XXL Nutrition

Menstruatie/vochtvasthouden en trainen...

Gewoon door eraan toe te geven en het in te plannen...
En qua chocolade hunkering: cacao an sich past zelfs uitstekend in een afslankdieet. Alleen die repen chocolade: dat nu weer net niet. Cacao is beter en wil je toch chocolade, dan liever de donkere, daar eet je niet zo snel te veel van.

• Topic Starter Topic Starter
.....

Laatst bewerkt:
'k Weet niet of jij er ooit op gelet hebt, maar de omslag in geen/wel trek hebben is als die van een blad aan een boom, die zich vrijwel meteen na de ovulatie. Daar is geen spat verbeelding bij.
In de eerste weken van de cyclus taal ik niet eens naar 'fout & stout' eten, maar in die ene laatste week is het minste of geringste genoeg om overeten te triggeren. Waarom zou je dan een junkdag nemen als je er geen behoefte aan hebt of juist andersom dat je er maar 1 hebt als je er dubbelzoveel behoefte aan hebt.... mgoed, je hebt zeker een rigide schema wat zulke flexibiliteit niet toelaat?

'k Weet niet of jij er ooit op gelet hebt, maar de omslag in geen/wel trek hebben is als die van een blad aan een boom, die zich vrijwel meteen na de ovulatie. Daar is geen spat verbeelding bij.
In de eerste weken van de cyclus taal ik niet eens naar 'fout & stout' eten, maar in die ene laatste week is het minste of geringste genoeg om overeten te triggeren. Waarom zou je dan een junkdag nemen als je er geen behoefte aan hebt of juist andersom dat je er maar 1 hebt als je er dubbelzoveel behoefte aan hebt.... mgoed, je hebt zeker een rigide schema wat zulke flexibiliteit niet toelaat?

Eigenlijk niet nee. Ik mag van mezelf eigenlijk niet meer snoepen. Tuurlijk eet ik wel eens een stukje taart mee als er een feestje is, of eet ik het toetje mee als ik bij iemand eet... Maar verder probeer ik echt al het foute te vermijden.. Maar mezelf van snacks onthouden als ik ongesteld ben.. dat moet ik maar niet meer doen. Echt niet normaal hoe vaak ik dan aan suiker denk :o, om gestresst van te worden ;)
Ik ga voortaan maar een reepje pure chocola aanschaffen in de periode, en dan elke dag 2 blokjes nemen als de hunkering te erg word.. :o

Ik heb een hele tijd mijn pil doorgenomen zodat ik niet meer menstrueerde, dit wel met advies van de dokter.
Ik heb namelijk een volledige week ongelofelijk veel last van buikpijn, opvliegers, duizeligheid, misselijkheid en een humeur om U tegen te zeggen :D
Ik heb ze nu deze week toch eens laten doorkomen en het was weer van dat...

Ik heb (gelukkig) maar één dag niet kunnen trainen omdat ik in bed was gekluisterd met maagkrampen en misselijkheid. Voor de rest viel het wel mee om mijn goesting te vinden om tot de fitness te geraken (met een beetje hulp en motivatie van mn vriend lukt dat allemaal)
Heb vandaag dan maar goed doorgetraind om de schade wat in te halen.

Wat het eten betreft ga ik deze week echt niet moeilijk doen, wat ik wil eten eet ik gewoon anders wordt ik toch maar meer ambetant :o (het is zo al erg genoeg) :D:D

Tja mijn humeur is wel het ergste, dat zijn up's en down's van een half uur (eerst heb ik zin om dit en dat te doen en daarna wil ik gewoon in de zetel zitten niks doen) :mad:
Ik heb echt super veel geluk dat mijn vriend weet hoe hij ermee moet omgaan :D
Ik wordt een hele week als een prinsesje behandeld, hij verzorgt mij super goed en dat maakt die hele %%% zooi wel wat aangenamer :D

Ben ik dan de enige die die week zo ontzettend moe is?? Voor de rest heb ik erg weinig last.. ik word wat meer in mezelf gekeerd but that's it..
Ik heb ook al mijn hele leven last van chronische bloedarmoede dus dat versterkt elkaar lekker in die periode... Ik heb deze keer maar meteen een rustweek genomen...

Dat is gewoon heel verschillend van persoon tot persoon.

Als ik dit allemaal zo lees, wordt het gros van de dames heel wat naars bespaard.
Het is soms minder erg als iemand aan de pil is, maar anderzijds schijnt je libido dan de kelder in te gaan, dus of de nadelen dan opwegen tegen de voordelen?

In elk geval geldt wel dat bijna elke vrouw vocht vasthoudt kort ervoor (bij mij trouwens vooral net na de ovulatie en gaat het vocht er af net voor de menstruatie) en volgens de (sport)literatuur loop je ook meer kans op blessures .
Daarom is het beter om in die periode wat lichter te trainen of zelfs evt een paar daagjes niet te trainen, al naar gelang de ernst van de symptomen.

Terug
Naar boven