MuscleMeat

met blessure doortrainen advies aub

be happy

Cool Novice
Waardering
0
goedendag wie dit leest.
ik heb het weer eens goed te pakken. flinke ontsteking in mijn rechterschouder en mag met remmers zowieso 2 weken niet tillen van dokter en dan verder kijken.

nu wil ik natuurlijk wel wat blijven doen en dat is benen en buik trainen 2 keer in de week.
verder wil ik ook wat meer cardio doen om me vet beetje binnen de perken te houden (dit wil ik al langer doen maar nu meer tijd voor haha)

maar zijn vraag is gaat dit niet ten koste van spiermassa als je bovenlichaam niet kan trainen voor laten we zeggen een maand misschien langer??

en wat zou je met voeding doen in welke situatie??

ik hoop op een goede informatiestroom van slimme mensen:D,
alvast bedankt
simon.

Als je langer dan een maand geen krachttraining doet, dan zul je dat merken in afname als zowel spierkracht, spiermassa en spieruithoudingsvermogen. Als je 2 weken geen krachttraining doet zal dat wel meevallen. Wat ik je wel aanraad is na een totale week rust, alleen cardio te doen, en dan ook die schouderspier die ontstoken is. Want te lang een specifieke spier laten rusten haalt uiteindelijk de blessure ook niet weg, maar te zwaar doorbelasten ook niet.

je zal geen kg's verliezen hoor.
hou je eiwit inname in ieder geval op peil.

Ik zou ff kijken of je niet oefeningetjes of machines kunt doen met een vet licht gewicht zonder pijn. Mij is altijd geleerd dat wanneer je een oefening doet en het geen pijn doet het goed is. Je krijgt er ook goede doorbloeding van wat de genezing bevordert.

zo gewoon rust nemen met je schouder !

wacht gewoon 2 weken zoals de dokter zegt, je kan wel weer morgen gaan trainen maar maak je het alleen maar meer kapot en ben je nog verder van huis....

Als je weer begint goed opwarmen en in het begin gewoon meer herhalingen doen. Proberen hoe het lekker voelt, oefeningen die irriteren/zeer doen niet doen en vervangen door andere (bijv bankdrukken door schuin banken/schouderdrukken).
Zou er ook opdrukken/face pulls bij doen met wat hoger in de herhalingen.
Face Pulls
Verder gewoon blijven beesten in 't schuurtje uiteraard.

Qua voeding gewoon veel eiwitten blijven eten.

Wat ik zelf merk is dat cardio juist een positieve uitwerking heeft op blessures. Tijdens en na de cardio heb ik er veel minder last van.

Kamp zelf ook met een schouderblessure momenteel en doe standaard 5 -10 minuten opwarmen op de crosstrainer voor mijn KT met daarna wat rek en strekoefeningen voor de borst en schouders.

Daarnaast 4 x 45 min per week op de crosstrainer. Crosstrainer vind ik zelf ideaal omdat je door de duw- en trekbeweging je schouders meepakt.

Maar misschien is het wel beter om met Kies Plug en Dirruk in conclaaf te treden? Die hebben er wellicht meer verstand van.

• Topic Starter Topic Starter
Maar misschien is het wel beter om met Kies Plug en Dirruk in conclaaf te treden? Die hebben er wellicht meer verstand van.

hahaha idd adon, die zal ik t is vragen maar zo vaak kom ik niet meer in t schuurtje. af en toe als ik weinig tijd heb.
en benen daar vind ik k*t.

maar keeze weet idd wel hoop vanaf denk ja.

maar wat betreft oefeningen zoals opdrukken en face.,.. dat doet op het moment nog pijn als ik er ook maar aan denk.
ik kon vorige de week me arm nog niet eens optillen dus daarom hou ik t effe bij benen en buik en cardio.

maar gewoon eiwitinname goed houden dus en carbs misschien wat minder??
kreeg net weer goede reacties dat lichaam goed uitziet. dat zal je toch altijd zien k*tzooi.

bedankt voor reacties en meer is welkom hoorrrrr.

Overleg met je fysio therapeut over training in dit geval ... mijn fysio heeft toen een aangepast trainingschema voor me geschreven lang geleden met een bodybuild trainer. ..

Dit schema staat in me log en was echt gericht op doorbloeding en conditie .. NOGMAALS , EERST NAAR JE FYSIO ! voordat je eventueel dit schema over neemt

Ga cardio doen, en laat je UB een maandje links liggen wat betreft kt

Rust is nooit overrated, Als het maar niet langer dan 3/4 weken is.Wanneer is je laatste rust weekje geweest? LB kan je nog wel doen. Als je al lang geen rust heb gehad zou ik gaan voor een weekje rust en andere week 2x LB workout.

dat is idd wat ik ga doen dus ja.
zeker 3 weken geen ub en voor de rest 2 keer lb in de week met 2 tot 3 maal een half uur cardio in de week.
verder hou ik me eiwitten gewoon 'hoog' en koolhydraten wat minder.

ik hoop dat ik niet te veel achteruit ga verdomme:D:D

met een onsteking erg goed uitkijken voor je het weet is het een terugkerend fenomeen. kun je jaren later de zure vruchten van plukken. moet eerst over zijn voor je weer start.

succes.

Sterkte man, houdt rust!

Ik zou het qua training heel kalm houden. Misschien enkel wat lichte cardio. Geef je lichaam voldoende rust zodat het zich kan focussen op je herstel. Bij zware training (ook al zijn het ander spiergroepen) belast je toch je lichaam terug zodat je lichaam als het ware z'n aandacht moet verdelen.

Veel beterschap!

Als je een mooi uitgebalanceerd schema zou hebben en alle oefeningen met juiste techniek zou uitvoeren moest je nu niet rusten...

Als je een mooi uitgebalanceerd schema zou hebben en alle oefeningen met juiste techniek zou uitvoeren moest je nu niet rusten...

weet jij mijn schema dan??
over juiste techniek zou je wel gelijk kunnen hebben maar over schemaas heb ik t niet gehad nog hoor dus beetje moeilijk beoordelen dan lijkt me.:rolleyes:

....extra harinkje happen :rolleyes:

Hush zei:
Geef je lichaam voldoende rust zodat het zich kan focussen op je herstel. Bij zware training (ook al zijn het ander spiergroepen) belast je toch je lichaam terug zodat je lichaam als het ware z'n aandacht moet verdelen.
:thumbup:

Terug
Naar boven