Een man uit Brunswick in de staat Maryland in de Verenigde Staten heeft veel geluk dat hij nog in leven is. Hij kreeg tijdens een autorit een hartaanval, maar kon dankzij het kordate optreden van zijn negen jaar oude stiefdochter in veiligheid gebracht worden.
Timothy Webber en zijn dochter Cheyanne hadden een avond doorgebracht in een jachtclub in een afgelegen gebied. Kort nadat ze weer huiswaarts keerden, kreeg de vader last van pijn in zijn borst. Het bleek uiteindelijk om een hartaanval te gaan.
Dochter Cheyanne kwam in actie en reed meer dan 15 kilometer met de Ford-pickuptruck over winderige en smalle wegen.
“Ik stuurde en drukte ook het grootste deel van de tijd het gas en de rem in”, aldus de 9-jarige trots.
Na zo'n 15 kilometer bereikten de twee een gebied waar hun mobiele telefoon weer ontvangst had. Het meisje belde snel haar moeder op, die hen even later kon oppikken en haar man zo snel mogelijk naar het ziekenhuis bracht. Daar ontdekten doktoren dat zijn hoofdaorta voor 90 procent dichtgeslibd was.
“Ik wist dat er iets mis was, maar niet wat precies”, aldus moeder Jessie over het moment dat haar dochter haar belde. “Toen ik bij ze aankwam, reageerde mijn man niet meer en wist ik dat het niet goed zat.”
Vader Timothy: “Ik was er waarschijnlijk niet meer geweest als mijn dochter niet bij me was. En als ze niet had geweten hoe ze de auto moest besturen en ik zelf was blijven rijden, was het misschien ook voor haar slecht afgelopen.”
Cheyanne zelf blijft er nuchter onder. Ze wist hoe ze moest rijden doordat haar vader haar had geleerd hoe ze een tractor moest besturen en eens had ze thuis op hun eigen erf een ritje in de auto gemaakt. Ze vindt het autorijden leuk, maar zal toch nog netjes tot haar zestiende wachten tot ze weer op de openbare weg gaat rijden.

knappe meid