- Waardering
- 73
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sowieso worden we steeds ouder, die 200 komt denk ik ook. Misschien wel meer. Maar onsterfelijk lijkt me sterk. In elk geval hypothetisch gesproken zou dit heel wat problemen opleveren waardoor het wellicht toch niet zal kunnen doorgaan, al was het maar vanwege ethische bezwaren.
K*ttechniek.
Laten we ons meer focussen op de tijdmachine, ik ga graag enige decennia terug in de tijd, toen er nog geen emancipatie was.
Ik dacht er net aan toen ik het postte. Dit is ook interessant: http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=10348Hersencellen groeien door lichaamsbeweging
Sport doet meer dan het stimuleren van de groei van spiercellen. Lichamelijke training zorgt ook voor ontwikkeling van de hersencellen. Dit verklaart misschien waarom hardlopen en een andere sportieve activiteit depressie bestrijden.
Bjornebekk van het Karolinska Institute in Zweden concludeert dat uit een onderzoek met ratten, waarover zij publiceert in de International Journal of Neuropsychopharmacology. Bij deze ratten was sprake van genetisch bepaalde depressiviteit. De onderzoekers kunnen uit het passieve gedrag van de ratten afleiden dat ze depressief zijn. Wanneer depressieve ratten in het water terechtkomen dobberen ze maar wat rond, terwijl normale ratten zwemmen.
Uit het onderzoek bleek dat depressieve ratten die in hun kooi dertig dagen een tredmolentje hadden gehad zwommen. Dat lag geheel anders bij de groep depressieve ratten die geen tredmolen in hun kooitje hadden gekregen.
In de hersenen van de ratten bleek het aantal neuronen in het gebied rond de hippocampus door de beweging te zijn gegroeid. De hippocampus speelt een rol bij leerprocessen en het geheugen. Er is al bekend dat dit gebied krimpt bij mensen met een depressie, en het groeit als deze mensen SSRI’s krijgen.
( Bron : Live Science )
AhIk bedoelde over 200 jaar dat dit praktisch mogelijk is.
Ethische bezwaren? Het is simpel T, net zoals we nu het Afrikaanse continent gebruiken en haar bewoners opofferen om hier de grondstoffen te kunnen consumeren, en we de arme delen van de wereld laten lijden onder klimaat verandering komt met dit soort technieken in de toekomst een nog veel fellere verdeeldheid in zicht.
Het is het mensdom nu eenmaal eigen om het op deze wijze te doen, het kan kort of lang duren, maar religeuze of ethische groepen zullen het op de absolute eindbalans moeten afleggen tegen de demonische kant die ons mensen nu eenmaal eigen is. Het zit in iedereen.
De rijke wereld zal kleiner worden, terwijl overbevolking toeneemt, hetgeen nu al het geval is.
Tja het is moeilijk te zeggen hoe de mens over 100, 1000 of 10.000 jaar zal omgaan met nieuwe technologie, nieuwe mogelijkheden, en nieuwe ethische kwesties. Maar als onsterfelijkheid teveel nadelen met zich meebrengt verwacht ik dat overheden de wetgeving zullen aanpassen (net zoals dat gebeurd voor toepassingen m.b.t. embryonale stamcellen).Ik dacht er net aan toen ik het postte. Dit is ook interessant: http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=10348
Probleem is dat er meer cellen afsterven dan dat er potentieel kunnen bijkomen. Dus hoewel de levensstijl het proces zou kunnen afremmen, moet de wetenschap nog steeds een oplossing vinden voor dit probleem als ze echte onsterfelijkheid willen bereiken.

Hm kan volgens mij nog niet hoor, of heb je een bron waar dat al aangetoond wordt?Men kan zelf extra stamcellen toevoegen zodat er evenveel hercencellen worden aangemaakt als er verloren gaan.
Hm kan volgens mij nog niet hoor, of heb je een bron waar dat al aangetoond wordt?
veronderstel dit omdat het stamcellen zijn die groeien tot nieuwe hersencellen.Ik dacht meer aan bewijs van een praktische toepassing ervanveronderstel dit omdat het stamcellen zijn die groeien tot nieuwe hersencellen.
Maar in theorie, wie weet.Maar als onsterfelijkheid teveel nadelen met zich meebrengt verwacht ik dat overheden de wetgeving zullen aanpassen (net zoals dat gebeurd voor toepassingen m.b.t. embryonale stamcellen).

An analysis of the history of technology shows that technological change is exponential, contrary to the common-sense "intuitive linear" view. So we won't experience 100 years of progress in the 21st century -- it will be more like 20,000 years of progress (at today's rate). The "returns," such as chip speed and cost-effectiveness, also increase exponentially. There's even exponential growth in the rate of exponential growth. Within a few decades, machine intelligence will surpass human intelligence, leading to The Singularity -- technological change so rapid and profound it represents a rupture in the fabric of human history. The implications include the merger of biological and nonbiological intelligence, immortal software-based humans, and ultra-high levels of intelligence that expand outward in the universe at the speed of light.