AndroidHealthClinic

Meer Slaap = Beter Hersel

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Geachte,

Ik slaap nu al een week vrij beroerd! (Lees 5/6 uur per nacht slaap) Ik lig hierbij nog wel 1 of 2 uurtjes wakker.

Is dit slecht voor mijn herstel, of laat ik het anders stellen, groei ik
wel door met deze weinige uurtjes van 'herstel'

Ik heb namelijk altijd veel slaap nodig gehad! 8 - 9 uur voorheen!
Ik slik al Melatonine maar dit mocht niet baten.. Probleem is gewoon dat ik (Meestal, dus lang niet altijd) Wel goed inslaap maar om 5 uur half 6 weer wakker wordt..

Je er zorgen over maken is sowieso niet bevorderlijk... accepteer het zoals het is.

Misschien dat je iets kunt wijzigen aan iets waar je wakker van wordt of er voor zorgt dat je niet weer inslaapt (raam open, raam dicht, extra deken als je het koud hebt, vriendin eruit schoppen, whatever) Melatonine is meer iets om in te slapen, niet om je om half zes 's ochtends weer in slaap te helpen doen vallen.

En misschien heeft je lichaam wel minder slaap nodig nu je eindelijk wat meer bent gaan eten.

ik heb net hetzelfde, toen ik ben begonnen met trainen, ben ik gestopt met weed roken (heb 11 jaar elke dag mijn jointjes binnengekregen) en nu slaap ik al 6 a 7 weken ook maar zo'n 5 a6 uur per dag. Ben de hele dag doodmoe, maar kan niet vast slapen..

En op forum staat hier geregeld dat genoeg slapen toch belangrijk is voor je spiergroei/herstel?

• Topic Starter Topic Starter
jaman ik ook! Voel me egt 'dood'moet overdag.. zie dr uit as een lijk..

Je hoeft maar iets van 5 uur te slapen voor je herstel meen ik ook ooit ergens gelezen te hebben. Maar dan ben je wel zo brak dat je nergens echt zin in hebt. Heb je al 'es geprobeerd elke dag een uur ofzo te lopen in het bos? Ergens einde middag. Ook geen powernaps overdag nemen want die verwoesten je slaapritme ook nogal makkelijk.

Soort van, wie heel de dag slaapt is een beest

optijd naar bed gaan geen thee of koffie drinken na 8uur savonds (dus ook geen energiedrank)
voor de rest zegt wazzup het eigenlijk al; zie zijn post dus.

Sowieso helemaal geen koffie meer drinken, begin met een hele week. Gegarandeerd slaap je langer/beter/vaster!

Sowieso helemaal geen koffie meer drinken, begin met een hele week. Gegarandeerd slaap je langer/beter/vaster!

Denk dat dat inderdaad het belangrijkste is samen met gezonde voeding.

Zelf heb ik zo maar 5-6u slaap nodig, heb zelden caffeïne of zeer ongezonde voeding op.

Rust is belangrijk maar zolang je goed bent uitgerust zal dat wel voldoende zijn, ik denk dat het belangrijker is dat je overdag naast je training fysiek niet teveel vermoeid wordt dan dat je 2u extra slaapt zeg maar.

• Topic Starter Topic Starter
Sjah, het rare gewoon is dat ik voorheen altijd 8 uur sliep(Voor dat ik trainde) en nu maar 5.. Dat is gewoon gek.. ach toen zat ik miss meer i/d groei! ;)

Ik slaap al een jaar lang 3/4 uur en wordt minstens 3x per nacht wakker.. Voel me non stop brak maar ik groei wel opzich.. Vraag me wel af hoe het is met 8 uur slaap per nacht.
5/6 uur per nacht is iets waar je mij al blij mee maakt....

gebruik je mss 1 of ander supplement zoals een energie booster ofzo? kan zijn dat je daardoor slecht kan slapen

Zit je 's-avonds laat nog vaak voor de tv/computer mischien? Dat komt een goede nachtrust ook niet ten goede.
Wat bij mij goed werkt is om iets te lezen voor ik ga slapen.

Gewoon zorgen dat je hartslag na 8 uur niet meer te hoog wordt ;)
Heeft geloof ik te maken met enodrfine (energie hormoontje/geluksgevoel) die je lichaam bij een hoge hartslag produceert.
Mensen die laat op de dag trainen, slapen doorgaans minder goed 's nachts.

leg je erbij neer.
5 uur is gewoon genoeg !

Ik ben doordeweeks ook een zombie...maar ik weet waar het door komt...in de weekenden zuip ik vaak op vrijdag EN zaterdag wat een normaal mens nog niet in 2 maanden drinkt. Soms heb ik dan ook nog weleens dat ik na een avond doorzakken tot de vroege uurtjes dat ik gewoon om half 10 's morgens alweer klaarwakker ben. Doordeweeks neem ik altijd voor het trainen een zakje Nox Pump om me wakker te houden tijdens de trainingen. Helaas zorgt dit er ook vaak voor dat ik 's nachts ook nog wakker lig...ook ga ik 's avonds na de training eerst een flink aantal uren achter de pc zitten waarna ik het bed in duik. Neem af en toe weleens wat Tryptofaan-poeder voor het slapen gaan maar met Nox Pump op voel ik me daar weleens wat paranoia door als ik in bedje lig. Maar ach, de gewenning treed al bijna op en ik accepteer gewoon dat ik leef als een zombie.

Rusten = Groeien!

ik heb net hetzelfde, toen ik ben begonnen met trainen, ben ik gestopt met weed roken (heb 11 jaar elke dag mijn jointjes binnengekregen) en nu slaap ik al 6 a 7 weken ook maar zo'n 5 a6 uur per dag. Ben de hele dag doodmoe, maar kan niet vast slapen..

En op forum staat hier geregeld dat genoeg slapen toch belangrijk is voor je spiergroei/herstel?

Je gaat het mss nog een tijdje moeilijk hebben, maar blijf volhouden.. ik heb 2 jaar lang elke dag slaappillen genomen en had het een tijd erna ook moeilijk.

Je lichaam herstelt zich uiteindelijk wel weer...

Terug
Naar boven