MuscleMeat

melkproducten zorgen voor ziektes?

zou dit waar kunnen zijn...

**** Fok.... als dat zo was had ik alle ziektes die er bestaan al moeten hebben...

biggest crap dus

eerste paar regels gelezen....toen geen zin meer. Kanker krijg je toch overal van? Ain't that a b*ch :rolleyes:

Ik stop met zuivel als er een beter, handiger en goedkoper alternatief komt. Ik verdraag grote hoeveelheden lactose makkelijk. En als ik bang moet zijn van kanker dan kan ik maar beter de hele dag op bed blijven liggen (hoewel dat vast en zeker ook ergens kanker kan veroorzaken :rolleyes: ).

Wat een onzin....laat ze maar met duidelijke feiten komen, het enige wat ik heb kunnen lezen is dat melk dierlijke vetten en eiwitten bevat, zover waren we zelf ook al gekomen.

Gewoon niet-onderbouwde bullshit, afgeleid uit een 1 of ander vaag onderzoek.

Gelul inderdaad

Ik drink zelf geen melk omdat ik lactose niet goed kan verdragen, maar als je daar geen last van hebt, dan zie ik geen enkel probleem

BS!
melk is goed voor elk, nuja zolang je niet lactoseintolerant bent :)
nee serieus op zulke onderzoeken afgaande kan je binnenkort niets meer eten...

Tja, melk. Het is eigenlijk niet voor mensen bedoelt. In het begin gaf een koe alleen melk als het een kalfje kreeg, net als bij een moeder die een baby krijgt. Alleen de mensen hebben ervoor gezorgd dat een koe altijd melk geeft en drinken het nu ook zelf ???

Brutez zei:
Tja, melk. Het is eigenlijk niet voor mensen bedoelt. In het begin gaf een koe alleen melk als het een kalfje kreeg, net als bij een moeder die een baby krijgt. Alleen de mensen hebben ervoor gezorgd dat een koe altijd melk geeft en drinken het nu ook zelf ???

Is dat de schuld van de voorouders van Jopie ? Hebben die aan de uiers lopen sjorren zodat de koeien melk bleven produceren ? :D

On-topic. Van veel producten kan je ziektes oplopen. Doe alles met mate en het komt goed. En als je buitengewoon veel gebruikt van een product moet je ervoor zorgen dat je lichaam het goed verwerkt, bv door sporten.

Andere verhalen die de ronde doen zijn bijvoorbeeld dat je van caffeine vrije koffie ook kanker krijgt.

Melk is goed voor je, geloof me maar :D

ach, elke week wordt van een of ander alledaags voedingsmiddel wel iets schadelijks ontdekt. Het nieuwste van melk is dat de kans op alzheimer wordt vergroot.

Ik maak me er niet druk om, melk bevat een heleboel dingen die wel goed voor je zijn. En als je de onderzoeken mag geloven kun je al bijna niets meer veilig eten of drinken.

Brutez zei:
De reden dat zoogdieren op latere leeftijd geen melk meer drinken is dat ze zelf voor hun voedsel kunnen zorgen of vast voedsel kunnen verdragen. De moeder hoeft geen melk meer de produceren en bespaart zo veel voedingtsstoffen en energie uit die ze voor andere dingen hard nodig heeft.

Het verschil tussen de mens en andere dieren is dat wij inteligent genoeg zijn geworden om dieren tot onze slaaf te maken.

Laatst bewerkt:
sommandas zei:
Is dat de schuld van de voorouders van Jopie ? Hebben die aan de uiers lopen sjorren zodat de koeien melk bleven produceren ? :D

On-topic. Van veel producten kan je ziektes oplopen. Doe alles met mate en het komt goed. En als je buitengewoon veel gebruikt van een product moet je ervoor zorgen dat je lichaam het goed verwerkt, bv door sporten.

Andere verhalen die de ronde doen zijn bijvoorbeeld dat je van caffeine vrije koffie ook kanker krijgt.

:roflol:

het is niet helemaal waar, maar ook niet onwaar...

waarom?

- melk wordt pas enkele eeuwen gedronken, de effecten op lange termijn zijn gewoonweg niet bekend.

- het onderzoek wat word aangehaald (Nurses Health Study) staat onder leiding van Walter C. Willett. In zijn (bestseller) boek "Eat Drink and Be Healthy" raad hij het drinken van melk niet af, maar schetst hij wel de kanttekening dat een hoge calciuminname in verband wordt gebracht met prostaatkanker.

- de werkelijke rol van calcium en osteoporose moet nog nader onderzocht worden, veel studies laten zien dat magnesium en vitaminde D ook zeer belangrijke variabelen zijn.

- de "auteur" (nou kuch ik even heel heel hard) heeft het over de zogenaamde melkmaffia, maar de bronnen die hij/zij gebruikt komen allemaal van de veganistenmaffia, zoals ik dat zie.

ik kan nog wel even door gaan op die manier; feit is dat melkconsumptie nog steeds volop in debat (moet) staan, een duidelijke uitslag is er gewoon niet. Tipje van de dag; heb je last van mysterieuze ontstekingen, acne post-pubertijd etc, probeer eens een paar weken geen melk te drinken. Voor sommigen kan dit tot goeie resultaten leiden.

dr. Gonzo zei:
De reden dat zoogdieren op latere leeftijd geen melk meer drinken is dat ze zelf voor hun voedsel kunnen zorgen of vast voedsel kunnen verdragen. De moeder hoeft geen melk meer de produceren en bespaart zo veel voedingtsstoffen en energie uit die ze voor andere dingen hard nodig heeft.

Het verschil tussen de mens en andere dieren is dat wij inteligent genoeg zijn geworden om dieren tot onze slaaf te maken.

Dat neemt niet weg dat je lichaam, genetisch gezien, MISSCHIEN melk helemaal niet kan verteren. Ik zou in principe ook wel de ogen van een koe kunnen eten, omdat ik zo SLIM ben om ze eruit te kunnen halen, maar of dat gezond is moet nog gezien worden.

Denk eens na over wat de oermens zou eten, in zijn tijd.... Noten, zaden, vlees, vis, fruit.... Als we genetisch gezien maar enkele tienden of honderdsten van procenten zijn veranderd, waarom zou ons dieet zo anders moeten zijn?

Terug
Naar boven