XXL Nutrition

Meerderheid Nederlanders vindt de islam een bedreiging

over het algemeen;
neem een schep islam, mix het met een schep cultuur, kluts het door elkaar en plak een sticker erop "Islam".
wil niet zeggen dat het altijd zo is maar vaak wel.

Ehm dat maak jij er van. Er zijn legio voorbeelden van hoog opgeleiden die achter volksmenners aanliepen en dat is helaas van alle tijden. Dat verschijnsel zie je al terug bij de vroegste Europese beschavingen, niet iedereen vind het prettig om zelf te denken over bepaalde zaken maar laat liever voor hem denken.

En wat nu als mensen juist wél voor zichzelf denken en tot de conclusie komen dat de Islam wél een bedreiging is? In tegenstelling tot mensen die aannemen wat politici op tv verklaren?

Op deze manier kan je iedereen zwart maken die niet denkt zoals jij.

En gelukkig zijn er genoeg mensen die juist heel goed nadenken over dit soort aspecten in de samenleving en de juiste conclusie trekken.

Neemt niet weg dat peilingen van Maurice de Hond net zo betrouwbaar zijn als een vos in een kippenren...

Ehm dat maak jij er van. Er zijn legio voorbeelden van hoog opgeleiden die achter volksmenners aanliepen en dat is helaas van alle tijden. Dat verschijnsel zie je al terug bij de vroegste Europese beschavingen, niet iedereen vind het prettig om zelf te denken over bepaalde zaken maar laat liever voor hem denken.

Dus jij denkt dat die 8 miljoen mensen de islam als bedreiging zien omdat ze geen zin hebben zelf na te denken en liever achter een volksmenner aanrennen? How convenient...

En die driekwart die (terecht imo) Wilders' uitspraak over het koranverbod afkeuren hebben dit natuurlijk wél weer zelfstandig bedacht, omdat je het daar (net als ik) wél mee eens bent. :D

Dus jij denkt dat die 8 miljoen mensen de islam als bedreiging zien omdat ze geen zin hebben zelf na te denken en liever achter een volksmenner aanrennen? How convenient...

Zo kan je het wel stellen eigelijk. Stereotypen, vooroordelen, en deels ook onwetendheid is allemaal resultaat van de luiheid van de mens. Daarnaast moet je je altijd afvragen wie er gevraagd zijn voor de enquete. Duizend mensen lijkt veel, maar om te generaliseren naar 16 miljoen is een wat grote stap.

Ik ken de vraagstelling verder niet maar ik heb inderdaad geen al te hoge pet op van een groot deel van de volgzame en soms niet zo volgzame bevolking van Nederland. Tegelijkertijd, het is een menselijke trek om achter de meute aan te hobbelen. Dat geldt niet alleen voor de angst voor moslims maar vind je terug in diverse facetten van de samenleving.

Daarmee niet zeggend dat er in Nederland niet wordt nagedacht maar in dit geval begint de angst meer op een massa hysterie te lijken. Natuurlijk is er een grond voor bepaalde angsten, maar dan hoop ik toch wel dat dit op rationele gronden is. In de diverse discussies die ik hierover gevoerd heb kom ik toch bitter weinig rationaliteit tegen, het is vaak meer gestoeld op aannames of onwetendheid.

Vraag aan de gemiddelde Nederlander wat een Salafist is en hij zal je glazig aankijken. Maar goed vraag aan de gemiddelde Nederlander waar Italie ligt en hij wijst waarschijnlijk Zweden aan.

En die driekwart die (terecht imo) Wilders' uitspraak over het koranverbod afkeuren hebben dit natuurlijk wél weer zelfstandig bedacht, omdat je het daar (net als ik) wél mee eens bent. :D

Daar ging ik eigenlijk niet vanuit, een onderzoek van de Hond neem ik nooit meer serieus. Die kerel behoort bij de grootste prutsers in de Nederlandse samenleving. Yep hij is er rijk mee geworden maar verder is het een zwetser die zijn weerga niet kent.

Ik ken de vraagstelling verder niet maar ik heb inderdaad geen al te hoge pet op van een groot deel van de volgzame en soms niet zo volgzame bevolking van Nederland. Tegelijkertijd, het is een menselijke trek om achter de meute aan te hobbelen. Dat geldt niet alleen voor de angst voor moslims maar vind je terug in diverse facetten van de samenleving.

Daarmee niet zeggend dat er op in Nederland niet wordt nagedacht maar in dit geval begint de angst meer op een massa hysterie te lijken. Natuurlijk is er een grond voor bepaalde angsten, maar dan hoop ik toch wel dat dit op rationele gronden is. In de diverse discussies die ik hierover gevoerd heb kom ik toch bitter weinig rationaliteit tegen, het is vaak meer gestoeld op aannames of onwetendheid.

Vraag aan de gemiddelde Nederlander wat een Salafist is en hij zal je glazig aankijken. Maar goed vraag aan de gemiddelde Nederlander waar Italie ligt en hij wijst waarschijnlijk Zweden aan.

Daar ging ik eigenlijk niet vanuit, een onderzoek van de Hond neem ik nooit meer serieus. Die kerel behoort bij de grootste prutsers in de Nederlandse samenleving. Yep hij is er rijk mee geworden maar verder is het een zwetser die zijn weerga niet kent.

Ach je hebt ook eigenlijk wel gelijk dat er maar weinig mensen zijn die hun mening goed onderbouwen. De meeste mensen zijn net slim genoeg om te kunnen functioneren in deze maatschappij, maar niet om hem te ontleden. Maar goed, PR technisch doen moslims het dus niet zo best kennelijk. En de meeste mensen zijn nu ook weer niet zo dom dat ze hun mening op helemaal niets baseren. Het is in ieder geval iets dat je serieus moet nemen.

De massa moet je altijd serieus nemen, helaas wel eigenlijk. Als mensen het verschil kunnen zien tussen radicaliserende moslims en degenen die niks moet hebben van hun radicale broeders, zou er misschien wat meer begrip zijn voor degenen die hier gewoon hun leven willen leiden. Een leven dat eerder Westers is dan dat het aansluit bij een islamitische heilstaat.

Het begin nu op een hetze te lijken en dat heeft nog nooit geleid tot goede zaken.

de uitwassen vormen een bedreiging zo kun je stellen. niks nieuws.

Terug
Naar boven