XXL Nutrition

meningsverschil!!

smitzz

Cool Novice
Waardering
0
hey BBers,

Ff een vraagie..collega van mij is bezig met z,n eerste kuur: Test E 10 wk op 500mg met de 1ste 4 wk dianabol op 30mg pd. Nu heeft ie van de gene die het m verkoopt het advies gekregen om gelijk clomid te pakken voor 2 weken na de laatste inject. Maar mijn idee is toch eigenlijk pas na 2 wk pregnyl icm clomid te nemen (heb zelf soortgelijk kuurtje achter de rug.) Wat is nu beter?
thanx

De nakuur start wanneer de laatste (langste) ester zijn werking heeft verloren..dus 2 weken na de laatste test e inject.

Nakuur
wk 13 Nolva 40mg ED + 100mg Clomid ED
wk 14 Nolva 30mg ED + 50mg Clomid ED
wk 16 Nolva 20-30mg ED

Pregnyl/HCG pakken wanneer het ook echt noodzakelijk is..imo

• Topic Starter Topic Starter
thanx voor jesnelle replay Jugernaut..maarre..dacht eigenlijk zelf dat nolva hoofdzakelijk werd gebruikt als voorkoming van bitchtits? en niet echt voldeed als nakuur? vandaar dacht ik aan pregnyl!..maar goed dat is dan duidelijk
greetzz

thanx voor jesnelle replay Jugernaut..maarre..dacht eigenlijk zelf dat nolvadex hoofdzakelijk werd gebruikt als voorkoming van bitchtits? en niet echt voldeed als nakuur? vandaar dacht ik aan pregnyl!..maar goed dat is dan duidelijk
greetzz

Daar word het ook voor gebruikt idd maar in je nakuur is nolvadex onmisbaar imo. Ik zou dan eerder de clomid laten vervallen dan de nolvadex

alleen nolva is voldoende imo, je zou eventueel de pregnyl erbij kunnen zetten wanneer je ballen flink gekrompen zijn

Pregnyl gebruik je niet IN de nakuur maar ervoor aangezien het ook onderdrukt.

hey bodybuilders,

Ff een vraagie..collega van mij is bezig met z,n eerste kuur: Test E 10 wk op 500mg met de 1ste 4 wk dianabol op 30mg pd. Nu heeft ie van de gene die het m verkoopt het advies gekregen om gelijk clomid te pakken voor 2 weken na de laatste inject. Maar mijn idee is toch eigenlijk pas na 2 wk pregnyl icm clomid te nemen (heb zelf soortgelijk kuurtje achter de rug.) Wat is nu beter?
thanx

Bij 500 mg test E duurt het meer dan 2 weken eer je normale test levels terug bereikt zijn:

Laatste injectie : 500mg
10 dagen later : 250 mg
20 dagen later : 125 mg

Ik weet nu niet precies hoeveel je normaal in je lichaam hebt zonder de toediening van anabolen, maar eens die waarde bijna bereikt is zou je (in theorie) moeten starten met de nakuur. Pregnyl tussen laatste inject en nakuur lijkt me ideaal.

Gr.

Idd...the best way to do it.

THANX!!!! aan deze info heeft ie tenminste wat..Zelf ook weer een stuk wijzer geworden hahaha

Ook wil hij hier winstrol bij pakken..einde van de kur om er droger uit te komen?..lijkt mij een beetje to much voor een eerste kuur, maar goed... vanaf week 8 zou ik zeggen? en dan voor 4 weken op 30mg?

Bewaar die winstrol voor later, 1oral is zeker genoeg in je eerste kuurtje. Je zal heus niet ontevreden zijn met de resultaten die je hiermee behaald.

Het gaat misschien heel raar klinken maar ik heb vernomen dat nolvadex en chlomid niet nodig is. Ik heb gepraat met iemand die vroeger erg bekend was in NL door bodybuilding (ga geen naam noemen). Volgens hem wegen de voordelen van nolvadex niet op tegen de nadelen, en moet je je lichaam puur zelf laten herstellen. Ook iemand die nu wedstrijden draait bevestigde dit. En ook hij is niet de kleinste;) Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie allemaal ongelijk hebben, d8 zelf namelijk ook dat je het altijd na de kuur moest nemen. Ik heb nu begeleiding van die eerste persoon en ga dus ook na mijn kuur geen nolvadex nemen. Ik ben benieuwd hoe het met het herstel zal gaan....

Orals zijn mij ook afgeraden vanaf nu...als er iets schadelijk is en blijvende problemen kan veroorzaken zijn het wel de orals.

Het gaat misschien heel raar klinken maar ik heb vernomen dat nolvadex en chlomid niet nodig is. Ik heb gepraat met iemand die vroeger erg bekend was in NL door bodybuilding (ga geen naam noemen). Volgens hem wegen de voordelen van nolvadex niet op tegen de nadelen, en moet je je lichaam puur zelf laten herstellen. Ook iemand die nu wedstrijden draait bevestigde dit. En ook hij is niet de kleinste;) Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie allemaal ongelijk hebben, d8 zelf namelijk ook dat je het altijd na de kuur moest nemen. Ik heb nu begeleiding van die eerste persoon en ga dus ook na mijn kuur geen nolvadex nemen. Ik ben benieuwd hoe het met het herstel zal gaan....

Orals zijn mij ook afgeraden vanaf nu...als er iets schadelijk is en blijvende problemen kan veroorzaken zijn het wel de orals.
ik heb gehoord dit en dat... pffffff ga nou eens zelf een keer info winnen wat een pct doet en waarmee het je helpt en geen beginners geen verkeerd advies over jou denkwijze en andere denkwijzes van de grootste bodybuilders ooit...

dit hier is alles gebaseerd op de theorie, t gaat erom om zoveel mogelijk gewonnen massa vast te houden en zo snel mogelijk je eigen test productie weer op gang te krijgen zonder dat je maanden zit te wachten voordat t zaakje weer begint te werken een nakuur is altijd nodig..!!!!

jaja is goed kerel! ik ga iig niet meer zoveel naar jongens zoals jou luisteren. en ik geef nergens verkeerd advies...ik schrijf alleen wat ik hoor van mannen die de top van europa hebben begeleid/begeleiden, en wat zelf in de top van europa hebben meegedraaid (en zelfs in USA). jij weet het vast beter als zo iemand ofniet? maar de mening van zon mensen doet er zker niet toe ofwel? komop gast die kerel was 116kg gortdroog bij 1,70. heeft nog netjes kinderen kunnen maken en heeft geen hartklachten oid. en jij gaat zeggen dat ik niet naar hem moet luisteren? ik heb in die paar keer wat ik tot nu toe nog met hem heb gepraat al zoveel geleerd wat jongens zoals jou nooit te weten zullen komen zonder begeleiding...dat zegt voor mij genoeg.

jaja is goed kerel! ik ga iig niet meer zoveel naar jongens zoals jou luisteren. en ik geef nergens verkeerd advies...ik schrijf alleen wat ik hoor van mannen die de top van europa hebben begeleid/begeleiden, en wat zelf in de top van europa hebben meegedraaid (en zelfs in USA). jij weet het vast beter als zo iemand ofniet? maar de mening van zon mensen doet er zker niet toe ofwel? komop gast die kerel was 116kg gortdroog bij 1,70. heeft nog netjes kinderen kunnen maken en heeft geen hartklachten oid. en jij gaat zeggen dat ik niet naar hem moet luisteren? ik heb in die paar keer wat ik tot nu toe nog met hem heb gepraat al zoveel geleerd wat jongens zoals jou nooit te weten zullen komen zonder begeleiding...dat zegt voor mij genoeg.

Iedereen weet het beter te weten. De bodybuilder heeft natuurljk heel veel praktijk ervaring en dus ook zo de benodigde kennis. Wij tot op een bepaalde hebben natuurlijk ook de benodigde kennis. Zowel opgedaan uit de theorie, maar ook de praktijk.
Zoals ik al eerder zei, de waarheid van vandaag is de leugen van morgen.
Met andere woorden, vroeger zagen de kuren er heel anders uit, dan nu.
De diverse tests en onderzoeken wijzen uit dan nakuren toch een positief effect heeft.
Ook zijn er tegenstrijdigen berichten dat het gebruik van nakuur produkten de zogenaamde dip niet voorkomt, maar simpelweg uitsteld.
Natuurlijk respecteer ik ook de mening van de "oude guru's". EEn van de deze jongens heeft ooit ook tegen mij gezegd dat ik na mijn kuur geen nolva moest gebruiken.
Mijn herstel duurde wel langer moet ik zeggen.
Ik weet nu uit ervaring dat nakuren gewoon een must is, wil je snel herstellen.
Iig wel voor mij en ik denk voor vele jongens hier op de board.

Natuurlijk...ik zeg ook niet dat ik vind dat nakuren onzin is. Ik luister alleen OOK naar de mening van de jongens die vroeger in de top draaiden. Sommigen hier denken het allemaal beter te weten als hun, niet alleen wat betreft nakuren. Die jongens hebben de meeste praktijkervaring van iedereen. De theorie zegt misschien ...., maar ieder persoon is verschillend.

Natuurlijk...ik zeg ook niet dat ik vind dat nakuren onzin is. Ik luister alleen OOK naar de mening van de jongens die vroeger in de top draaiden. Sommigen hier denken het allemaal beter te weten als hun, niet alleen wat betreft nakuren. Die jongens hebben de meeste praktijkervaring van iedereen. De theorie zegt misschien ...., maar ieder persoon is verschillend.

Als jij het ook zo vind, waarom ga je dan dingen vertellen die anderen zeggen. Omdat ze 110kg zijn wil nog niet zeggen dat ze alles weten.

Overigens als jij een zwaar kuurtje neemt met heftig aromatiserende middelen krijgt je lichaam een flinke opdonder en als je dan geen nakuur neemt en je oestrogenen niet snel uit je lichaam verwijderd, dan word je heel snel dik geloof mij en je wil geen vet op die plekken. Ja dan pakt zo`n pro er toch wat HGH bij en wat T3 en wat ... zo blijf je aan de gang maar ze vergeten wat de meest makkelijke en goedkoopste oplossing is voor hun probleem een nakuur misschien? Die gasten nemen steeds meer en meer spullen kijk maar naar de veranderingen per jaar het word steeds zieker en zieker.

Als jij het ook zo vind, waarom ga je dan dingen vertellen die anderen zeggen. Omdat ze 110kg zijn wil nog niet zeggen dat ze alles weten.

Overigens als jij een zwaar kuurtje neemt met heftig aromatiserende middelen krijgt je lichaam een flinke opdonder en als je dan geen nakuur neemt en je oestrogenen niet snel uit je lichaam verwijderd, dan word je heel snel dik geloof mij en je wil geen vet op die plekken. Ja dan pakt zo`n pro er toch wat HGH bij en wat T3 en wat ... zo blijf je aan de gang maar ze vergeten wat de meest makkelijke en goedkoopste oplossing is voor hun probleem een nakuur misschien? Die gasten nemen steeds meer en meer spullen kijk maar naar de veranderingen per jaar het word steeds zieker en zieker.

:woot: superpost

Terug
Naar boven