XXL Nutrition

mens onsterfelijk over 20 jaar

Eewig leven is inderdaad mogelijk.Maar dan moet je vooral op celniveau gaan werken.
Op elk stukje dna zit een telomeer en bij elke celdeling word deze korter en korter.
Bij elke celdeling word de dna overgedragen,nu als de telomeer op is dan gaan er stukjes dna verloren bij de celdelingen.
Nu hebben wetenschappers ondertussen het gen gevonden dat voor veroudering zorgt.
Als ze deze gen uit kunnen schakelen dan gaan de cellen voor eeuwig blijven delen zonder er dna verloren gaat die nodig is om te leven.

Intressant, wel raar dat zo een gen de veroudering veroorzaakt, alsof ons lichaam geprogrammeerd is om te verouderen en dat het niet perse hoeft?

Intressant, wel raar dat zo een gen de veroudering veroorzaakt, alsof ons lichaam geprogrammeerd is om te verouderen en dat het niet perse hoeft?

yep alles is geprogrammeerd in de genen,en alles is voor een reden.Dan ga je je toch wat dingen afvragen.

Hmm ik weet 't niet hoor, je hebt makkelijk praten nu je nog jong bent, je hebt geen idee hoe het is om al 80 jaar te zijn, je hersens worden gewoon levensmoe lijkt mij, je ontwikkeld je nu toch ook steeds verder, of doe je buiten nog steeds aan belletje trekken... Je interesses worden steeds minder, je raakt op alles uitgekeken, noem maar op.

lol ik ben nu al uitgekeken op alles

Als we dan maar wel van te voren nog alle lelijke mokkels uitroeien dan stem ik voor!

Dan krijg je straks wetten voor de maximale leeftijd..
Dus dat je bijvoorbeeld maar max 150 max worden en dan word je ingeslapen lol.

Fokt op.

Als ze dan tegen die tijd ook ervoor kunnen zorgen dat je weer kan verjongen is het helemaal feest. Allemaal twintigers...

Als het al mogelijk zou zijn, wat ik niet verwacht, dan zal het alleen voor de rijkeren zijn.

Volgens mij zijn de hersenen het grootste probleem. Denk dat de man wat te hard van stapel loopt.

Een pilletje waarvan mijn derde been 10 cm langer wordt is nog taboe, maar iemand onsterfelijk maken kan wel. Ik stem voor een prioriteitenlijst!!

Als het al mogelijk zou zijn, wat ik niet verwacht, dan zal het alleen voor de rijkeren zijn.

Volgens mij zijn de hersenen het grootste probleem. Denk dat de man wat te hard van stapel loopt.

Waarom zou het een probleem zijn?
Als de celdeling voor eeuwig kan doorgaan zonder dna te verliezen..hersenen bestaan ook uit cellen..

Nee, dit is slecht want guido's en superdudes komen uit rijke familie's en dan blijft hun ras eeuwig bestaan, en dan kan je ze niet meer stoppen :(

Bij dit soort voorspellingen krijg ik altijd een driftige drang om steenrijk te worden, waarna zich een metafysische stemming ontpopt waarin ik me afvraag waarom ik nou ben geboren in dit milimetertje van de reusachtig uitgestrekte tijdsbalk der kosmische tijd, en ogenschijnlijk nimmer zal weten welke glorieuze hyper intelligentie er ooit nog zal ontstaan binnen het mensdom.

Waarom zou het een probleem zijn?
Als de celdeling voor eeuwig kan doorgaan zonder dna te verliezen..hersenen bestaan ook uit cellen..
Je wordt geboren met x-aantal hersencellen. Deze sterven continu af (zelfs als je gezond leeft). Het probleem is dat het lichaam geen nieuwe hersencellen kan aanmaken. Eens dood, blijven ze dood. Er komt dus niets in de plaats. Als je dus het lichaam onsterfelijk zou kunnen maken door het toepassen van telomerase, dan zit je nog steeds met het probleem dat je over langere termijn een brein hebt dat langzaam sterft. Bekende ziekten als alzheimer en dementie treden dan op. Je zou dus rondlopen als een volwassen twintiger met misschien het brein van een honderdjarige.

Althans dit is mij ooit zo uitgelegd.

Ach T, laten we er 200 jaar van maken, het komt, geloof me nou maar.

pff.. zou er niet aan moeten denken om onstervelijk te zijn.
dan is het leven echt niet leuk meer.

Je wordt geboren met x-aantal hersencellen. Deze sterven continu af (zelfs als je gezond leeft). Het probleem is dat het lichaam geen nieuwe hersencellen kan aanmaken. Eens dood, blijven ze dood. Er komt dus niets in de plaats. Als je dus het lichaam onsterfelijk zou kunnen maken door het toepassen van telomerase, dan zit je nog steeds met het probleem dat je over langere termijn een brein hebt dat langzaam sterft. Bekende ziekten als alzheimer en dementie treden dan op. Je zou dus rondlopen als een volwassen twintiger met misschien het brein van een honderdjarige.

Misschien dat die vent eerder denkt aan cyborg mensen. (die kapotte hersencellen vervangen door artificiele neuronen ?)

Ach T, laten we er 200 jaar van maken, het komt, geloof me nou maar.
Sowieso worden we steeds ouder, die 200 komt denk ik ook. Misschien wel meer. Maar onsterfelijk lijkt me sterk. In elk geval hypothetisch gesproken zou dit heel wat problemen opleveren waardoor het wellicht toch niet zal kunnen doorgaan, al was het maar vanwege ethische bezwaren.

Zou anders wel een absurd beeld zijn, een rusthuis met demente twintigers:D

Dat je geen hersencellen meer kan aanmaken is iets wat ze 5 jaar geleden dachten.Nu weten ze ondertussen dat er stamcellen in de hersenen kunnen groeien tot hercencellen.Bij voldoende beweging wordt dit geactiveerd.Vooral rond de hippocampus.
En dan nog kunnen stamcellen gebruikt worden voor herstel van volledige lichaam.Elke stamcel kan veranderen in elk deel van het lichaam.

Hersencellen blijven nieuwe bindingen maken. Op deze manier leer je dingen.

Het zijn zenuwcellen die niet opnieuw aangroeien wanneer ze dood zijn. Dit zal binnenkort veranderen d.m.v. stamcellen.

Terug
Naar boven