpen.
Dat heb ik niet gezegd. Maar ik wil zelf bepalen wie ik help. Sommige mensen verdienen mijn hulp, de meesten niet. Mensen in mijn omgeving kan ik echt helpen met mn geld (en tijd), een klein bedrag naar Afrika verdwijnt in een bodemloze put. Dus dan geef ik geld aan mensen/instellingen waar ik meer heil in zie.

is het niet beter om minder oneerlijk te zijn?
Nee. Zou Hitler minder slecht geweest zijn als hij 100 minder joden had vergast? Nee. Slecht is slecht, oneerlijk is oneerlijk.

als jij zo aan je zelf denkt en het je allemaal niet boeit
Er boeit me een hoop. Maar mensen in verre landen absoluut niet, tenzij ik ze persoonlijk ken. Ik geef zonder problemen honderden euro's weg aan iemand die ik het gun, maar nog niet 1 euro aan een onbekende die er uiteindelijk toch niets aan heeft.

wil ik het op een ander manier uitleggen waar JIJ (ja daar gaat het tog om? :) ) een voordeel aan hebt. als iedereen maar 1 euro per maand zou geven aan de derdewereld landen zullen zij vooruit gaan. en daar zul JIJ later profeit van hebben. owja ook JOUW familie. als zij het zo goed hebben daar zullen ze ook niet hierheen komen om jou te irriteren en je belasting geld pakken. je kan discuseren waaover je het maar wilt maar 1 ding staat vast: als mensen het goed hebben in hun eigenland zullen ze nooit hierheen komen.
Daar is grensbewaking voor uitgevonden. Als die nou eens fatsoenlijk uit zou worden gevoerd, dan bespaarde de gemeenschap al miljarden.

door niet te helpen word het probleem alleen maar erger. en daar zul JIJ later veel last van hebben.
Dat klinkt meer als een dreigement. Dat is wel de slechtste manier om liefdadigheid af te dwingen. Als je het zou verkopen als: "geef nu een tientje en over 20 jaar krijg je er een rug voor terug!", dan zou het veel meer kans maken.

...niemand heeft hier gelijk.
ik wel. ;)

HEERLIJK ZO'N TOPIC!!!!!!!!!!!

Waar is de nederlander op achteruit gegaan dankzij de allochtoon? Hebben ze jullie baantjes gejat? Hebben ze jullie plasma schermen gejat? Zorgen zij ervoor dat jullie inkomen zo laag is?

Hebben ze jouw vader door z'n hoofdgeschoten en je moeder in een greppel verkracht? Hebben ze ervoor gezorgd dat jij je werk niet meer kan uitvoeren? Praten ze slecht nederlands, kan je niet met ze communiceren?

Welke nederlander durft nu zo opstraat een turkse vrouw met hoofddoekje aan tespreken en een gesprek met haar te beginnen om te vragen hoe het gaat? GEEN ENKELE! Waarom zouden ze dan goed nederlands moeten kunnen praten? De financiele zaken en gesprekken worden toch in bijzijn van zonen of dochters gehouden, aangezien zij het vertolken voor hun moeder. Die moeder is hier gekomen in 1960, 1970,1980 toen er nog geen duidelijkheden waren over taalcursussen. Loop alsjeblieft niet te zwammen over correct nederlands praten omdat de nederlander verondersteld dat de allochtoon gewoon geen nederlands WIL praten want dat is onzin.

Let verder een beetje op de gierigheid en egoisme, wat hebben jullie niet dat andere landen wel hebben? Nederland heeft alles. De bevolking heeft ook alles. En dan nog zeuren? Do you want to own the world?

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:
HEERLIJK ZO'N TOPIC!!!!!!!!!!!

Waar is de nederlander op achteruit gegaan dankzij de allochtoon? Hebben ze jullie baantjes gejat? Hebben ze jullie plasma schermen gejat? Zorgen zij ervoor dat jullie inkomen zo laag is?

Hebben ze jouw vader door z'n hoofdgeschoten en je moeder in een greppel verkracht? Hebben ze ervoor gezorgd dat jij je werk niet meer kan uitvoeren? Praten ze slecht nederlands, kan je niet met ze communiceren?

Welke nederlander durft nu zo opstraat een turkse vrouw met hoofddoekje aan tespreken en een gesprek met haar te beginnen om te vragen hoe het gaat? GEEN ENKELE! Waarom zouden ze dan goed nederlands moeten kunnen praten? De financiele zaken en gesprekken worden toch in bijzijn van zonen of dochters gehouden, aangezien zij het vertolken voor hun moeder. Die moeder is hier gekomen in 1960, 1970,1980 toen er nog geen duidelijkheden waren over taalcursussen. Loop alsjeblieft niet te zwammen over correct nederlands praten omdat de nederlander verondersteld dat de allochtoon gewoon geen nederlands WIL praten want dat is onzin.

Let verder een beetje op de gierigheid en egoisme, wat hebben jullie niet dat andere landen wel hebben? Nederland heeft alles. De bevolking heeft ook alles. En dan nog zeuren? Do you want to own the world?
nee, ik wil gerespecteerd worden in mijn eigen land, en dat is meestal VER te zoeken!!
Vergelijk het eens andersom: probeer hun gedrag eens te vertonen in Turkije of Marokko, of Verenigde Staten........ ( grote kans dat het je laatste keer is geweest:( ;) )

Als je hier wilt komen wonen, welke achtergrond of cultuur je ook meebrengt, dan respecteer je de cultuur en de gewoontes van je nieuwe land:cool:

ps: ik ben als nederlander getrouwd met een antiliaanse en heb een goede kennissenkring waaronder Turken en Marokkanen ( 1 Turkse jongen is pas bij ons in de kerk gedoopt als CHRISTEN:D )

Laatst bewerkt:
klusmier zei:
nee, ik wil gerespecteerd worden in mijn eigen land, en dat is meestal VER te zoeken!!
Vergelijk het eens andersom: probeer hun gedrag eens te vertonen in Turkije of Marokko, of Verenigde Staten........ ( grote kans dat het je laatste keer is geweest:( ;) )

Als je hier wilt komen wonen, welke achtergrond of cultuur je ook meebrengt, dan respecteer je de cultuur en de gewoontes van je nieuwe land:cool:

ps: ik ben als nederlander getrouwd met een antiliaanse en heb een goede kennissenkring waaronder Turken en Marokkanen ( 1 Turkse jongen is pas bij ons in de kerk gedoopt als CHRISTEN:D )
Wie respecteert dan niet? die 150 k*t kinder marokkaantjes? Nederland is een welvarend land, iedereen wilt daarw el een graantje van mee plukken. Ik ga in het dagelijks leven en met nederlanders om en met allochtonen. Wat ik van de nederlanders hoor is dat standaard gezeik, enw at ik dan van de allochtonen hoor is het gezeik dat de nederlanders hen zowieso niet accepteren, dit wordt dan zo'n modder gooi contest. Elke allochtoon heeft respect, behalve die je altijd op het nieuws ziet. Die staat de volgende dag op de voorpagina met daar onder een of andere kreet dat nederland vergaat als het zo doorgaat. Leuk onderwerp, maar dit is hetzelfde als al die andere 1000 topics die vooraf gingen ;)

Daarnaast wil ik ook gerespecteerd worden, maar ik krijg niets geen respect. Dus het moet van beide kanten komen.

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:

Bullshit! Absolute Bullshit!

Veel Nederlanders moeten met een laag inkomen goed uitkijken om rond te komen. Dat inkomen is in vergelijking met het buitenland misschien hoog, maar in die landen kun je ook makkelijk rondkomen voor een tientje per dag. In Nederland heb je veel meer vaste lasten, zijn de prijzen tien keer zo hoog et cetera. Dit is juist de leugen die bepaalde wereldverbeteraars in stand houden. In Nederland en Europa heeft iedereen het goed, zo gauw je de straat van Gibraltar oversteekt, is iedereen arm en ongelukkig. Dus wij moeten al hun problemen oplossen en alle shit van hun accepteren. Trap daar niet in, het is zoals ik al zei, bullshit. Linkse kerk bullshit van wereldverbeteraars die zichzelf graag een klopje op hun schouder geven, omdat zij zo goed zijn voor de wereld. Ondertussen laat met de autochtone Nederlander in de oude arbeiderswijken in de grote steden verrekken, want die zijn toch niet zo leuk en interessant. En voor hun rechten opkomen leidt tot minder schouderklopjes van collega wereldverbeteraars. Ecce homo!

:cool:

dat is de meest idiote theorie die ik ook gehoord heb Marc W. Gelukkig ken jij ze goed, linkse wereldverbeteraars in de politiek en volg jij ze ook. Wat ben je toch een rare kerel.

boogie zei:
dat is de meest idiote theorie die ik ook gehoord heb Marc W. Gelukkig ken jij ze goed, linkse wereldverbeteraars in de politiek en volg jij ze ook. Wat ben je toch een rare kerel.

Oh dat is anders zeer bekend hoor. Wereldverbeterarij is vaak net zo goed egoïsme. De ijdelheid te kunnen zeggen dat jij toch zo goed bent en principes hebt, en dan doet hulp aan iemand in een ver en vreemd land het beter dan die arbeider in Nederland die toch maar 'populistisch' stemt en SBS6 kijkt. Ja, ik ken ze inderdaad die kringen, ik begaf me er vroeger zelf in. Het communisme, als ik op die hamer en sikkel in mag gaan op je avatar bijvoorbeeld, was meer een intellectueel experiment van een elite, dan een arbeidersbeweging. Je kan zeggen dat ik raar ben, maar misschien zie ik de dingen wel wat scherper en ongebruikelijker en lijkt jou dat raar, tja zou zomaar kunnen.

Terug
Naar boven