Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

  • je ging te loco op die truck...en met koude omstandigheden zijn kuiten altijd erg gevoelig...you gave it all..next time ouwe strijder. pak je herschtel.
     
    Sterkte makker en een spoedig herstel.
    mss valt het allemaal nog mee en sta je dr op 26 mei met opgeladen baterijen.
    Hoop echt dat je kan meestrijden om een finaleplaats.
     
    Zo, heb de uitslag van de echo, er is een partieel scheurtje ter hoogte van de distale musculotendineuze (zeg dit eens 10x achtereen) overgang van de mediale kop van de gastrocnemius, snappie ? :D

    Scheurtje in de mediale kop dus volgens mij ;)

    Om 18u00 kan ik langsgaan bij mn kinesist die de boel gaat inpakken en gaat proberen alles op 2-3 weken te herstellen maar dat is nog geen zekerheid, heb nog even verzwegen dat ik dan een wedstrijd heb

    Jarno heeft me aangeraden een vistgraat verband aan te laten leggen maar dat wilden die ****ers in het ziekenhuis niet doen, wtf ?!


    je ging te loco op die truck...en met koude omstandigheden zijn kuiten altijd erg gevoelig...you gave it all..next time ouwe strijder. pak je herschtel.

    That's the only way to go !!!

    Ja, is een beetje jammer dat er geen losse barbell met wat schijven lag om op te warmen (dit is zeker geen verwijt naar de organisatie toe!) maarja, dat was voor iedereen hetzelfde, heb gewoon pech gehad, had bij de farmers misschien niet zo moeten versnellen op het laaste, mja, op wedstrijd gaat het om de snelste tijd hé

    Sterkte makker en een spoedig herstel.
    mss valt het allemaal nog mee en sta je dr op 26 mei met opgeladen baterijen.
    Hoop echt dat je kan meestrijden om een finaleplaats.

    Thanks Peter, ik hoop het ook, ik sta/stond zeker genoeg in vorm om een finaleplaats te halen dus dat maakt het nu dubbel zo zuur

    Ik ben gezegend met een snel herstel heb ik al een paar keer ondervonden dus misschien komt het toch nog goed, hope so man !!
     
    Vandaag fysiobehandeling gekregen dmv elektrostimulatie en massage, normaal gezien moet hij aanraden om 6 weken niet te sporten maar hij wilt toch proberen me te preppen voor de voorronde, wordt bang afwachten, heb natuurlijk ook geen zin om op de voorronde weer in de kreukels te liggen :o

    Beetje meer info over mn blessure http://www.fysiowarmond.nl/kuit.html
     
    fuarked up van die kuit. sowieso suckage, super succes & stabiliseer snel sanca!
     
    Vandaag fysiobehandeling gekregen dmv elektrostimulatie en massage, normaal gezien moet hij aanraden om 6 weken niet te sporten maar hij wilt toch proberen me te preppen voor de voorronde, wordt bang afwachten, heb natuurlijk ook geen zin om op de voorronde weer in de kreukels te liggen :o

    Beetje meer info over mn blessure http://www.fysiowarmond.nl/kuit.html

    spierscheur, met jou fysiek, 14 dagen. Wel voorzichtig blijven en niet meteen weer vernken zoals ik dat deed.
     
    Ik hoop dat je snel hersteld mate !! wel zwaar ****ed up !!
    maar komt goed man !!

    En niet werken nu ? Ziektewet ? Dan kun je lekker rusten
     
    Blessures zijn k*t en slaan altijd in als je net goed gaat . Verzorg die shit man en doe het op het gemak . Geen zin om zsm op te lappen voor een of andere wedstrijd die volgend jaar ook doorgaat . Goed herstel !
     
    fuarked up van die kuit. sowieso suckage, super succes & stabiliseer snel sanca!

    Hahaha, thanks E' !

    spierscheur, met jou fysiek, 14 dagen. Wel voorzichtig blijven en niet meteen weer vernken zoals ik dat deed.

    Hope so, ik ga iig nog niets gek doen voorlopig !!

    Ik hoop dat je snel hersteld mate !! wel zwaar ****ed up !!
    maar komt goed man !!

    En niet werken nu ? Ziektewet ? Dan kun je lekker rusten

    Thanks man, ik hoop het ook !! Komt zeker goed maar hopelijk op tijd voor de voorronde, wordt een ****ing close call

    Ja, deze week sowieso thuis, misschien volgende week ook proberen te fixen maar mn baas dreigde bij mn vorige blessure ook al met ontslag dus ik moet oppassen wat ik doe, mja, ik kan er ook niets aan doen dat ik ben uitgegleden op de trap ;)
     
    Yessss, herstel gaat de goede kant op, kan alweer een stukje verder pijnvrij wandelen (maar nog niets te gek), straks 2de fysiobehandeling, ben benieuwd hoe het morgen aanvoelt, heb er een goed gevoel bij dat ik de voorronde gewoon kan gaan meedoen maar dan moet ik wel asap terug kunnen gaan trainen wil ik er in vorm staan ipv als een slappe vod :o
     
    mooi dat het herstel goed verloopt,dat je maar snel weer kan gaan knallen:D

    +1 :D

    Ik ben aan't denken om al wat UB te doen, dacht aan chins, seated/savickas presses, chest suported rows oid maar ik durf nog niet eigenlijk maar aan de andere kant kan de gedwongen rust me nu wel even goed doen, kwam er anders toch nooit van :P
     
    Succes met herstel sancaman!
     
    Yessss, herstel gaat de goede kant op, kan alweer een stukje verder pijnvrij wandelen (maar nog niets te gek), straks 2de fysiobehandeling, ben benieuwd hoe het morgen aanvoelt, heb er een goed gevoel bij dat ik de voorronde gewoon kan gaan meedoen maar dan moet ik wel asap terug kunnen gaan trainen wil ik er in vorm staan ipv als een slappe vod :o

    Wat kan je doen als er (toch) een spierscheur is ontstaan?



    Als eenmaal een spierscheur is ontstaan, is het zaak 'erger' te voorkomen. Dit kun je bereiken door:



    • Rust
      • loop of steun niet op het geblesseerde been
      • vermijd het aanspannen en rekken van de gescheurde spier en houd het been zoveel mogelijk omhoog. Op deze manier blijft de bloeduitstorting zo klein mogelijk
      • probeer in de eerste 2 tot 3 dagen na het optreden van de spierscheur het been zo min mogelijk te belasten. Gebruik eventueel in overleg met je behandelaar elleboogkrukken.
    • Koelen
      • koel direct door een coldpack of ijszak op de pijnlijke plaats te leggen. Het koelen moet zeker 15-20 minuten volgehouden worden. Zorg er wel voor dat er bijvoorbeeld een theedoek tussen het ijs en de huid wordt gelegd om huidbeschadiging door bevriezing te voorkomen. Ga door met koelen waarbij periodes van koelen afgewisseld moeten worden met periodes zonder koeling
      • koelen kan tot 48 uur na het ongeval een positief effect hebben op het zo klein mogelijk blijven van de bloeduitstorting. Deze bloeduitstorting ontstaat doordat er ook bloedvaatjes in de spier gescheurd zijn. Maar bedenk wel: hoe eerder gekoeld wordt, hoe beter!
    • Drukverband


    • Leg zelf of laat zo snel mogelijk een drukverband aanleggen. Laat hierbij geen vette watten gebruiken. Hieronder wordt het namelijk warm, waardoor het effect van de koeling weer verloren gaat.

      [*]Geen massage!


      Laat een verse spierscheur nooit masseren en gebruik geen warmte (of warmte-inbrengende zalven). Dit verergert de blessure alleen maar. Pas na 2 of 3 dagen kunnen eventueel 'schuddingen' of een voorzichtige massage rondom de gescheurde plek worden toegepast.

      [*]Vraag sportmedisch advies


      Raadpleeg na bovengenoemde EHBO-maatregelen je huisarts of een (geregistreerd) sportarts. Deze (sport)arts kan dan beoordelen of fysiotherapeutische behandeling voor jou zinvol is.

      Je kunt op de website www.sportzorg.nl opzoeken waar bij jou in de buurt een sportarts werkzaam is (tel.(030) 225 22 90).
    Wanneer kan je de training hervatten?




    Na een spierscheur is het aan te raden zo snel mogelijk met rustige rekoefeningen te beginnen, om de spier op lengte te laten genezen. Hierbij mag je niet 'door de pijn heen' rekken. Als de pijnklachten na verloop van enkele dagen weer wat minder worden, kun je voorzichtig gaan rekken volgens het principe van 'Janda' waarbij de aangedane spier eerst aangespannen wordt en direct aansluitend gerekt wordt. Ook fietsen en zwemmen behoren dan tot de mogelijkheden. Pas als dat pijnvrij kan, kan je weer voorzichtig gaan dribbelen en spierversterkende oefeningen voor de spier uitvoeren.



    Bedenk dat een spierscheur een blessure is die de neiging heeft weer opnieuw op te treden wanneer de training te snel wordt hervat. Neem dus de tijd (minimaal 2-3 weken!) voor de revalidatie. Zorg, in overleg met je trainer en eventueel met een (sport)arts of fysiotherapeut, voor een goede trainingsopbouw. Hierbij moet veel aandacht worden gegeven aan rekoefeningen en oefeningen om de kracht en met name ook het krachtuithoudingsvermogen van de aangedane spier weer op te trainen.


     
    Succes met herstel sancaman!

    Thanks mate !!


    Thanks Frans !! Koeling is meteen gebeurd in Kerkrade zelf, op spoed hebben ze een drukverband aangelegd gehad dat ze er maandag weer af hebben gehaald, ik vroeg voor een vis graat verband maar dat wilden ze niet doen

    De fysio heeft nu alleen de achterkant ingetaped en wil ook geen vis graat verband aanleggen, ik heb hier zelf wel nog een drukverband liggen, zou dit verstandig zijn om zelf aan te brengen ?!

    Ik doe nu al een beetje stretchen enzo en loop er zo weinig mogelijk op, het is gelukkig maar een klein, gedeeltelijk scheurtje zonder bloeduitstorting, valt dus nog mee denk ik al durf ik nog niets te gek te doen, misschien toch best deze week nog uitzitten en pas in't weekend of volgende week weer voorzichtig gaan trainen, geen idee, de fysio moest me normaal standaard 6 weken rust voorschrijven maar hij heeft er begrip voor dat ik de 26ste mee wil doen en wilt me op tijd preppen ervoor
     
    rust is iid niet verkeerd , maar ub moet toch wel kunnen
     
    Thanks Frans !! Koeling is meteen gebeurd in Kerkrade zelf, op spoed hebben ze een drukverband aangelegd gehad dat ze er maandag weer af hebben gehaald, ik vroeg voor een vis graat verband maar dat wilden ze niet doen

    De fysio heeft nu alleen de achterkant ingetaped en wil ook geen vis graat verband aanleggen, ik heb hier zelf wel nog een drukverband liggen, zou dit verstandig zijn om zelf aan te brengen ?!

    Ik doe nu al een beetje stretchen enzo en loop er zo weinig mogelijk op, het is gelukkig maar een klein, gedeeltelijk scheurtje zonder bloeduitstorting, valt dus nog mee denk ik al durf ik nog niets te gek te doen, misschien toch best deze week nog uitzitten en pas in't weekend of volgende week weer voorzichtig gaan trainen, geen idee, de fysio moest me normaal standaard 6 weken rust voorschrijven maar hij heeft er begrip voor dat ik de 26ste mee wil doen en wilt me op tijd preppen ervoor

    Geen idee Johan. Ik vraag me af of het verschil van deze twee überhaupt te voelen is. Kan me wel voorstellen dat een visgraadtechniek beter blijft zitten tijdens trainen.
    Hier nog een interessant artikel over spierscheuring.
    http://www.uwpraktijkonline.nl/content/ziektenbeelden2upo/Spierscheuring.html

    Ik blijf erbij, met jouw fysiek, hersteltijd 14 dagen en je bent weer oppietoppie. Maar ben voorzichtig, doe je weer gek en hij scheurt zo weer op dezelfde plaats in.
     
    Binnen een week ben je weer aan het squatten sanca :)
     
    Back
    Naar boven