XXL Nutrition

Meer energie/motivatie om te trainen

Meer eten

Als je moeite hebt om naar de gym te gaan, zoek dan iemand om samen mee te trainen.
Dan gaat het veel vlotter, plus als jij eens niet gemotiveerd bent kan de andere persoon je wel motiveren en omgekeerd.

Plus eens je echte vooruitgang ziet, ben je toch niet meer uit de gym te slaan

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga vandaag na school meteen trainen :D

Ik sta om half 7 op en ben meestal tussen 4 en 5 uur thuis...
Ik zit op VWO en heb NT met biologie dus moeilijk profiel, met veel huiswerk etc. Het is niet zomaar op je luie reet zitten...

Het is best pittig zulke lange dagen. Je kan het beter behapbaar maken door in de pauze en/of tussen de lessen door even een setje pushups, bodyweight squats of chinups te doen. Voor die laatste moet natuurlijk wel mogelijkheid zijn.

Je vangt twee vliegen in een klap: je krijgt steeds een oppepper tijdens je lange dag en als je aan het einde van de dag thuiskomt heb je al heel wat werk gedaan. Als je wilt kan je dan nog naar de gym voor wat aanvullend werk. Maar het hoeft niet. Dat is misschien zelfs contraproductief.

De breedste gast bij mij op school was iemand die niet naar de sportschool ging maar die alleen thuis chinups en pushups deed. Maar op school je oefeningen doen is natuurlijk nog efficienter. Trek je niks aan van mensen die je voor gek uitmaken. Als je op die manier gek durft te zijn, kom je nog ver in te leven! Niet meelopen in de kudde. Ff je setje draaien en dan weer socializen ;)

Kris

Gewoon van je werk/school recht naar de gym gaan is een optie. Persoonlijk vind ik van half 8 tot 4-5u weg zijn ook geen lange uren hoor :)

Ik ga vandaag na school meteen trainen :D

Juist! Niet eerst op de bank gaan hangen maar zo snel als je kan die gym in. Voor extra motivatie kocht ik wel eens een Flex Magazine, daar staan vaak interessante oefeningen en schema's in. Ook een pot NO-Xplode van BSN zal je goed doen. 1 schep 30min voor het trainen en je gaat als een speer!!

Succes!!

Ik sta om half 7 op en ben meestal tussen 4 en 5 uur thuis...
Ik zit op VWO en heb NT met biologie dus moeilijk profiel, met veel huiswerk etc. Het is niet zomaar op je luie reet zitten...

Ik werk gemiddeld 10 tot 12 uur per dag(mede-eigenaar bakkerij, dus echt geen licht werk, veel onregelmatige werktijden), daarbij train ik 3x in de week fullbody, 2 dagen in de week doe ik 30 mins cardio. En ik groei.

U jelly?

Ik was eerst ook altijd kapot moe na school.
Dit hielp bij mij:
Veel meer gaan eten en gezond! Niet om 3 uur naar bed gaan maar om 11 uur.
Veel meer water drinken. Als je onder je dagelijkse water behoefte zit kan je lichaam voor 60% minder goed werken.

Mensen die gaan zeuren over een bron zoek het lekker zelf op.

Ik werk gemiddeld 10 tot 12 uur per dag(mede-eigenaar bakkerij, dus echt geen licht werk, veel onregelmatige werktijden), daarbij train ik 3x in de week fullbody, 2 dagen in de week doe ik 30 mins cardio. En ik groei.

U jelly?

Onderschat niet het effect van stilzitten en de hele dag denkwerk doen.

Ik ben vaak minder moe als ik lekker de hele dag fysiek in de weer ben dan wanneer ik de hele dag achter de computer heb gewerkt.

Dit neemt niet weg dat 10 tot 12 uur fysieke inspanning zoals in een bakkerij zeker vermoeiend kan zijn! Petje af.

Kris :)

Schooldagen maken je degelijk wel moe, dit gaat vaak gepaard met het feit dat mensen na school vaak laat thuiskomen, dan denk je nog aan huiswerk (dat bij mij dit jaar belachelijk veel is) en tegen dat ik kan gaan trainen is het al 8 uur. Rond 10 uur ben ik dan thuis (geen auto, ga te voet) en dan moet ik nog een uurtje ofzo wachten tot ik kan eten (direct na de training kan ik gewoon niet). Dan pas slapen, weer terug opstaan... Zeer vermoeiend, toch doe ik het.

Het punt is, motivatie en wilskracht.

je wordt idd zo lui als wat van dat stilzitten de hele dag... heb er zelf ook last van. op tijd gaan slapen (om 10/11uur) en goed eten in de pauzes helpt bij mij. Ik train ook altijd 's avonds na mijn avondeten en dat zorgt ook voor veel extra energie.

mijn centen,

- Meer eten (vooral smorgens),
- water water drinken,
- Goede dag programma maken voor je zelf
- Zoek mensen om over bb te praten (forum bv).

ik ben hele dag moe, maar in de gym leef ik helemaal op. Daar leef ik de hele dag naartoe

Uit school ff powernappen wellicht? Works for me...

Het is denk ik belangrijk te beseffen dat het vooral om geestelijke vermoeidheid gaat. Je lichaam kan een zware training makkelijk aan na een dag school..

Neem een bak koffie, zet muziek op je mp3 speler die je oppept en ga gewoon.

Mentale vermoeidheid, of slaaptekort, sloopt je motivatie, maar heeft weinig effect op je fysieke mogelijkheden. Zag laatst zelfs nog ergens een onderzoek voorbijkomen dat stelde dat slaaptekort zelfs helemaal geen invloed heeft op de fysieke prestaties, puur op de mentale. Iets dat ik overigens betwijfel, maar toch...

Je zult zien dat het makkelijk kan. Leer jezelf een sukkel te vinden als je niet gaat. En vind jezelf dan ook een sukkel... want dat ben je ook.. besef dat dan ook.. enz. :)

Terug
Naar boven