MuscleMeat

Meer calorieen op trainingsdagen?

Shawn_77

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
75kg
Hallo!

Is 't nodig om bijvoorbeeld 300 a 400 extra calorieen te nemen op een trainingsdag?
Ik denk dan, je verbrand meer calorieen, dus meer innemen kan wel .. :')

Mijn behoefte is 3000 calorieen
Normaal neem ik 3300 calorieen
Op trainingsdagen 3600 calorieen

Ik ben aan het cleanbulken

Thanks!

Als het goed is vermenigvuldig je je onderhoud in rust al.
1: Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9

Hiermee reken je de trainingsdagen al mee, dus lijkt het mij niet nodig.

Ik doe het wel zo rustdagen 2500, training sdagen 3000. Waarom meer eten op een dag wat je niet nodig hebt.

Is (in zekere zin) hetzelfde als elke dag je auto voor dezelfde hoeveelheid tanken maar er niet elke dag hetzelfde mee verbruiken. Wordt in de rest van de week gecompenseerd en je merkt vanzelf of je gemiddeld (lees: bijvoorbeeld op week-basis) boven, op, of onder onderhoud aan het eten bent. Hoe je dat dan per dag invult maakt echt geen ene f**k uit (zolang je niet in het extreme gaat natuurlijk). Simpel gezegd: Maakt geen ruk uit of je 3000-3600 eet of 3300-3300. Is uiteindelijk allebei 6600 in totaal, totaalplaatje is waar het om gaat, niet exact day to day basis

Is (in zekere zin) hetzelfde als elke dag je auto voor dezelfde hoeveelheid tanken maar er niet elke dag hetzelfde mee verbruiken. Wordt in de rest van de week gecompenseerd en je merkt vanzelf of je gemiddeld (lees: bijvoorbeeld op week-basis) boven, op, of onder onderhoud aan het eten bent. Hoe je dat dan per dag invult maakt echt geen ene f**k uit (zolang je niet in het extreme gaat natuurlijk). Simpel gezegd: Maakt geen ruk uit of je 3000-3600 eet of 3300-3300. Is uiteindelijk allebei 6600 in totaal, totaalplaatje is waar het om gaat, niet exact day to day basis

Hmmmh is het niet zo dat je voor hypertrophy in een constante surplus moet verkeren ?
Althans er vanuit gaande dat je om de 48 a 72 uur een spiergroep traint.

Hmmmh is het niet zo dat je voor hypertrophy in een constante surplus moet verkeren ?
Althans er vanuit gaande dat je om de 48 a 72 uur een spiergroep traint.

Komt iets over terug m.b.t. anabolic window / katabole staat in de topic van JW. Als je in extremen gaat werken (1 eetmoment 5000 kcal en dan 2 dagen niets meer) ga je natuurlijk geen progressie zetten. Maar of je nu gedurende 2 dagen met 3000 - 3500 werkt of met 3250-3250 gaat gewoon 0 verschil maken.

Terug
Naar boven