MuscleMeat

Menstruatie/vochtvasthouden en trainen...

Ik houd ook liters vocht vast en heb trek in alles waar maar suiker in zit. Gelukkig geen moodswings.
Tijdens de menstruatie ga ik zo vaak mogelijk sporten (als 't kan 2 keer op een dag). Dan voel ik me vele malen beter dan wanneer ik op de bank zit te balen.
Dus ik raad je aan: al heb je totaal geen zin, juist gaan. Al is het maar een half uurtje. En een half uurtje zwaar gaan he? Gewoon verstand op nul. Je hersenen maken dan endorfinen aan en dat werkt als een natuurlijke drug. Works for me anyway...

Succes

jep.. hier ook... geen moodswings maar wel vocht vasthouden waardoor ik me dik voel .. en dus ook ben in mijn visie en enorme vreetbuien die ik redelijk weet te onderdrukken...en inderdaad op de 2e dag heb ik 0,0 motivatie om te sporten en dan ga ik dus ook niet.. dag erna kan ik 2x zoveel en 2x zolang.. en in de dagen ervoor heb ik enorme spierpijnen...:(

Gelukkig herken ik het niet. Geen last van vreetbuien, humeurs verschillen, buik/rug pijnen of wat dan ook. Niemand merkt het en ik zelf gelukkig ook niet en daar ben ik dan ook wel blij mee

hoe doen jullie dat dan als zo'n periode vlak voor of tijdens een wedstrijd is??

slimme vraag kale :D diuretica? :D

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
....

Laatst bewerkt:
hoe doen jullie dat dan als zo'n periode vlak voor of tijdens een wedstrijd is??
dames die fitness en bodybuilding doen zitten te laag in vet om nog maandstonden te hebben
ik stop gewoon op tijd met de pil zodat ik men regels heb week voor de wedstrijd, heb dan toch rust en zit op lager gewicht dan tijdens de wedstrijd zelf

last van humeur of slechter trainen heb ik niet echt

dames die fitness en bodybuilding doen zitten te laag in vet om nog maandstonden te hebben
ik stop gewoon op tijd met de pil zodat ik men regels heb week voor de wedstrijd, heb dan toch rust en zit op lager gewicht dan tijdens de wedstrijd zelf

last van humeur of slechter trainen heb ik niet echt

Helemaal mee eens Bikerbabe. Precies zoals ik het doe!

Heb ook geen last van humeur of minder trainen, maar merk wel dat ik wat vocht vasthou op mijn buik tijdens die perioden.

Vraagje voor de dames.....

Hoe doen jullie dat met de menstruatie..?? Ik voel mij rond deze periode altijd zo #$%^&^%@#$%^&!! Chagerijnig en ik vlieg bij de geringste iets op... (word zelfs kreng genoemd door mijn omgeving en vriendlief laat zich rond deze periode ook niet graag zien :D)Ik houd ook 2 kilo vocht vast en voel mij gewoon niet lekker in mijn vel!! Normaal heb ik altijd wel de zin/drang om te sporten maar als het zover is, heb ik absoluut geen zin om te sporten.... Ik was een tijdje verlost van de menstruatie, omdat ik een te lage vetpercentage had (was magertjes) maar ik moet het er nu toch maar mee leren leven zucht....

Herkennnen jullie dit en hoe gaan jullie ermee om qua sporten enz...

Mijn vrouw is gister hierdoor ook weer niet wezen trainen, ik heb tegen haar gezegt dat ze een vrouwelijk mietje is :cool:, daarna alles weer goed gemaakt met heleboel knuffels en een lekker kopje groenethee :D:D

Ik heb afgelopen zondag op het ybf mee gedaan en ik was die dag precies ongesteld:mad: wat een ellende was dat!! Ik had het nog niet moeten zijn maar door het dieet wat ik volgde sloeg het bij mij niet over maar kreeg ik gewoon een keertje extra.....
Ik houd altijd een kilo vocht vast, dus dat was ff pech...
En de pil gebruik ik niet, dus moest ik het maar accepteren.
Misschien een goede reden om volgende keer te proberen nog lager in mijn vetpercentage proberen te gaan zitten:rolleyes:

ik houd een beetje vocht vast, maar mijn drang om te sporten is er dan nog steeds

balen blanche van je menstruatie precies op die dag....

Pilgebruik maakt het meestal extra lastig om vet te verliezen, al zijn er versies die het net weer makkelijker maken. Een progesteron-only middel zoals Mirena schijnt nog het beste te zijn.

Vroegah.. nergens last van : tegenwoordig, ik ben midden-40 veel meer. Ik train al weer vrij lang volgens een schema dat oploopt met mijn cyclus en precies zo getimed is dat ik het meeste kan & mag eten op de 'beruchte' dagen dat je ook het meeste trek hebt. Waarom zou je ergens tegen vechten als je er ook slimmer mee om kan gaan.

De extra eetlust zorgt dan namelijk voor prima trainingsprestaties, direct erna probeer ik mijn PRs te verbeteren en de dagen erop ga ik juist hoog in de herhalingen zodat ik extra veel KH verbrand waar je dan juist zoveel zin in hebt en het dus maar beter is er (op verstandige wijze) aan toe te geven: Mother Nature knows best!

En andersom , als ik dan na de menstruatie weer aanzienlijk minder trek heb, gaat het vetverlies weer in de hoogste versnelling omdat het dan zoveel makkelijker is een strenger dieet vol te houden en wordt de training ook weer wat minder heftig.

Maar om op dat humeur terug te komen: dacht er geen last van te hebben, maar dan moet je niet geprovoceerd worden. Autorijden blijkt een enorm goede 'provocator' te zijn.. meiden wat had ik een humeur om op te schieten! Kon wel lekker zwaar trainen toen om de frustratie weg te krijgen.

Heb ook makkelijk 2 kg meer aan water bij me. Maakt trainen een nogal zweterige bedoening. Merk ook dat ik flink aan
kracht moet inleveren dan. Kan me niet echt boeien, ik doe wat ik wil doen en als dat wat minder is dan anders so be it. Soms moet je gewoon een beetje lief zijn voor jezelf :)

Qua humeur the usual, ben erg moody, snel geirriteerd en om niets in tranen. Mijn omgeving houdt er rekening mee en negeert me dan dus volledig :D

Helaas heb ik ook last van die klachten tijdens menstruatie... meestal erg last van buikkrampen, soms zwaar gevoel in benen (alsof er lood in zit), opgeblazen buik van vocht vast houden en sneller warm krijgen (meer zweten). Op zich is dit bij mij meestal goed te verhelpen met paracetamol, behalve het vocht vasthouden dan..
Het vervelendste vind ik eigenlijk de stemmingswisselingen. Ik neem de mensen om mij heen waar alsof ze allemaal tegen mij zijn. Opmerkingen komen anders binnen, ik voel me sneller aangevallen. Een vijandige boel eigenlijk.. :( Sneller huilen, gebrek aan motivatie, meer de behoefte om alleen te zijn. Menstruatie sucks!!! Ik sport meestal toch wel als ik ongesteld ben, ben ik lekker op mezelf en het geeft me energie en voldaan gevoel. Met uitzondering van extreme buikpijn. Gelukkig zijn wij vrouwen vaker niet ongesteld dan wel! ;)

....

Laatst bewerkt:
Sneller huilen, gebrek aan motivatie, meer de behoefte om alleen te zijn. Menstruatie sucks!!! Ik sport meestal toch wel als ik ongesteld ben, ben ik lekker op mezelf en het geeft me energie en voldaan gevoel. . Gelukkig zijn wij vrouwen vaker niet ongesteld dan wel! ;)

Van bovenstaande heb ik ook wel last.. en hoe lager ik zak in vet % hoe erger het wordt..
en ik ben heel erg moe..

heel vervelend allemaal:mad:

Ben der net weer vanaf gelukkig, SHIT he wat had ik behoefte aan CHOCOLA!! Niet normaal!!! Ik legde steeds weer een reep in mn boodschappenmandje.. om het vervolgens weer braaf terug te leggen.. moeilijk hoor. Ik kon mezelf dit keer ook niet 'foppen' met fruit, wel lekker zoet, maar niet fout-zoet genoeg... toch maar gezondigd.. heb ik maar warme choc gemaakt..
en nog wat foute snacks bij fam..:o
Toch bijzonder (irritant) wat hormonen met een mens kunnen doen. Hoe handelen jullie deze hunkering naar zoetigheid?

Terug
Naar boven