XXL Nutrition

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Grotere traps.. Betere grip.. Mentale uitdaging..

Of gewoon omdat t kan?

wat is uncle style? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.283
Na de shrugcapriolen van gisteren een paar nare schroeivlekken op mn bovenbenen opgelopen en die beletten me vandaag te squatten, dan maar weer wat UB pompen/herstellen

Pushpress

35-5
55-5
75-5

Powersnatch from hang

25-5
35-5
45-5
55-1
60-1 PR

Bentover barbellrow hookgrip

60-5
80-5
110-4
110-4

BTN pushpress

60-3
60-3
60-3
60-3
60-3
60-3

Clean grip frontsquat lockout borsthoogte

Sanca deze oef zegt me effe niks
ik denk dat je de bar uit het rack pakt via frontsquat met oly gripp en dan gewoon weer teruglegt
zit ik hier helemaal verkeerd ?

Ik neem hem van mn vangers, hou de lockout even vast en leg hem weer neer, je zit dus goed ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1y9w_9EsKFM&feature=g-hist&context=G2aecdb8AHTx8czAAkAA

@2.40m

Stang op borsthoogte leggen, en dan met een oly grip die squat uit het rek krijgen. Net zoals squat lockouts neem ik aan.

Kun je nu vandaag nog wel shruggen als iemand een vraag stelt en je weet het niet? :D:D

Kus van Wauter en een bank vooruit :D

:D :D Tuurlijk man, ik heb vandaag zelfs tijdens de training nog tussendoor met plates geshrugt ;)

Wat is het nut van 30 min Shrugs? Serieuze vraag trouwens.

Als er niet serieze vraag bijstond had ik gezegd, loosing the mangina :D

Maar zoals Marrkos hieronder zegt, voor grotere (sterkere) traps, betere grip, idd ook de mentale uitdaging, zeker niet onbelangrijk en dit allemaal in een quest naar een dikke deadlift en overall strenght

Grotere traps.. Betere grip.. Mentale uitdaging..

Of gewoon omdat t kan?

G.woon omdat het kan ofkeurs :P

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jan 2012 om 21:59 ----------

Pick an exercise, pick a weight and make it your mainbitch

doe dan zoveel mogelijk herhalingen binnen 30-45min (tijd moet je vooraf vaststellen) ik had eerlijk gezegd nooit gedacht zoveel reps te gaan halen, damn, volgende keer maar wat plates erbij :roflol:

Laatst bewerkt:

doe dan zoveel mogelijk herhalingen binnen 30-45min (tijd moet je vooraf vaststellen) ik had eerlijk gezegd nooit gedacht zoveel reps te gaan halen, damn, volgende keer maar wat plates erbij :roflol:

oh brother :roflol:

Waar is die manier van trainen op gebaseerd?

lichaam shockeren + mental toughness. erg veel meer zal het niet bijdragen imo.

leuk voor zo af en toe eens doen, maar in een goed gestructureerd trainingsprogramma heeft het geen plaats

• #15.287

Ieder zn ding :D

The Uncle! System

This arose out of nothing more than competition, and a tidbit I recalled from Arnold’s Encyclopedia of bodybuilding. He used to do something called handoffs, where he and Sergio would load up a barbell with some weight and take turns doing singles with it, handing it off at the completion of each rep. I did this in high school, and while it appeared to do nothing whatsoever for my biceps, it was fun as hell.

Thus, when trying to decide what to do in the gym one day, I challenged my lifting partner to a game of Uncle, in which we’d keep doing singles of power clean and press until one of us quit. Knowing I could edge him on that, he countered with fat bar clean and presses with 200 lbs, knowing my little hands would kill me on that. Having resolved that we would then tie, we chose a stone load with a 200 lb stone as the tie breaker. The competition went pretty much as we envisioned it- I won the regular clean and presses , and he smoked my ass in the fat bar. By the time we got to the stone, we were dropping it on ourselves and collapsing on the ground after each attempt. After we both failed, we declared it a tie, having looked at the clock and realized that we DID NONSTOP SINGLES ON C&P FOR TWO HOURS with about 85% of our one rep max in the two barbell exercises. I shit you not, gentle readers. Our Uncle workouts, which we did as GPP, hahahaha, became a staple that made us legendary nutcases in Iron Sport Gym, and is the exact thing that spawned the moniker Chaos & Pain for our workouts- they were totally unplanned, and they always ended in horrifying amounts of pain.

When I departed the fair city of Philly, I found that I had to modify my training accordingly, and did not want to abandon Uncle simply because my lifting partner, in all of his selfishness, failed to follow me hither and thither around the country. Thus, I began conducting one man Uncles against the clock- I would pick a weight between 85% and 95% of my 1RM and lift it as many times as I could in a set period of time, which usually ended up being 30 minutes. This is a ****ing man-maker.

Why, you might ask, should you do this? Because I ****ing told you so. Other than that, it incorporates a variety of training methodologies into one, and give you a great benchmark for your personal strength endurance. Lastly, it increases your capacity for performing brutal, volume heavy workouts, and generally transforms you from a slack-jawed f**got into a goddamned coïtusual Tyrannosaurus.

bron: chaos and pain, Issunace of insanity

lichaam shockeren + mental toughness. erg veel meer zal het niet bijdragen imo.

leuk voor zo af en toe eens doen, maar in een goed gestructureerd trainingsprogramma heeft het geen plaats

Dus jij wilt zeggen dat de traps hier niet van gaan groeien en niet sterker zullen worden? Daar ben ik het dus niet mee eens maar zoals ik hierboven al zei, ieder zn ding :D

• Like
Waarderingen: Lef
Sexual Tyrannosaurus zalig!

bruut it is - thx man

Dus jij wilt zeggen dat de traps hier niet van gaan groeien en niet sterker zullen worden? Daar ben ik het dus niet mee eens maar zoals ik hierboven al zei, ieder zn ding :D

ze zullen vast groeien en sterker worden, maar ik betwijfel of er niet vele malen effectievere manieren zijn. sure het is grappig om is een keer te doen, maar om het als terugkerend iets te doen zou ik nog eens serieus over nadenken. weet sowieso niet of je dat van plan was? dit soort dingen moet je natuurlijk ook gewoon van herstellen en als dat dus je normale trainingen in de weg zit vraag ik me af was de meerwaarde is ;)

maar like you said, ieder zen ding! alleen zodra het niet echt bijdraagt of in de weg gaat zitten van sterker worden op dingen die voor jou belangrijk zijn (strongman movements neem ik aan?) dan tjah.. ah well.. you get my point mate! its all love sowieso!

• #15.293

Ghehehe :D

One luv !!!1!!

Die kerel zijn blog is geniaal :D

Meesterlijk :D

Ik denk dat jij die oefening ook wel zeker zult waarderen

ze zullen vast groeien en sterker worden, maar ik betwijfel of er niet vele malen effectievere manieren zijn. sure het is grappig om is een keer te doen, maar om het als terugkerend iets te doen zou ik nog eens serieus over nadenken. weet sowieso niet of je dat van plan was? dit soort dingen moet je natuurlijk ook gewoon van herstellen en als dat dus je normale trainingen in de weg zit vraag ik me af was de meerwaarde is ;)

maar like you said, ieder zen ding! alleen zodra het niet echt bijdraagt of in de weg gaat zitten van sterker worden op dingen die voor jou belangrijk zijn (strongman movements neem ik aan?) dan tjah.. ah well.. you get my point mate! its all love sowieso!

Ik snap zeker en vast je punt mate maar uncles ga ik er zeker inhouden en met verschillende oefeningen doen, ik weet nu wel dat de shrugs dan een stuk zwaarder gedaan moeten worden :roflol:

Als mijn benen niet zo openlagen had ik er geen last van gehad en had het niets in de weg gestaan, al moet ik toegeven dat ik het bij de pp gisteren toch wel eventjes "moeilijk" had en het toch maar wat rustiger aan heb gedaan maarja het was eigenijk ook de bedoeling squats te doen :P

Laatst bewerkt:
Inderdaad.. **** die shit.. Gewoon compleet willekeurige chaos en pijn!

• #15.295
Squat against chains

20-3 * bij elke set 4 chains = +32kg @top
40-3
60-3
80-1
100-1
120-1
140-1 belt
120-1
120-1
120-1
120-1
120-1
120-1
120-1
120-1

Paused bottom position partial squat

60-3
80-5
100-3
100-3
100-3
100-3
100-3

Squat clean

35-1
55-1
75-1
80-1
80-1
80-1

Side bent

20-25

Inderdaad.. **** die shit.. Gewoon compleet willekeurige chaos en pijn!

Word

• #15.296
@Woopyland

Axle press (1ste rep clean) + Deadlift against bands

50-5 + 80-1 -> DL elke set tegen monstermini's
75-5 + 100-1
95-1 + 120-1
105-1 + 160-1
115-0 + 195-1 pronated
110-0 + 210-1 hookgrip
105-1 + 220-1 mixed grip
95-3 + 230-0 kwam even los, straps (eelttear), belt

presses failed @press

Axle press 1ste rep clean

95-3
95-3
95-3
95-3

Bakdeadlift + Farmers (speed)

90-3 + 75-20m
130-3 + 75-20m
170-1 + 95-20m
190-1 + 115-20m

Yoke

150-17m
210-17m
250-17m
290-17m
330-17m belt, vrij vlot, no drops
370-6m 2 drops, jammer, had voor 400 willen gaan maar bij 2de attemp op 370 (wanted to finish what I started) zei het lichaam keihard NEEN

Yoke (speed) B2B met Bert

190-17m
230-17m
230-17m
230-17m
230-17m
230-17m

Loadmedley + sled +-15m runs, laden op een tafel sled = alle voorwerpen van loading

wasmachine + droogkast + vat + sled

eerst tussendoor wat liggen kloten met het wasmachine (wat een onding) maar dan toch de medley gedaan en dan ging eigenlijk best goed

daarna nog paar x de wasmachine uitgetild en met de droogkast op mn hoofd rondgewandeld :D

One handed chins 60mm baar

4x
4x
4x
3x

+ beetje L-hangchins om Bert te pesten xd

Atlasstones

80-1 @1.70m + 90-0 @1.60m bij het lappen vage steek in onderrug en gedropt

nog paar x de 80 geschouderd en 110 gelapped maar lichaam was vrij op en had zowat overal pijn, ook nog wel lekker de 80kg stone zijdelings over mn gezicht gerold en toen maar "called it a day"

Ik denk dat het dit zo ongeveer was, kan nog wat vergeten zijn, heb eigenlijk niet echt stilgezeten vandaag, het was totale chaos :D

Je zei dat je niet veel had gedaan, maar als je het zo uittypt heb je toch al snel een hele waslijst. :D

ind, hard train!

• #15.299
denk dat die foto's en filmpjes wel lachen zullen zijn :D

"een PR mag niet gemakkelijk zijn" hahah ik ging stuk op de manier waarop je dat vertelde haha

Terug
Naar boven